Gnarls Barkley - St. Elsewhere (2006)

Soul / Hip-Hop
Label: Atlantic

1. Go-Go Gadget Gospel (2:19)
  2. Crazy (2:58)
  3. St. Elsewhere (2:30)
  4. Gone Daddy Gone (2:28)
  5. Smiley Faces (3:05)
  6. The Boogie Monster (2:50)
  7. Feng Shui (1:27)
  8. Just a Thought (3:43)
  9. Transformer (2:18)
  10. Who Cares (2:28)
  11. On-Line (1:49)
  12. Necromancing (2:58)
  13. Storm Coming (3:08)
  14. The Last Time (3:26)
  15. Crazy [Instrumental] * (3:00)
  16. Go-Go Gadget Gospel [Instrumental] * (2:14)
  17. Transformer [Instrumental] * (2:10)
  18. The Boogie Monster [Instrumental] * (2:49)
MrMusic
Nep Soulzanger.Ga na wat zou dat in essentie betekenen?:Denk erover,je hoeft niet lang te zoeken,een zelfverzonnen term.

Je hoeft niet elke term te kennen toch?,je leert elke dag weer opnieuw

uilenei
Mmmh......Goed, bedankt voor de uitleg!
Dit is mijn laatste reactie op MrMusic, ik ga je niet meer serieus nemen.
Veel plezier nog

MrMusic
ok

avatar van Gloeilamp
uilenei schreef:
Mmmh......Goed, bedankt voor de uitleg!
Dit is mijn laatste reactie op MrMusic, ik ga je niet meer serieus nemen.
Veel plezier nog

avatar van Slowgaze
Shelter schreef:
leuke review maar het geloofwaardige ongeloofwaardige van just a thought is nogal confusing

Oké, vooruit: ken je het begrip ironie? Dat is dat je iets zegt, terwijl je tegenovergestelde bedoelt. Ik zal het even illustreren aan de hand van een simpel voorbeeld: Karin Bloemen is graatmager.
Als Cee-Lo hier zingt dat hij alles al heeft geprobeerd, behalve zelfmoord, dan vat ik dat door z'n voordracht op dit nummer ironisch op. Zodra hij er over begint dat hij zelfmoord overwogen heeft, maar dat puur mentaal bleef, dan stel ik me al voor hoe hij het scheermes al in zijn handen heeft.

avatar van Shelter
ja ik ken het begrip ironie. Ik weet niet of jij het begrip kent, ik zie geen ironie in dat stukje.
Je Karin Bloemen voorbeeld is dat wel overigens.
Als het is zoals jij je voorstelt en hij het scheermes al in zijn handen had, dan is het precies zoals hij het zegt...it crossed his mind. Hij dacht eraan, scheermes in handen maar besloot het niet te doen. Daar is niks ironisch aan. Het is ironisch wanneer hij daadwerkelijk wel zijn polsen door sneed of zelfs een gelukte poging deed...dat zou het toppunt van ironie zijn!
hij is niet geloofwaardig maar dat is het nummer juist wel, in welke zin is het nummer geloofwaardig. De ongeloofwaardigheid van de zanger maakt het nummer geloofwaardig?....ok anyway bedankt voor je uitleg.
Zoals ik al zei ik vond het een leuke review om te lezen maar dat deel was een beetje vaag.

Gouden zet van deze 2 kerels om samen dit duo te vormen, Gnarls Barkley heeft een volkomen eigen geluid dat oprecht, creatief en muzikaal volledig tot zijn recht komt. 4 sterren is deze altijd waard