The Raconteurs - Broken Boy Soldiers (2006)

Label: V2

1. Steady, as She Goes (3:35)
  2. Hands (4:01)
  3. Broken Boy Soldier (3:02)
  4. Intimate Secretary (3:30)
  5. Together (3:58)
  6. Level (2:21)
  7. Store Bought Bones (2:25)
  8. Yellow Sun (3:20)
  9. Call It a Day (3:36)
  10. Blue Veins (3:52)
  11. The Bane Rendition * (4:21)
Het nummer 'broken boy soldier' is bien!

HiLL schreef:
Na 1 keer kan het mij nog niet echt boeien. Er zitten wel wat lekkere stukken bij maar de rest steekt niet boven de velen gitaarbandjes uit. 3*

Oja, dat doen ze wel hoor.
Ik ben zelfs erg onder de indruk. De keuze tussen hen en de Monkeys op Werchter is hemelstergend.
Een vette 4, en 1van de releases van 2006 tot hiertoe.

ik vind m steeds beter worden, hoe vaker ik m luister. Jammer dat ik ze niet loive kan zien, want daar ben ik best benieuwd naar!!!

haakje schreef:

En dan wel van 4 naar 3,5 gaan?

aERodynamIC schreef:

En dan wel van 4 naar 3,5 gaan?

dat was binnen een halve seconde ofzo!!! Ik heb Ringleaders van Morrissey ook een 3,5 gegeven en vond het niet kunnen deze hoger te raten, vandaar... *voelt zich betrapt*

*Laura*
gerre schreef:

Oja, dat doen ze wel hoor.
Een vette 4, en 1van de releases van 2006 tot hiertoe.

Ja hè Ik heb ook nog steeds niet beslist of het voor mij The Raconteurs of The Arctic Monkeys zullen worden.

leuke plaat tot nu toe, vanavond nog maar eens luisteren.

nicolas
ik kies de raconteurs dan toch

The Raconteurs zijn een stuk beter dan The Artic Monkeys, dus maken jullie het vooral niet al te moeilijk voor jezelf!

soeperman87 schreef:
The Raconteurs zijn een stuk beter dan The Artic Monkeys

Understatement

avatar van Dielie
ik draai hem niet veel, maar vind hem best goed

buddy
Ik vind dit een super plaat. Voor mij staan er geen missers of fillers op. Heerlijk. Ik zou ook inderdaad naar The Raconteurs gaan. Heb de plaat van de Arctic Monkeys ook maar die begint me nu een beetje te vervelen en dat heb ik met deze plaat denk ik niet zo snel.

avatar van jeroen1904
Net voor de 3de keer beluisterd en deel de meningen van de meesten hier. Gewoon een zeer goede rock plaat met 2 wereldnummers (broken boy soldiers en steady as she goed)en eigenlijk geen enkel echt minder nummer. Helaas klokt de plaat al af na 34 minuten. Iets te kort vind ik.

foutje

vondeich
Ik vind dit cker een goed album.

cker

In het Nederlands aub.

Dan is het ook a.u.b., mierenneuker!

avatar van Yak
Yak
Mag het iets minder?

avatar van the viking
In augustus op Lowlands te zien !

avatar van jeroen1904
Plaat verhoogd naar 4 , echt een leuke plaat, kijk uit naar hun optreden op Werchter.

avatar van the viking
Stukken beter te genieten dan de Noordpoolse Snotapen
Broken Toy Soldier en Blue Veins doen erg Led Zeppelin achtig aan !
Wacht nog even met stemmen !

nicolas
Ze komen zowel naar Werchter en naar Pukkelpop. Je moet het maar kunnen: net ontstaan en al elke dag op een festival spelen over heel de wereld. En dan nog op Werchter én Pukkelpop!

avatar van Black Math
Ach ja, dat komt natuurlijk omdat ze Jack White in de gelederen hebben hè ...

vondeich
Toch maar even verhoogd naar 5* wat een album

Woutt
Mijn waardering met een punt verlaagd van 3,5 naar 2,5.
Eerst dacht ik dat het nog een leuk albums was, maar naar een paar keer intensief luisteren blijft er eigenlijk maar weinig over. Middelmatige nummers met als enigste uitschieter de hit Steady As She Goes.

Wat een teleurstellend optreden gisteren in de Melkweg, Amsterdam.
Door de grote drukte stond er een lange rij bij de ingang van de popzaal, en al was je ruim op tijd aanwezig, dan nog moest je +/- 30 minuten in de rij staan. Geen probleem natuurlijk, hetzij dat the Raconteurs al aan het tweede nummer begonnen toen ik binnen kwam. Even wachten tot iedereen binnen is ivm grote drukte was natuurlijk wel zo netjes geweest.

Ook erg jammer was het feit dat een nummer twee keer werd gespeelt om de tijd op te vullen, en dan nog het lef hebben om na een klein uurtje het publiek al gedag te zeggen.

De muziek zelfs van de heren klonk best aardig, en hoewel Jack White best goed in het ritme mee bewoog, was het toch meer een dikke zoutzak, dan iemand die er echt plezier in leek te hebben.

De cd blijft er goed, maar deze band sla ik mooi over op Lowlands!

avatar van Kaaasgaaf
Welk nummer werd dan 2x gespeeld? Ik was er ook en kwam helaas ook tijdens het concert binnen (weet niet hoe lang ze toen al bezig waren, maar steady as she goes was voor mij het 2e nr), maar ik vond het echt een geweldig concert, met covers van ziggy, nancy en shocking blue!!

Het is een funband, met hele goede nummers. Het titelnummer van de plaat was voor mij het hoogtepunt. Ik vind Jack White geen dikke zoutzak, maar juist een erg charmante en geniale muzikant, volgens mij had hij er juist hartstikke veel plezier in gisteren! Hij was ieder geval goed bij stem en rockte dat het een aard had.
Het klopt dat hij zich minder presenteert dan bij de white stripes, maar dat vind ik juist zo ongelovelijk knap, hij gedraagt zich gewoon als een van de bandleden. Als er al een bandleider was, dan was het Brendan Benson.

Maar eigenlijk was dit gewoon een echte hechte band die een supergoed concert gaf, helaas iets te duur in verhouding met het pretentieloze dat voor de rest overal doorheen straalt en jammer dat ze zo vroeg begonnen, dat verwacht je niet, band beginnen nooit om 20u, ik dacht er zal toch ook wel een voorprogamma zijn, maar dat ze na een uur klaar waren vond ik niet zo verwonderlijk met maar 1 album op zak en een handjevol covers en nog 1 nieuw nummer dat niet op het album staat, wat verwacht je dan en een concert hoeft toch niet lang te duren om vet te zijn, ze gaven ons alles wat ze op dit moment hadden en dat vond ik al hartstikke mooi en wie weet komen ze nog eens met een nieuw album en dan kunnen ze langer spelen als dat nodig is. Hulde Raconteurs! Hulde!

avatar van jeroen1904
En heb ze gisteren op rock werchter gezien, waar ze een vrij vergelijkbare set speelden (de hele nieuwe plaat + enkele covers) en dat klonk zeer goed. Broken boy soldiers en steady as she goes waren echte hoogtepunten. Voor mij één van de van de betere bands gisteren op werchter.

De show in de Melkweg vond ik goed, maar niet supergoed. Het miste net even iets wat het speciaal maakte. In vond het gewoon een degelijke show.

Voor ik het vergeet ga ik eerst het solo werk van Brendan Benson eens checken.. Ben erg benieuwd.

Over het album: Een prachtige pure POPplaat!

avatar van Kaaasgaaf
Ik moet zeggen dat het solowerk van Benson mij nogal tegenviel; nogal vlak, flauw en middle of the road. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nét de verkeerde nummers heb geluisterd. Moet bijna wel zou je zeggen, want in The Raconteurs vind ik hem echt minstens zo goed als White.