ScHoolboy Q - Oxymoron (2014)

Label: Top Dawg

met 2 Chainz

5. Hoover Street (6:36)
  6. Studio (4:38)

met BJ the Chicago Kid

7. Prescription / Oxymoron (7:09)
  8. The Purge (4:54)

met Tyler, the Creator en Kurupt

9. Blind THreats (4:29)

met Raekwon

10. Hell of a NigHt (4:32)
  11. Break tHe Bank (5:54)
  12. Man of tHe Year (3:36)
  13. His & Her Fiend * (2:55)

met SZA

14. Grooveline, Pt. 2 * (4:18)

met Suga Free

15. Fuck LA * (3:20)
  16. Gravy * (2:26)
  17. Yay Yay * (4:31)
  18. PusHa Man * (1:43)
  19. Californication * (6:17)

met A$AP Rocky

avatar van Holla
Eerste plaat waar ik echt hyped voor ben dit jaar!

Gangsta klinkt gigantisch dope, Collard Greens is ook wel lekker. Dat Hell of a Night deze plaat gehaald heeft vind ik gek, die track lekte nog voordat Collard Greens uitkwam. Opzich geen slecht nummer, maar duidelijk een poging om een hit te maken. Break the Bank is dan weer een heerlijke gangstertrack, voor mij de beste van 2014 voorlopig. Man of the Year is ook een geweldige track waar ik al heel lang met plezier naar luister.

Blind Threats is Q's favoriete track van dit album, volgens zijn twitter. In His & Her Friend zou hij rappen als een Oxy-pil en SZA was de verslaafde. Daarnaast lijkt me dat de track met Jay Rock een gangstertrack wordt, en ik kijk ernaar uit dat Jay Rock hem helemaal gaat verscheuren. Ook lijkt me de track met Tyler en Kurupt ook wel een verrassing. We zullen het allemaal hopelijk snel zien!

avatar van Rhythm & Poetry
Deze plaat gaat die hele hele worden.

avatar van Delars
Ik kijk echt uit naar deze plaat. Jammer dat Hell of a Night hierop staat. Hopelijk is het een andere versie. Had ik liever Yay Yay erop gehad.

avatar van nedbed
The Purge
met Tyler, the Creator en Kurupt

Delars schreef:

Yay yay staat er op als bonus track.

Geen Ab-Soul, Isaiah Rashad, A$AP Rocky of Danny Brown? Dat valt dan wel vies tegen. Hopen dat één van hun op de bonustrack staat. Trouwens ook jammer dat Hell Of A Night er op staat, maar de enige versie die we nog hebben gehoord was nog niet afgemaakt, dus wie weet hoe het gaat klinken.

avatar van He$$el_01
Gangsta klinkt wel heel vet inderdaad. Break tha Bank is tot nu toe trouwens duidelijk mijn favoriete nummer van 2014. Vooral het refrein is leuk om mee te schreeuwen (ladadidodaladadidadidoda ). Danny Brown had inderdaad ook wel een goede gastartiest voor dit album kunnen zijn. 2Chainz vind ik ook wel iemand die hier opeens weer eens met een sterke gastverse komt.

Hopelijk kan dit het hele album vermakelijk blijven. Het grootste pluspunt aan Schoolboy Q is zijn redelijk unieke flow+stem. Tekstueel is het natuurlijk niet veel. De gastartiesten en een aantal erg sterke beats heeft hij toch wel nodig ben ik bang, om er voor te zorgen dat ik na een aantal luisterbeurten niet blijf haken bij die paar bangers die het album naar grote waarschijnlijkheid wel bezit. Dat unieke kan niet een heel album interessant blijven als er niet iets extra's aan het album wordt toegevoegd. Change the Rapper heeft bijvoorbeeld ook iets unieks, maar weet mij helemaal niet te boeien. Nou ligt de 'gangsta rap' kant van Hip Hop mij sowieso iets beter, dus dat kan een voordeel zijn.

avatar van Delars
Ik vind Break tha Bank ook echt een hard nummer, lekkere beat ook. Past goed bij Schoolboy.

Lekker mixje hoor!

avatar van FelipeGutiérrez
Als dit HnC overtreft wordt Oxymoron een classic voor mij.

avatar van Holla
Druggys Wit Hoes Trois wordt ook nog gereleased. Ondanks problemen met samples gaan we hem dus wel horen

avatar van FelipeGutiérrez
Op de target versie staan nog 3 exclusieve tracks, dus in totaal krijgen we 5 bonus tracks.

avatar van Delars
Aah nice, dat is wel erg lekker! Laat hem maar zo snel mogelijk lekken. Ik verwacht echt een sterk plaatje van Q. Zijn de bonustracks al bekend?

Delars schreef:

Enkel Yay Yay is bekend. Druggys Wit Hoes 3 komt sowieso niet op het album dus die kan ook niet als bonus erop staan. ScHoolboy heeft eerder aangegeven dat een track met Rocky op 1 van de 3 versies van het album zal staan. ''Californication'' is dus de enige verdere mogelijkheid

avatar van FelipeGutiérrez
Dit gaat vaker op replay staan dan GKMC.

FelipeGutiérrez schreef:
Dit gaat vaker op replay staan dan GKMC.

Hopelijk. Al ligt Q's stijl me ook beter dan Kendrick's, is het nog even aankijken.

avatar van Delars
Ik hoop meer Alchemist beats!

avatar van Rhythm & Poetry

Delars schreef:
Ik hoop meer Alchemist beats!

Een hele tijd geleden postte Q een foto van 3 paar voeten met als caption: Q x Alchemist x Bronson #OXYMORON. Ik ging ervanuit dat Bronson op Break the Bank stond maar dat was dus niet zo. Dus er is zeker hoop dat er misschien een deluxe track met Bronson is, of dat Q Bronson van de betreffende track heeft afgehouden. Die beat is in elk geval keihard

avatar van Holla
Hier trouwens een video van de videoshoot van BTB die heel erg lang geleden op youtube verscheen. Ik hoop nog altijd op die video en verwacht hem ook vlak voor het album nog, naast de volledige versie van Gangsta

Rhythm & Poetry schreef:
Ik hoop dat Alchemist stopt met produceren.

Alchemist X Q is altijd garantie voor een harde track. Break The Bank, Flight Confirmation, My Homie, stuk voor stuk geweldig.

avatar van bennerd
Rhythm & Poetry schreef:

Dat inderdaad.

avatar van FelipeGutiérrez
Dus jullie gaan nou ontkennen dat Alchemist altijd harde beats aan Q geeft?

avatar van FelipeGutiérrez
Heb het al anderhalve week volgehouden om de singles niet te luisteren. Nog hopelijk 1 week te gaan en we hebben een leak.

avatar van Delars
Je hebt geen enkele single beluisterd???????

avatar van He$$el_01
Afgelopen anderhalve week blijkbaar niet.

avatar van Delars
Haha wat een domme opmerking van mij inderdaad.

50 Cent ft. bevestigd: Instagram
Hij reageert op z'n eigen foto dat hij op Oxymoron staat.

Snippets zijn uit!

avatar van Delars
Waar? Kan ze niet vinden.