ScHoolboy Q - Oxymoron (2014)

Label: Top Dawg

met 2 Chainz

5. Hoover Street (6:36)
  6. Studio (4:38)

met BJ the Chicago Kid

7. Prescription / Oxymoron (7:09)
  8. The Purge (4:54)

met Tyler, the Creator en Kurupt

9. Blind THreats (4:29)

met Raekwon

10. Hell of a NigHt (4:32)
  11. Break tHe Bank (5:54)
  12. Man of tHe Year (3:36)
  13. His & Her Fiend * (2:55)

met SZA

14. Grooveline, Pt. 2 * (4:18)

met Suga Free

15. Fuck LA * (3:20)
  16. Gravy * (2:26)
  17. Yay Yay * (4:31)
  18. PusHa Man * (1:43)
  19. Californication * (6:17)

met A$AP Rocky

avatar van NastyOnWax
Die leak mist toch de laatste 3 tracks? Ik ga nog steeds wachten op de goeie leak

EDIT: Hield het nog geen 3 minuten vol. Ben al aan het downloaden

NastyOnWax schreef:

Die laatste 3 tracks zijn bonus tracks.
De 15 tracks staan alleen op de ''gewone'' versie van Itunes.
12 tracks is de standaard voor fysieke exemplaren, dus het is gewoon de volledige leak!

avatar van NastyOnWax
Haha dan is het goed. Dan download ik die 3 tracks later wel.

avatar van FelipeGutiérrez
Hoover Street heeft een soort van intro track, net als The Art Of Peer Pressure had op GKMC. Die 2e track op Hoover street is super hard!

NastyOnWax schreef:
Haha dan is het goed. Dan download ik die 3 tracks later wel.

Ik download later gewoon de Itunes deluxe, die bevat 17 tracks.

avatar van Holla
Ben bij WHat THey Want nu maar moet zeker nog aan Los Awesome gaan wennen. Gangsta was gigantisch als opener, maar die ''kende ik al''. WHat THey Want klinkt als een briljant duistere beat! Die geluiden in het begin doen me denken aan Pokémon om de een of andere reden haha. Die Ghost tower die je had in de oude pokemon geel . Klinkt in elk geval erg ziek

avatar van FelipeGutiérrez
Hell Of A Night klinkt veel beter dan de Hell Of A Night dat vorig jaar leakte. Ik wacht nog even tot de 3 tracks uit zijn, en dan volgt mijn stem.

Oxymoron (2de gedeelte track 7) heeft zo'n heerlijke GANGSTER-beat

The Purge is ook gigantisch ziek! Jammer alleen dat Tyler geen verse heeft.

avatar van FelipeGutiérrez
I JUST STOPPED SELLING CRACK TODAY!

FelipeGutiérrez schreef:
I JUST STOPPED SELLING CRACK TODAY!

Heerlijk. Al blijft Gangsta toch 1 van mijn favorieten haha

avatar van NastyOnWax
Jay Rock had echt meer features moeten krijgen. Ten eerste omdat hij altijd een beest is op TDE collabo's en ten tweede omdat zijn old skool gangsterstijl perfect past bij Q's abstracte gangsterstijl.

avatar van Holla
Zo gigantisch uitgekeken naar Gangsta haha. KNOCK KNOCK-KNOCK KNOCK-KNOCK YAAAWK (Gangsta shit, Gangsta shit). Zoveel energie in die snippet dat ik gek werd toen de beat begon. ''My dad a gangster!'' meer hoeft ze niet te zeggen die Joy. Ook geweldig hoe tijdens dat refrein op het laatst zo'n viool ofzo speelt. Bij MotY ook geweldig hoe dat zo eindigt

avatar van FelipeGutiérrez
Je hoort in meerdere tracks die viool. Wel dope dat het steeds weer terugkomt, vind het wel chill klinken.

avatar van NastyOnWax
Blind THreats stelt zeker niet teleur. PracHtige track.

avatar van Delars
Dit album

avatar van D-Clutch
Valt mij eigenlijk heel erg tegen na 1 luisterbeurt.. openingstrack is hard. De laatste 3 tracks ook heerlijk.. (10, 11 en 12). Maar die kenden we al he. Met de rest kan ik nog niet zoveel.. het is niet slecht, maar ook niets speciaals.

D-Clutch schreef:

Dan hebben wij niet dezelfde albums geluisterd volgens mij. Ik vind dit nu al harder klinker dan wat toppers van vorig jaar, bijvoorbeeld: Old, Yeezus, Long.Live.A$AP.

avatar van NastyOnWax
Smaken verscHillen zullen we maar zeggen. Vind dit tot nu toe ook geweldig klinken. Q is als rapper mijn minst favoriete lid van TDE, maar puur als muzikant vind ik Hem geweldig.

PS: Wauw mooi dit. De correctie om alle H's in Hoofdletters te doen op de tracklist is geaccepteerd. ScHoolboy Q zou trots zijn op MuMe.

avatar van Holla
Beter dan Old misschien, beter als Yeezus weet ik nog niet. Dat wordt nog heel lastig op mijn lijst aangezien ik Yeezus briljant vond haha.

Toch een geweldig album om 2014 mee te openen!

avatar van He$$el_01
Break da Bank alleen is al genoeg om dit beter dan Yeezus te laten zijn.

avatar van NastyOnWax
Als Het ergens concurrentie van Heeft om Het beste album van 2013 en 2014 van te zijn is Het wat mij betreft van Acid Rap, WMWTSO en My Name Is My Name.

He$$el_01 schreef:
Break da Bank alleen is al genoeg om dit beter dan Yeezus te laten zijn.

avatar van FelipeGutiérrez
De 3 andere tracks zijn nu ook geleakt. Klinken dope. His & Her Friend is beter dan de snippet deed vermoeden, Grooveline 2 is beter dan het eerste deel dat op Q's vorige album stond en Fuck LA is een harde banger.

avatar van hond racisme
Volledig gelekt. Los Awesome gaat hard... ècht hard.

YAWK YAWK YAWK

Heb nu de iTunes versie met 15 tracks. Lekker bezig.

avatar van Bedorvenkebab
NastyOnWax schreef:
ScHoolboy Q zou trots zijn op MuMe.

ja

avatar van He$$el_01
Prescription / Oxymoron

avatar van nedbed
Dit overtreft mijn verwachtingen. Goed bezig, Schoolboy. Ik ben trots.

Nummertje 7 is behoorlijk geniaal btw.

avatar van Holla
Zo ik ga die 3 nieuwe tracks ook eens checken! Gravy en Druggys Wit Hoes Trois zijn waar ik verder nog op wacht dan.

Ik moet zeggen dat dit album voelt als een stevige groeier

avatar van Holla
Heerlijke nieuwe tracks zeg! Vooral Grooveline Pt. 2. Het valt me op dat de gasten het uitermate goed doen, staan op de juiste beats. Raekwon op Blind THreats, Kendrick op Collard Greens, Suga Free op Grooveline Pt. 2 (Jezus wat smooth) en Chainz op WHat THey Want. Perfecte plaatsen voor de gastartiesten