Elbow - The Take Off and Landing of Everything (2014)

Label: Fiction

1. This Blue World (7:12)
  2. Charge (5:17)
  3. Fly Boy Blue / Lunette (6:22)
  4. New York Morning (5:26)
  5. Real Life (Angel) (6:46)
  6. Honey Sun (4:44)
  7. My Sad Captains (5:59)
  8. Colour Fields (3:37)
  9. The Take Off and Landing of Everything (7:14)
  10. The Blanket of Night (4:14)
avatar van Hedser
Dit is dus de officiële hoes! Ik vind hem erg fraai, net zoals de al bekende nummers. Heb hier dus erg veel zin in.

avatar van DirkM
Prachtige cover, waar heb je die nou weer vandaan gevist?

Eerste nummers klinken helemaal niet slecht, ben benieuwd of Elbow het weer een heel album boeiend weet te houden. Op build a rocket boys! lukte dat niet helemaal wat mij betreft, ondanks een paar hele mooie nummers. Deze Take Off and Landing of Everything staat alvast in de pre-order, ik hoop dat ze de verwachtingen kunnen inlossen.

avatar van Hedser
DirkM schreef:
Prachtige cover, waar heb je die nou weer vandaan gevist?

Elbow's Facebookpagina.

avatar van Santos
Eerste single van t nieuwe album klinkt in ieder geval goed.
New York Morning

avatar van DirkM
Zelf vind ik dat andere nummer nog beter klinken: YouTube - elbow - Fly Boy Blue / Lunette

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Fly Boy Blue / Lunette klinkt fantastisch. Het vorige album van Elbow wist me niet te blijven boeien, maar als de rest van het album ook zo is wordt dit weer een pareltje.

avatar van jellecomicgek72
Fly Boy Blue / Lunette klinkt echt fantastisch evenals New York Morning. Ben nu zo siked voor dit album! Kan gewoon niet gaan tegenvallen.

avatar van Gloeilamp
Deze hoes is inderdaad stukken mooier dan de vorige. Erg benieuwd naar dit album!

avatar van Slowgaze
Dit is een wazige, semi-artistike kutcover. De vorige met die poppetjes was mooier.

ThereThere
Slowgaze schreef:

ha ha, zei hij met het semi rebels grappige "druk het vrouwen stemrecht de kop in"...
Mooie intrigerende cover juist: gelukkig niet verder gegaan met het artwork zoals ingezet met The Seldom Seen Kid. Was mooi, maar nu wat anders.

avatar van Slowgaze
Ik ben doodserieusch als het op het vrouwenstemrecht aankomt. Daarover maak ik geen grappen als Arnhemsgewijs.

avatar van OscarWilde
Ben benieuwd of ze na het iets minder Build a Rocket Boys terug de weg omhoog inzetten. Fly boy blue/lunette is alvast fantastisch, New York morning moet mij nog wat overtuigen

avatar van niels78
Ik denk ik stem eens als eerste op een plaat Begin met **** , daar ik een Elbow album nog nooit lager heb beoordeeld! Ben erg benieuwd weer!! Eerste nummers klinken goed, maar ik ben er nog niet helemaal van ondersteboven. Hoe dan ook, blijf ik eeuwig fan.

avatar van Boris1
Goede reden om 4* te geven Je weet dat je pas mag stemmen nadat je het volledige album hebt gehoord?

avatar van Slowgaze
Ja, die stem mag er niet eens staan. Tssss.

avatar van thelion
niels78 schreef:

Is dit album gelekt...???

avatar van niels78
Oeps! Heb mijn stem verwijderd, niets gelekt, slechts de 2 nummers gehoord die iedereen al gehoord kan hebben. Een elbow album heeft voor mij nog nooit een lagere beoordeling gekregen dan 4 sterren.. Maar ik moet dus, terecht, even mijn eerste (luister)beurt(en) afwachten. Was een dolletje.. Maar kan niet wachten!!

Stijn_Slayer
Afgaande op de singles en de lijn die werd ingezet met het vorige album verwacht ik hooguit 3,5* en dat vind ik karig voor Elbow. Hopelijk zit ik ernaast.

avatar van jellecomicgek72
Stijn_Slayer schreef:

Fly Boy Blue / Lunette had zo op The Seldom Seen Kid kunnen staan. Dit album word echt veel beter dan de vorige, die was veel meer radiovriendelijker. Dat gaat deze niet worden denk ik.

avatar van Leeds
jellecomicgek72 schreef:

Vooral de B-kant van Build a Rocket Boys! vond ik met momenten echt belabberd.

avatar van SOAD
De twee singles zijn weer erg mooi maar dat waren The Birds en Lippy Kids ook en dat album viel mij verder wat tegen. Had het gevoel dat ze net iets teveel op een definitieve grote doorbraak hoopten. En daar gaat het voor veel bands fout. Gezien de speelduur van sommige nummers op dit album heb ik er wat dat betreft wel weer vertrouwen in.

avatar van Mctijn
Build a Rocket Boys was echt niet Elbow-waardig. De nummers die ik van dit album heb gehoord zijn dat wel. Wacht in spanning af

avatar van oceanvolta
5 sterren gekregen van Q magazine. Ik krijg steeds meer zin in dit album en Best Kept Secret.

avatar van Don Cappuccino
De twee vrijgegeven tracks zijn erg mooi, zoals ik van Elbow gewend ben. Na tracks als Open Arms (goede track trouwens, maar niet voor een hele plaat) was ik bang dat deze band nu echt voor een album met stadionsongs zou gaan maar ik hoor weer ingetogen en melancholische pareltjes. Zeer benieuwd naar het album, vooral na het lezen van de omschrijvingen.

avatar van SOAD
oceanvolta schreef:
5 sterren gekregen van Q magazine.

Vonden die zelfde lui Build a Rocket Boys! een wat minder album? Dan heb ik er wel vertrouwen in.

avatar van oceanvolta
SOAD schreef:

Daar kregen ze 4 sterren voor.

Nog een weekje te gaan. Het wordt zo langzamerhand echt tijd dat dit album uitlekt;-)

Een preview van 10 minuten is te beluisteren via:
Elbow: The Take Off and Landing of Everything ? exclusive video preview | Music | theguardian.com
Het is afwachten totdat album op luisterpaal staat of gewoon tot 7 maart

Een mooi ingetogen geluid in de lijn met het oudere werk van elbow