Spoon - They Want My Soul (2014)

Label: Loma Vista

1. Rent I Pay (3:09)
  2. Inside Out (5:01)
  3. Rainy Taxi (3:58)
  4. Do You (3:32)
  5. Knock Knock Knock (4:39)
  6. Outlier (4:21)
  7. They Want My Soul (3:21)
  8. I Just Don't Understand (2:37)
  9. Let Me Be Mine (3:25)
  10. New York Kiss (3:26)
avatar van captain scarlet
Wat mij betreft een van de beste albums van het jaar. En gelukkig ben ik niet de enige getuige het eindejaarslijstje van muziekblad OOR. Helaas is de vinylversie al niet meer te vinden.

avatar van thetinderstick
Wat een lekkere plaat is dit toch. Spoon is een naam die ik al lang ken van naam, maar om de een of andere reden heb ik nooit de moeite genomen om naar ze te luisteren. Tot ik 'Do You' hoorde een aantal maanden geleden. Wat zingt die Britt Daniel met een bezieling. En op de rest van de plaat staat nog veel meer prachtigs. 'Inside Out', 'Rainy Taxi' en 'They Want My Soul' en 'New York Kiss' zijn ook geweldig. Zou zomaar mijn plaat van het jaar kunnen worden.

beaster1256
Leuk , poppy maar zeker nothing special .....

avatar van vinylbeleving
captain scarlet schreef:

Ik heb de vinylversie gisteren nog in de bakken bij plato voorbij zien komen hoor...
Verder vind ik dit ook een zeer genietbaar album, alleen vind ik het eerste nummer niet zo goed. Vanaf track twee zijn alle nummers raak!

avatar van captain scarlet
vinylbeleving schreef:

Klopt, was iets te voorbarig, heb hem inmiddels dan ook aangeschaft, samen met alle andere albums van Spoon, op de eerste na, die is echt niet meer te krijgen.

Ga ga ga ga gaan ze nooit meer overtreffen maar deze is weer erg mooi.
Catchy hebben ze volgens mij uitgevonden. Zelden een band gehoord die geen slecht nummer kan maken, Spoon is er één van.
Samen met the Disappears en Deerhunter de beste van de laatste 10 jaar!

avatar van bikkel2
Heerlijke plaat van Spoon. Wat is dit toch vermakelijke popmuziek met ook nog eens met die verstane, dat het geen moment verveeld.
Catchy geeft Grootfaas aan hierboven en dat is inderdaad het sleutelwoord.
Spoon weet smaakvol en transparant te arrangeren. Overbodigheid is not done en daarom klinken de songs ook zo frivool.
Daarbij zijn het ook nog steeds sterke composities.
Akkoord, Spoon is, zoals eerder gememoreerd, behoorlijk thuis in de stijlen van meerdere decenia.
Wave, glam, indie, synthpop, alles van dat kun je hier wel terughoren.
Echter wordt het nooit te opzichtig, maar is wel slim ingebracht.
Een album die gelijk pakt.
Helemaal goed deze.

Misterfool
bikkel2 schreef:
Wat is dit toch vermakelijke popmuziekpakt.

Absoluut! . Dat ik sinds 2014 al met enige regelmaat Rainy Taxi opzet, zegt - voor mij althans-
al genoeg over de kwaliteit van de composities op deze plaat. Ik ken maar weinig nummers met zo veel staying power.

avatar van Niek
Best leuk maar niet het doet me weinig. De bijdrage op Dark was the Night schepte iets hogere verwachtingen wat mij betreft.