Wolfmother - Wolfmother (2005)

Australiƫ
Label: Modular

1. Dimension (4:22)
  2. White Unicorn (5:05)
  3. Woman (2:57)
  4. Where Eagles Have Been (5:34)
  5. Apple Tree (3:30)
  6. Joker & the Thief (4:41)
  7. Colossal (5:05)
  8. Mind's Eye (4:54)
  9. Pyramid (4:29)
  10. Witchcraft (3:26)
  11. Tales (3:40)
  12. Love Train (3:03)
  13. Vagabond * (3:50)
  14. Colossal [Live at the Big Day Out] * (5:52)
  15. Woman [MSTRKRFT Remix] * (3:28)
  16. Love Train [Chicken Lips Remix] * (5:44)
avatar van HiLL
Hoe komt dat Star, als ik vragen mag?

avatar van starbright boy
Een beetje hetzelfde als c-moon. En daar komt nog bij: Led Zeppelin en Deep Purple zijn al niet mijn favoriete bands ooit, maar dit vind ik eigenlijk klinken als een pastische. Zonder dat ik er ergens ook maar een dieper laagje in kan ontdekken. Heel erg oppervlakkig. Niet dat dat altijd erg is, maar hier ben ik het na twee of drie nummers gewoon echt beu. Het doet me helemaal niks.

avatar van HiLL
Oh ok ja dat kan idd Ik vind het nu erg lekker, of het een lange houdbaarheidsdatum heeft is een tweede.

Ik hoor toch liever iets als Death From Above 1979. Dat rockt een stuk harder en de liedjes zijn veel catchier. Ik vind het grote euvel van deze plaat dat ie veelstelang duurt. Het is echt wel lekkere muziek, maar na een half uurtje heb ik het wel weer gehoord. Als ie een kwartier korter had geduurd, had ik misschien wel een 4* gegeven ipv de 3* die er nu staat...

Doe dan 3,5

Misschien na een volgende luisterbeurt. Maar goed, als ik het gevoel heb dat ik een plaat uit moet zitten, dan vind ik een 3,5* wel wat veel van het goede...

avatar van De Geu$
Hoorde dat ze in augustus het voorprogramma van Pearl Jam zijn. Ben benieuwd....

Heerlijk, vette rock.

Ik kan me wel goed vinden in opmerkingen als "het duurt net even te lang" en "na een poos heb ik het wel weer gehoord". Een pastische wil ik het niet noemen. Dit vind ik serieuzer overkomen dan een genoemde band als the Darkness (ik snap de vergelijking ook niet zo).

Zoals gezegd heerlijk, vette rock en daardoor een vette 3,5*

Dit album heeft dit jaar een re-release gekregen met een door elkaar gegooide tracklist:

1. Dimension
10. Witchcraft
11. Tales
12. Love Train
13. Vagabond

Tales from the Forest Gnomes is simpelweg ingekort tot Tales.
En het funky Love Train is als extra track toegevoegd.

De meesten zullen dit album wel in deze volgorde kennen

avatar van Hermy
Normaal gesproken nodigt een dergelijke albumhoes mij niet echt uit om te luisteren. Vanwege de vele positieve recensies over dit album ben ik toch maar gaan luisteren en dat valt me alles mee. Een lekker (simpel) rockend album, 3,5*.

avatar van Oldfart
De hoes deed mij ook iets anders vermoeden.

avatar van Pinsnider
Album beluisterd en ik heb besloten dat ik het voorprogramma van Pearl Jam maar eens ga afwachten voordat ik een definitieve mening ga geven Misschien dat ze in Arnhem de twijfel kunnen wegnemen...

avatar van Yak
Yak
Berichten verplaatst naar Wolfmother, daar verder discussiëren graag.

wat een verrassing, heb ze gezien tijdens voorprogramma van Pearl Jam en we hadden gevoel dat we in de 70-80's zaten te luisteren naar Black Sabbath of Led Zeppelin!
we waren allen onder de indruk van hun power, van zijn stem, van het voorprogramma in zijn geheel en zeker toen frontman ook nog eens op einde concert van Pearl Jam mocht mee komen jammen met Eddie Vedder op 2 nummertjes waaronder huger strikes van temple of the dog!
ik heb zo'n gevoel dat we van die gasten nog veel gaan horen
geweldig debuut, alvast eentje die mij onmiddellijk kon bekoren!

avatar van Arno
Het enige numer dat ik voorlopig ken van Wolfmother is Woman. Inderdaad erg leuk en energiek, smaakt naar meer. Binnenkort deze ook maar eens zoeken in de bib.

Vond ze in het begin ook wel goed. Nu 2 maand en 1 optreden verder zegt het me niet veel meer...

Grotendeels door het optreden denkek. Vond het nogal afknappen op werchter. Klonk zeer leeg en zwak. Mss omdat het op klaarlichte dag was dat het niet dat was..? Die stem irriteerd(e) me ook hard!

Sorry jongens

avatar van dEUS
Iron_man schreef:

Sorry jongens

K heb ze ook gezien op Werchter, maar ook in voorprogramma van Pearl Jam..en idd op Werchter kwam het niet over zo smorgens vroeg met zeer warme temperaturen..maar na de gig in Gelderdome hebben ze met er anders over laten denken..het luisterde goed weg..op Werchter hadden ze beter tot hun recht gekomen in de Marquee, en dan wat later op de dag..

avatar van jeroenman
Sjawel wat rockt deze plaat. Rete strak geheel maar toch van die soort improvisaties er tussen door. Stem doet je denken aan Jack White en het gitaarspel eigenlijk ook wel. Ik ken maar weinig bands waar zang en stem op zo'n intense manier bij elkaar passen. (Luister maar naar het beginstuk van Pyramid, dan begrijp je wat ik bedoel) 4 sterren voor de zomerplaat van 2006.

avatar van Jochempie
Niet slecht ofzo, alleen tis een letterlijke black sabbath kopie dus ik geef er weinig om. Zet gewoon Paranoid aan of Master of reality en dan luister je veel betere muziek.

avatar van Jochempie
Sorry voor de dubbele post, maar waarom staat dit album nog steeds zo hoog in de rotatielijst als die al uit is sinds october 2005?

Jochempie schreef:

De rotatielijst staat los van een jaartal. En daarnaast is dit album hier nog niet zo lang uit (2006 dus).

avatar van Osiris Apis
Dat dit album zo hoog in de rotatielijst staat komt denk ik doordat ze op Lowlands stonden.

Let op! Discussies over de rotatielijst-notering van dit album horen in het forum, niet bij het album.

J Casablancas
wod.

avatar van Jochempie
Sorry, had ik nog niet gelezen ik ben nogal nieuw hier. Ik dacht dat het album in 2005 maar blijkbaar is het nogal later verschenen in Nederland dan. Ook rondom mij is er nogal een wolfmother gekte aan de gang en ik vond het vrij vreemd omdat ik het album al vorig jaar oktober had.

Wolfmother

Goei cd Had nog nooit van deze groep gehoord
Maar het is niet nieuw wat ze doen Dat werd in de jaren 70 ook al gedaan maar dan beter

avatar van HiLL
Zucht.....het is niet nieuw nee....................................

avatar van LittleBox
HiLL schreef:
Zucht.....het is niet nieuw nee....................................

........maar wel erg goed gebracht, live ook

Hoe vaak gaan we dit nog opschrijven?

het kan nooit vaak genoeg zijn Nep bandjes moeten niet zoveel aandacht krijgen daarvoor in de plaats meer ruimte voor echte bands !!!

avatar van Klumpie
En wat/wie zijn echte bands???