Aphex Twin - Syro (2014)

Electronic
Label: Warp

1. Minipops 67 [120.2][Source Field Mix] [Aka the Manchester Track] (4:47)
  2. XMAS_EVET10 [120][Thanaton3 Mix] (10:31)
  3. Produk 29 [101] (5:03)
  4. 4 Bit 9d Api+e+6 [126.26] (4:28)
  5. 180db_ [130] (3:11)
  6. CIRCLONT6A [141.98][Syrobonkus Mix] (6:00)
  7. Fz Pseudotimestretch+e+3 [138.85] (0:58)
  8. CIRCLONT14 [152.97][Shrymoming Mix] (7:21)
  9. Syro U473t8+e [141.98][Piezoluminescence Mix] (6:32)
  10. PAPAT4 [155][Pineal Mix] (4:18)
  11. S950tx16wasr10 [163.97][Earth Portal Mix] (6:01)
  12. Aisatsana [102] (5:21)
Ben benieuwd naar deze plaat...al een hoop "fakes" zwerven er rond op het internet.....om maar gebruik te maken van de goede naam...

avatar van 7744leon
Zoo veel zin in dit album!
Er is al een live versie van het eerste nummer op youtube te vinden en die klikt echt geweldig.
The Manchester Track

avatar van Stalin
Wat een geniale hoes

avatar van Mindshifter
Spannund!

Zo ontzettend benieuwd naar dit album. Maar denk dat ik te hoge verwachtingen heb. Het is wel een must have.

avatar van jurado
Ik hoop maar dat onderstaande link fake is want ik word daar bepaald niet vrolijk van, muzikale onmacht.

AFX SYRO FULL

Stalin schreef:
Wat een geniale hoes

Designers Republic, gok ik zo.

tuktak
Ijzersterke marketing zo met die Caustic Window hype vooraf.

avatar van Vinck
Die titels...

avatar van hond racisme
Wiieeeehhh

avatar van Bardt1980
Damn, eerst een nieuw album van FlyLo in het vooruitzicht en nu een nieuw album van ome Richard. 2014 is een mooi muzikaal jaar tot nu toe qua releases
De tracklisting doet denken aan die van Drukqs. Hopelijk gaat het muzikaal ook die richting op. Hoewel ik een album in de stijl van SAW of RDJ album ook niet vervelend zou vinden.

Ponty Mython
Hopelijk is het een ultra-commercieel klinkend dance album. Dat zou pas echt een verrassing zijn.

Bardt1980 schreef:

2014 is, met uitzondering van FlyLo en Aphex Twin, één van de zwakste jaren qua releases. Niettemin kan ik niet wachten op deze plaat.

Ponty Mython
Het laatste nummer spelt 'Anastasia' achterstevoren.

avatar van Stalin
Aphex Twin Speaks on His New Album, Being Sampled by Kanye, More

Pitchfork

James’ five-year-old son recently taught himself how to use a music software program that he downloaded off Pirate Bay and even uploaded some tracks to Bandcamp.

Aphex Twin 2.0

tuktak schreef:
Ijzersterke marketing zo met die Caustic Window hype vooraf.

En wat dacht je van deze marketing

avatar van IllumSphere
Eigenlijk hoeft deze plaat geen grote marketing te hebben, we weten nu al dat iedere zelfrespecterende electronic liefhebber de plaat in de pre-order heeft. Kan niet wachten tot de 22ste.

avatar van 7744leon
In Utrecht op 10 september wordt er een 'Listening Opportunity' gehouden. Je moet meedoen met een loterij om er bij te zijn: http://warp.net/records/aphex-twin/syro-listening

avatar van hond racisme
Ook in Brussel trouwens, voor de Belgen.

avatar van kobe bryant fan
Die Manchester Track klinkt alvast erg vet, vooral die vocalen in het begin. Niet memorabel, zeker niet als comeback plaat - Caustic Window niet meegerekend - maar wel vet.
Dit is waarschijnlijk track 2, opnieuw opnames van een DJ-set van hem.

avatar van Wakeupeveryone
10 september is er een luistersessie in Utrecht

De eerst officiële single is uit!!!Minipops 67

avatar van Goodfella
Had niet echt iets verwacht, maar dit is heel erg mooi, gevarieerd en lichtjes gek.

Hmmm, klinkt voor nu fantastich. Ik hoor drugs, windowlicker, rubber johny en the tuss. Smaakt naar meer. Keep them coming. Wat een vage vocals zeg. Alsof het een samenwerking is met Thom Yorke. Cant wait.

Als heel het album van dit niveau is wordt het in ieder geval een zeer solide plaat. Ik ben nu toch ook wel nieuwsgierig naar de rest.

avatar van kobe bryant fan
Erg vet nummer inderdaad!
Al vind ik het wel zonde dat die vrouwelijke vocaal die in de intro van de live versie te horen is er niet inzit.

avatar van IllumSphere
Ik heb net dat nummer gedraaid nadat Selected Ambient Works Volume II ten einde liep en ik moet zeggen dat het niet zoveel verschilt met Richard D's beste album. Ik kan niet wachten tot de 22ste.

avatar van -SprayIt-
Nog 2 week wachten Ben zeer benieuwd, kan bijna niet verkeerd uitpakken. Minipops 67 smaakt sowieso naar meer. Staat in de pre-order.

19 september is het zover volgens bol.

avatar van brooklyn
Ik ben er iig bij in de Ekko woensdag!