Wolfmother - Wolfmother (2005)

Australiƫ
Label: Modular

1. Dimension (4:22)
  2. White Unicorn (5:05)
  3. Woman (2:57)
  4. Where Eagles Have Been (5:34)
  5. Apple Tree (3:30)
  6. Joker & the Thief (4:41)
  7. Colossal (5:05)
  8. Mind's Eye (4:54)
  9. Pyramid (4:29)
  10. Witchcraft (3:26)
  11. Tales (3:40)
  12. Love Train (3:03)
  13. Vagabond * (3:50)
  14. Colossal [Live at the Big Day Out] * (5:52)
  15. Woman [MSTRKRFT Remix] * (3:28)
  16. Love Train [Chicken Lips Remix] * (5:44)
avatar van glenn53
Ach je kan dit van twee kanten bekijken, dat doen gelukkig ook de meeste.

Het is gewoon leuk om weer een band 'ouderwetse rock' te horen en eventueel te zien spelen.

Je kan ook zeggen en dat pak ik ff 1 nr. bv dat The Joker and the thief begint met een Maiden riff vervolgens de riff van No On knows van QOTSA en er zit een Black Sabbath middenstuk in.

Wolfmother: Doe er je voordeel mee als je dat wilt.

haveman
Dit is een echt een album waarbij ik het moeilijk vind om te kiezen tussen 3,5 ster en 4,0.

Ik vind bijna alle nummers goed, maar het hele album duurt me te lang. Ik kan het niet in één keer beluisteren. Het lijkt allemaal wel erg veel op elkaar. En waarom weet ik ook niet, maar Apple Tree vind ik echt een walgelijk nummer.

Wat mij betreft mag Wolfmother voortaan albums uitbrengen van 30 à 35 minuten.

avatar van Joren999
Gisteren deze voor 5,55 euro gekocht. Het eerste wat mij opviel was dat er op Apple Tree niet 'Lisa' werd gezongen, maar 'Dear sir'. Heb je toch nog wat aan zo'n boekje.

avatar van lowieke
Apple tree blijf ik elk moment van de dag warm voor lopen. Heeeeerlijk!!

avatar van aerogp1
Bij deze cover verwacht ik totaal andere muziek, meer metal achtig ofzo. Gelukkig is dit gewoon een prima hard-rock plaat, met een knipoogje naar de grootheden van vroeger. Helemaal mijn kopje thee.

De speelduur vind ik ook wat aan de lange kant, 35 minuten had ook prima geweest.

avatar van Stef114
Nog meer mensen die Life of Agony horen in Colossal?

avatar van max95
Joren999 schreef:

Ha ha! Zoiets kom je ook niet vaak tegen

avatar van ricardo
Deze plaat heb ik al jaren gepindakaast liggen. Ik heb hem vaak org zien liggen, maar iets in mij weerhoud mij om dit org te gaan kopen. Een prima plaat met mooie nummers hoor, maar ook niets vernieuwends verder. Gewoon een beetje Sabbath en Zeppelin kopieren in een iets ander jasje. Erg vernieuwend is het allemaal niet. wel goed, maar dan koop ik liever een Zeppelin of Sabbath album org dan deze plaat. Ik heb ze overigens een paar jaar terug live gezien in 3 mans bezetting in de Oosterpoort in Groningen. Geweldig concert was dat, het dak ging eraf zowat kan ik mij nog herinneren.

Ik heb aan de pindakaas versie genoeg in huis, en daarom stem ik dus ook niet. want ik stem alleen maar op albums die ik org in bezit heb. Als ik zou stemmen zou het een 3.5* worden.

avatar van My Addiction
Mooi debuut van de heren.
Inderdaad Black Sabbath en Led Zeppelin in een ander jasje, maar is dit dan erg?
Helemaal niet integendeel, de echte & pure rock n' roll mag vandaag de dag wat meer gedraaid worden. Blij dat ik hem gekocht heb 4*

avatar van max95
haveman schreef:

Wat mij betreft mag Wolfmother voortaan albums uitbrengen van 30 à 35 minuten.

Zeker 4 jaar wachten op een album van 30-35 minuten? Beetje lang hoor, die tijd. Nee wat mij betreft kunnen ze het zo houden.

Voor mijn part wachten we tien jaar, als die 30-35 minuten maar kloppen. Deze plaat duurt eenvoudigweg te lang en is vermoeiend om in één zit uit te luisteren. Er mag van mij gerust een kwartier van worden geschrapt.

avatar van Ampivinni
heeft die ietwat lage stem te maken met het feit dat het album te lang duurt, of met de muziek die erop staat?

De muziek op dit album is best tof, maar hoort wat mij betreft niet tot de absolute top. Het is genietbaar, maar veel meer ook niet. En daarnaast een half puntje aftrek voor de te lange speelduur, inderdaad.

avatar van deft0nes
glenn53 schreef:

Dat was me nog niet opgevallen! Ik ken Maiden en Sabbath verder niet goed, maar dat QOTSA hoorde ik meteen toen je het zei.

Maar eigenlijk vind ik dat juist heel knap. 3 of misschien wel meer geweldige riffs combineren die samen iets prachtigs, misschien wel mooier (let op de misschien), maken!

Eigenlijk is dit de rock-versie van samplen. En er zijn heel wat geweldige/prachtige/fantastische gesamplede tracks gemaakt

avatar van Ducoz
Ik vind dit een erg tof album, maar mijn tracklist is in een andere volgorde dan deze die hier word aan gegeven

avatar van Lexicon Devil
Tales from the Forest of Gnomes heeft echt een hoog Tenacious D gehalte hehe.

Rizz
Ducoz schreef:

Controleer je dat echt? ;p Mij zou dat nooit opvallen, tenzij het ondersteboven staat

avatar van Justus18
Ducoz schreef:

Volgens de Wikipedia is dit de track volgorde van de Australische release. Dat is de oorspronkelijke release en dus staat hij hier ook zo. Ik vind de volgorde van de internationale versie beter. Maar in welke volgorde het hier ook staat, dit album blijft 5* waard!

avatar van muismat
Goede cd, sterke nummers die duidelijk op Zeppelin en Sabbath zijn geinspireerd.
Favorieten zijn Apple Tree en Woman, ook Dimension doet het goed!

avatar van Don Cappuccino
Geweldige CD, deze staat vaak in de auto op, mijn ouders vinden het ook gaaf! Van begin tot eind ijzersterk, echt extreem veel gedraaid, ik kan bijna alles meezingen! 5 sterren. Jammer genoeg valt Cosmic Egg tegen.

avatar van beruk
Zo retro dat het niet mooi meer is, maar ik hou dervan, het is net chocolade mousse, moddervet maar je kan er niet mee stoppen

Top Album!
Vanmorgen binnen gekregen en al 3/4 keer helemaal afgespeeld, ik kan niet meer stoppen!
Sommige lijken wel op elkaar maar dat is niet al te erg.
Die tracklist hier klopt niet echt, op mijn cd staat hij heel anders!

avatar van Kronos
Dat komt omdat je de internationale versie en niet de Australische hebt, waarvan hier de tracklist te zien is.

PriestMaiden
My Addiction schreef:
Mooi debuut van de heren.

Volkomen met eens, vet plaatje.

De eerste cd dat ik van hen heb gehoord en hij is gewoon lekker! (4.5 *)

avatar van gukker
Erg goed debuut van Wolfmother.

Ik vind de opvolger nog net iets beter, vooral omdat ik daar elk nummer goed vind. Daar zit nog net wat meer afwisseling in.

En zelf vind ik het totaal niet erg dat het veel lijkt op Black Sabbath en Led Zeppelin. Die bands zijn van meer dan dertig jaar geleden en ik was er toen nog niet.
GUN DE JONGERE GENERATIE OOK GOEDE MUZIEK!!!

avatar van JVT
JVT
Ben net aan dit album begonnen en ik vraag me af waar deze band heel mn leven geweest is? Zooo'n vet album, snap niet dat ik hier nooit eerder aan begonnen ben. score volgt later!

MindRuler
glenn53 schreef:

Wolfmother: Doe er je voordeel mee als je dat wilt.

Financieel voordeel doe ik er zeker mee.

avatar van Hans Brouwer
Hans Brouwer schreef:
Ik heb Wolfmother vannacht gedownload en vanmorgen twee achter elkaar gedraaid op weg naar kantoor. Mischien slaat de verveling bij mij op den duur ook wel toe maar voorlopig lust ik er nog wel pap van .
Bovenstaand bericht schreef ik ergens in het jaar 2007. Inmiddels heb ik "Wolfmother (2005)" natuurlijk allang als cd. Is de verveling inmiddels toegeslagen? Zeker weten van niet! "Wolfmother (2005)" is en zal altijd een super geweldig rockalbum blijven .

avatar van pintjebier
Ik hoor hier vooral Jack White in. Goede gitarist, maar weinig oorspronkelijk.