Morrissey - World Peace Is None of Your Business (2014)

Label: Harvest

1. World Peace Is None of Your Business (4:32)
  2. Neal Cassady Drops Dead (4:05)
  3. I'm Not a Man (7:48)
  4. Istanbul (4:41)
  5. Earth Is the Loneliest Planet (3:37)
  6. Staircase at the University (5:27)
  7. The Bullfighter Dies (2:03)
  8. Kiss Me a Lot (4:03)
  9. Smiler with Knife (5:17)
  10. Kick the Bride Down the Aisle (5:17)
  11. Mountjoy (5:02)
  12. Oboe Concerto (4:07)
  13. Scandinavia * (3:34)
  14. One of Our Own * (3:33)
  15. Drag the River * (4:40)
  16. Forgive Someone * (3:10)
  17. Julie in the Weeds * (3:59)
  18. Art-Hounds * (5:06)
avatar van Ducoz
Leuk, of minder leuk feitje: dit album wordt niet meer bijgedrukt. Lp is al even out of print en de CD is dat sinds deze week ook. Tot op heden niet bekend of het weer in productie gaat worden genomen. In ieder geval niet bij Harvest!

'There's a song I can't stand
And it's stuck in my head'

zingt hij op Oboe Concerto. Wat mij betreft niet een song van deze plaat (van het jaar 2014?).

Schnee
aERodynamIC schreef:

Inmiddels al een flinke tijd op vinyl en ter voorbereiding op het concert volgende week (als dat doorgaat, want dat blijft afwachten tot het moment dat ie echt op het podium staat) draai ik het flink, daar het zwaartepunt van de setlist bij dit album ligt.
Ik moet zeggen dat mijn mening enorm is bijgedraaid: absoluut een ijzersterk album.

Ik wíst dat je zou bijdraaien, kwestie van even doorluisteren

Schnee
Telamon schreef:
'There's a song I can't stand
And it's stuck in my head'

wat?

avatar van Sater
Dat er geen nummers op deze plaat staan die hij niet kan uitstaan.

Overigens ben ik van mening dat de nummers zich wél in je hoofd nestelen. Eén van zijn betere platen.

avatar van Marty73
Yess! Ik heb hem even snel geluisterd maar voor mij klinkt het vertrouwd.. die melancholieke sound is terug.
Ringleader of the Tormentors, Years Of Refusal en Swords vond ik geen goede albums.. Deze klinkt als vanouds.. Gelukkig maar..

Ducoz schreef:

Ik meende al dit ergens gelezen te hebben en ben dan ook blij de lp in Berlijn te hebben kunnen kopen.

avatar van musician
En dat is erg spijtig, ben nog blij dat ik de cd heb!

Juist vandaag dacht ik nog geen smetjes of wanklank op dit album te horen en wilde ik het zelfs gaan betitelen als een voorbeeldig Smiths reünie album.

Want Morrissey benadert dat niveau in ieder geval behoorlijk, zit er soms overheen in kwaliteit en dat betekent ook dat ik maar ga overwegen er 5***** aan te geven.

Belachelijk eigenlijk, geen cd of lp meer van dit album. Komt dan alleen maar door dat ruzietje van Morrissey met de platenmaatschappij?

avatar van Lura
16 december te zien in de 013 voor 65 euro! Sorry, maar dat soort prijzen is geen enkele artiest mij waard.

avatar van Lura

Dan blijf je lekker thuis

Ben in tegenstelling tot jou, een fan van het eerste uur en heb de meeste interessante artiesten uit een ver verleden al eens live gezien. Bovendien groeit het geld me niet op de rug.

avatar van Rudi S

Dan blijf je lekker thuis

Als ik jou was zou ik nooit bij een reisbureau gaan werken.

Mijn Smiths / Morrissey neemt grote waarden aan in zeer korte tijd! Wat ik hoor van deze plaat bevalt me ook al zeer goed! Meteen de LP nog maar besteld, gezien de berichten over het niet bijperssen! Als ik alle prijzen zie van de voorgangers kan ik maar beter op tijd zijn.

Moet dit album nog een paar keer luisteren voor een goed oordeel, maar mijn jaarlijst kan nog wat wijzigen vermoed ik

Telamon
ik zagm vorige week nog liggen bij de MediaMarkt Arena.

Eindelijk op vinyl in bezit.Ging toch wat moeilijker dan gedacht, dus ben er blij mee.

Wat een raar formaat cover zeg! Ik weet niet of anderen dat is opgevallen, maar de hoes past dus niet in een standaard plastic beschermhoes omdat ie dus groter is dan normaal

Anyway, beetje proppen en iets groter formaat gezocht, en het lukt wel, maar toch..

Het album vind ik echt super mooi! I'm a man viel me op, want hij zingt over prostaat kanker, ik neem aan dat dat een nummer is wat over zijn situatie gaat?

Istanbul vind ik ook erg mooi... ach, eigenlijk alles!! Super mooi album!!!

Ik begin met 4 sterren, maar de kans op verhoging is zeer groot aanwezig!

lennon schreef:

Met een beetje proppen past het ook wel in een gewoon formaat, maar het is wel persen ja. Antony heeft er ook zo eentje en The Ghost of a Saber Tooth Tiger ook.

Mooi dat je hem hebt want het is (voorlopig?) niet meer leverbaar.

Hoppa.. halfje erbij! Ik vind dit echt een verschrikkelijk mooie plaat!!

Ik hoor in een aantal nummers de Spaanse gitaar voorbij komen, en dat geeft een erg mooie sfeer mee!
Kan echt niet genoeg krijgen van dit album. Draait overuren

Je hebt het zwaar te pakken lennon.... gaat nooit meer over kan ik je vertellen

avatar van bommel
Ik was een beetje teleurgesteld in de opvolgers van You Are the Quarry, maar dit album maakt alles weer goed. Wat is dit toch een prachtige zanger. Wat een power. Eenzame klasse.

aERodynamIC schreef:
Je hebt het zwaar te pakken lennon.... gaat nooit meer over kan ik je vertellen

En het mooie is.. mijn vrouw is inmiddels ook zwaar besmet.. zo hard kan dat dus gaan... ze gaat zelfs mee naar Tilburg!! Niks mooier dan muziek liefde delen met je geliefde!

Dit album schalt dus dagelijks door de speakers... en hij wordt met de dag mooier..

World Peace Is None of Your Business ,Neal Cassady Drops Dead , I'm not a man, the bullfighter dies... stuk voor stuk klassenummers.. en Earth Is the Loneliest Planet is toch wel het allermooiste stuk op deze plaat......die 5 volle sterren worden bijna aangetikt hier...

Ongelooflijk maar zo leuk om te lezen zeker omdat ik me muzikaal redelijk verwant voel dus het plaatje klopt!

Elbsegler
Meedogenloos goed album.

avatar van AstroStart
Het wordt tijd dat een nummer van dit album in de MuMeLadder Top 2000 staat. Ik ga volgend jaar Staircase at the University nomineren.

avatar van pdonidvie
AstroStart schreef:

avatar van ArthurDZ
pdonidvie schreef:

En? Ben je geslaagd in je opzet?

Ik vermoed van niet. Spijtig, want het is een prachtig nummer, hoogtepunt van de cd zelfs voor mij!

avatar van AstroStart
pdonidvie schreef:

Helaas gestrand!

avatar van pdonidvie
AstroStart schreef:
Helaas gestrand!

Zonde, want ook voor mij is dat nummer het hoogtepunt van deze ijzersterke plaat.

avatar van xrockerx
waarom staat dit album niet op streaming?

avatar van madmadder
omdat morrissey ruzie kreeg met de platenmaatschappij

avatar van xrockerx
madmadder schreef:
omdat morrissey ruzie kreeg met de platenmaatschappij

classic Mozz

En daarom... zijn fysieke releases zo fijn......

lennon schreef:
En daarom... zijn fysieke releases zo fijn......

Dat wilde ik ook al zeggen Ik heb niet eens Spotify of wat ook. Het zal allemaal wel. Noem me maar ouderwets.

Ik snap heus wel dat mensen het makkelijk vinden. Maar het is gewoon niet compleet om wat voor reden ook. Ik wil mijn eigen gang kunnen gaan op dat vlak en niet dat ruzies of boycotten of wat ook de boel bepalen waar ik naar kan luisteren.

avatar van Roxy6
En los van het streamen heb je bij de fysieke uitgave altijd nog het art-work, wat naar mijn idee mede bijdraagt aan de totaal beleving.

avatar van Rainmachine
Roxy6 schreef:

Zo sta ik er ook in Roxy6 en aERodynamIC. Ik heb helemaal niets met de digitale muziek, heb de apparatuur wel staan, maar doe er niets mee (gebruik alleen Spotify in de auto). Ook ik hou (nog steeds) van het fysieke medium met het artwork en het plaatsen van een CD of LP. Enige voordeel van de digitale muziek is wel dat het veel goedkoper is dan het kopen van LP's en/of CD's maar dat is dan weer een luxe probleem.