Wolfmother - Wolfmother (2005)

Australiƫ
Label: Modular

1. Dimension (4:22)
  2. White Unicorn (5:05)
  3. Woman (2:57)
  4. Where Eagles Have Been (5:34)
  5. Apple Tree (3:30)
  6. Joker & the Thief (4:41)
  7. Colossal (5:05)
  8. Mind's Eye (4:54)
  9. Pyramid (4:29)
  10. Witchcraft (3:26)
  11. Tales (3:40)
  12. Love Train (3:03)
  13. Vagabond * (3:50)
  14. Colossal [Live at the Big Day Out] * (5:52)
  15. Woman [MSTRKRFT Remix] * (3:28)
  16. Love Train [Chicken Lips Remix] * (5:44)
avatar van Ducoz
pintjebier schreef:
Ik hoor hier vooral Jack White in. Goede gitarist, maar weinig oorspronkelijk.

Origineel bedoel je?

Lekker album... Vandaag hoorde ik Woman op 3FM zelfs. Toen heb ik de Cd maar weereens beluistert 4*

avatar van Ducoz
Waarom geef je dan 2 sterren?

avatar van Weirdo Wizzy
Dit album doet echt denken en die classic hardrock van way back in the days. Rock zoals Led Zeppelin, Black Sabbath en Deep Purple. De eerste helft van de cd is echt meesterlijk zelfs (hoewel mijn tracklist wel wat anders is als hierboven vermeld). Favoriete nummers van me zijn Dimension, Woman en Joker And The Thief. Het zal dan wel niet vernieuwend zijn verder maar ik vind dit gewoon een zwaar tof album met dertien zeer puike rocksongs. 4,5 ster

3,5 * weet je hoe lastig dat dat is aan te geven met een iphone?

avatar van Deren Bliksem
Mind's Eye om half 8 's morgens knetterhard in de auto

avatar van Dream Theater
Overweldigend debuut van deze australische band, rock `n roll zoals het hoort te klinken en live helemaal een must. Spetterende nummers zijn o.a. Woman, White Unicorn en Joker and the Thief maar helemaal te gek is Mind`s Eye een bezwerend nummer met invloeden van The Doors.

IJsbergsla
Halfje erbij voor het spetterende Joker & the Thief.
Hoorde ik daar nou The White Stripes?

avatar van aarrtentonny
Rock zoals het hoort te klinken!

poontan64
(Als er een band is die ik live zou willen aanschouwen bij een concert, dan is het bij mij de onbetwiste nummer een van dit moment: Wolfmother)

Dit album verdient 5 sterren! Stuk voor stuk prachtige nummers, van begin tot de laatste track....

De inspiratie komt duidelijk uit bands als led zeppelin, pink floyd, jimi hendrix en the doors(misschien in mindere mate dan); er zit zelfs een riff in een van de nummers die sterke gelijkenis vertoont met een song van Motorhead!

Ik ben een die-hard-fan van legendarische bands als doors, jimi hendrix en pink floyd, dus dit album van Wolfmother spreekt mij zeer aan. Proficiat Andrew Stockdale!!!

avatar van Banjo
Ja lekkere muziek! niet te licht en niet te zwaar echte rock (and roll)
ik moet wel steeds denken aan The White Stripes...

4 sterren

avatar van Banjo
wat ijsbergsla ook al zegt... wij horen The White Stripes hoe zit dit?

avatar van andnino
Interessant album, heeft volgens mij een groot aandeel gehad in het weer hip maken van de jaren zeventig-stijl rock & roll, samen met Airborne en The Answer, om zo even twee voorbeelden te noemen. Wat een kwaliteit in nummers als Woman, Colossal, Joker & The Thief e.d. Ik vind niet het hele album even goed, moet ik wel zeggen, de opvolger Cosmic Egg vind ik over de gehele lijn genomen beter: er is ook echt een duidelijke groei waarneembaar. 2005 - 2009, 2013 een nieuw album?

Case4
Dit album zet wat mij betreft een hele goede nieuwe standaard neer voor hard rock. De hooks van elk nummer zijn ge-wel-dig en gaan gewoonweg niet vervelen. Knap!

avatar van Justus18
Justus18 schreef:
Volgens de Wikipedia is dit de track volgorde van de Australische release. Dat is de oorspronkelijke release en dus staat hij hier ook zo. Ik vind de volgorde van de internationale versie beter. Maar in welke volgorde het hier ook staat, dit album blijft 5* waard!

Zoals het er nu staat, is het de internationale tracklist.

avatar van viking1
Goed album heerlijke jaren '70 gevoel lekkere zware gitaar riffs.
Hoog black sabbath,led zeppelin gehalte.
Draai hem graag heb hun opvolger cosmic egg ook besteld ben benieuwd.
Maar deze klap er lekker in topper.

avatar van WeckoJ
Wat een prachtig debuutalbum! Woman vind ik echt een meesterwerk, maar ook nummers als Joker & the Thief en White Unicorn zijn erg sterk. Cosmic Egg is helaas net iet wat minder, maar ik ben toch erg benieuwd naar het nieuwe album van Andrew Stockdale, zij het onder de naam Wolfmother, zij het onder zn eigen naam. Kom maar op!

Toch wel een goed album,doet mij aan Jack White denken.
Zou mooi zijn als Andrew Stockdale met hem aan samenwerking zou aan gaan, misschien moeten ze elkaar eens bellen.

avatar van ZOLTAR
dan kunnen ze tangerine oprichten.

Natuurlijk lijkt de stem van Andrew Stockdale op die van Jack White.
Maar eigenlijk heb ik die link pas gelegd na het horen van het eerste album van The Raconteurs.
En dat album komt een jaar later uit dan het debuut van Wolfmother.
Misschien is Jack White wel beïnvloed door Wolfmother, toen hij zijn hobbyband startte.
Is wel goed mogelijk.
Ach, je kan beter qua stem op Jack White lijken, dan qua uiterlijk op Filemon Wesselink.
Ook iets wat helaas wel waar is.
Maar nu weer terug naar de muziek.
Wolfmother zit in dezelfde hoek als Led Zeppelin, maar dan duidelijk de rock periode, dus zonder het geëxperimenteer met Folk.
Eigenlijk gebeurt hier hetzelfde als wat er rond begin jaren 90 gebeurde.
Toen greep men ook terug naar de sound van de jaren 70; zoals Lenny Kravitz, Primal Scream en The Black Crowes al deden.
Ik denk wel dat dit debuut invloed heeft gehad op onze eigen DeWollf, al maakten die tevens nog veel gebruik van een orgel.
Na twee albums en de nodige personeelswisselingen, was het Wolfmother verhaal wel een beetje klaar.
Het solo album van Andrew Stockdale scoorde duidelijk minder, en het laatste Wolfmother album maakte een ongeïnspireerde indruk.
Deze revival was helaas maar van korte duur.

avatar van Bert Wasbeer
Bert Wasbeer schreef:
Volgend jaar ben ik deze plaat weer vergeten, net als dat ik de BRMC, Datsuns, Young heart attack etc al weer bijna vergeten ben. Neemt echter niet weg dat rock met een grote RRRRRRRR een speciaal plekje in mijn hart heeft. Ben blij dat niet iedereen een nieuw wiel wil uitvinden, soms moet het alleen even worden opgepoetst

Aldus ikzelf een jaar of tien geleden. Ik moet toch constateren dat ik deze plaat nog steeds niet vergeten ben. Vanavond weer eens lekker hard gedraaid. De rest vh oeuvre van Wolfmother is helaas wat minder consistent maar dit is achteraf toch echt een klassieker gebleken.

avatar van Banjo
Het valt me nu pas op hoeveel Pink Floyd invloeden er op deze plaat staat..
Voornamelijk in het begin..

avatar van Knoracle
Ik kocht de 10th anniversary versie met extra bonuscd. Heerlijke feel good jaren 70 hardrock die je gewoon dwingt het volume op te schroeven. En rap ook ! Bekende anthems als Dimension, White Unicorn, Woman, Joker en Love Train spreken voor zich maar ook het overige materiaal komt prima voor de dag. Jammer dat zij dit album nooit meer zullen overtreffen gezien ook hun laatste cd : een pak minder consistent !
Gelukkig hebben we deze...

avatar van meneer
Ik kreeg een bericht dat er vandaag nieuw werk van Wolfmother uit was gekomen.
Nou... Nieuw...

Joker & The Thief - Final Hour Mix, a song by Wolfmother on Spotify - open.spotify.com