The Raconteurs - Broken Boy Soldiers (2006)

Label: V2

1. Steady, as She Goes (3:35)
  2. Hands (4:01)
  3. Broken Boy Soldier (3:02)
  4. Intimate Secretary (3:30)
  5. Together (3:58)
  6. Level (2:21)
  7. Store Bought Bones (2:25)
  8. Yellow Sun (3:20)
  9. Call It a Day (3:36)
  10. Blue Veins (3:52)
  11. The Bane Rendition * (4:21)
Ze waren helemaal goed op Werchter!! Nog een leuk shirt gescoord ook

avatar van Justinx
Lekker dan, Hanniej!

Eindelijk White Stripes met Bas!

maar ik vind "level" echt een super nummer heb 'm wel 100 gedraaid deze week en ben er nog niet op uitgekeken^o^

maarja Jack ga solo! of in ieder geval kappen met die popmuziek

Mhwoa, echte popmuziek is dit toch niet? Ik hoor weinig hiervan op tmf mtv 3fm etc. Nu ligt het misschien daaraan dan ik ook weinig naar deze zenders kijk en luistern :s

ik vind Steady as She Goes juist niet zo, Broken Boy Soldier, Yellow Sun en Blue Veins daarintegen

avatar van Oldfart
Wat ik vanavond op de Lowlands registratie op tv zag, maakt zeer nieuwsgierig naar meer !! Vooral het dubbele lead guitar werk en die Brendon persoon verrasten me op zeer aangename wijze.

Wat heerste Jack White op pukkelpop. Die solo tijdens 'blue veins' was grote klasse!

deze band ken ik alleen maar van dat catchy nummer steady as she goes.maar ik ben niet echt een white stripes aanhanger, vind het oke maar zeker niet speciaal, heb al veel zitten twijfelen of ik deze nu eens zou aanschaffen of niet,ben momenteel nog altijd aan het denken

avatar van jurado
de raconteurs ..zucht ...ik wil het niet eens weten

Mojo Pin
Beter dan alles van die witte strepen bij elkaar

Wat is er nou weer mis met the raconteurs? Ik vind het leuke muziek en live geweldig.

avatar van Jochempie
Ik vind het geen bijzonder album ofzo, maar er is niet mis mee. Ik zal het nooit kopen maar soms wel eens luisteren

ik vond het eerst niet veel bijzonders, maar hoe meer je hem luisterd hoe beter hij word

blue veins en level zijn nummers die ik op elk moment van de dag kan luisteren en de rest is ook wel goed een beetje te poppig voor mij maar ach wie ben ik

die singel is wel zwaar irritant, steady as she goes.. vind er niks aan

3.5*

avatar van musicfriek
Album beluisterd en klinkt aardig, maar stijgt niet echt boven de middenmoot uit. 3,5*

avatar van Migo
Nu een paar keer beluisterd maar geniaal vind ik het niet. Komen ze live misschien wat beter tot hun recht?

3,0 *

Davez
Gewoon geweldig, net zoals the white stripes. JAck WHite is de meest geniale artiest van de laatste 6 /7 jaar.
Nu al bij men all time favoriete artiesten.

Dit album krijgt 4,5 sterren

Broken boy soldier is gewoonweg HEERLIJK.

Ik hoorde het debuut op stubru. Ik vond het meteen los erop, geweldig.

Ik schafte de cd zo snel mogelijk aan maar vond hem na 1 luisterbeurt zwak.

Na enkele maanden opnieuw opgezet, je betaalt er tenslotte toch geld voor, en toen klikte het. Eigenlijk zijn het allemaal goede songs.

Jack White behoort nu al in het rijtje legendarische artiesten net zoals John Lennon ,Päul Mccartney, Bob Dylan en tja al de andere grootheden he

avatar van Remuzzz
Davez schreef:

Nou... dat vind ik wel een beetje ver gaan

Daar moet ik Remuzz gelijk in geven. Niks tegen jack white maaruh meten met John Paul en Bob. Poeh das wel linke soep

Davez
Ik ben behoorlijk wild van Jack White zijn werk. Persoonlijk hoort hij reeds in de top 10 ooit. Hij bevindt zich bij mij tussen grootheden als Dylan en Beatles dus ja ik plaats hem zeer hoog.

De hele top 10 zou ik niet kunnen rangschikken maar the beatles staan waarschijnlijk wel op de eerste plaats dus ik beschouw hem nog niet als een grotere dan the beatles. Maar op een goede 6 jaar tijd zoveel sterke albums afleveren dat kan alleen maar positief zijn want hij is nog jong!

Deze plaat zou niet misstaan in de jaren 60. Het top 40 landschap ziet er nu anders uit maar in de tijd van the beatles hadden hier wel enkele grote hits tussengezeten.

avatar van levenvergeten
Davez schreef:

Ik ben het hier wel mee eens, ik vind dat Jack White gewoon een eigenzinnige, maar ook verschrikkelijk goede artiest is.

Ik zou weliswaar ook de minder grote tot mijn 'groten' der aarde rekenen(bijvoorbeeld Morrissey, Stuart Murdoch, Thom Yorke, maar ook David Bowie, Jim Morrisson, Lou Reed, Jagger/Richards, David Byrne, Kurt Cobain, Mike Jones etc. etc. etc. ik dwaal af)

Op vakantie gekocht, deze cd. Ik kreeg het liedje Steady as she goes niet meer uit mijn hoofd en heb bij een Berlijnse Mediamarkt het gehele album maar gekocht. Bij eerste luisterronde dacht ik bij ieder nummer: Waar hebben ze dit loopje/riffje/zanglijntje vandaan?

De hele cd klinkt alsof hij al een keer eerder is gemaakt. Vooral Led Zeppelin (Jach White klinkt soms echt als een Robert Plant-kloon!!) en de Kinks hebben volgens mij tot inspiratie gediend.

Maar is dit erg? Nee!! Broken boy soldiers is een ontzettend sterk album geworden waar geen enkel (nou ja, Call it a day is niet bijzonder sterk) zwak nummer op staat. Hoogtepunt is voor mij Level, een perfecte rocksong gegoten in slechts 2.21 minuten/seconden. Briljant!

De rauwheid van White mixt erg goed met de zoetsappigheid van Benson, waardoor de rustige nummers wat meer pit krijgen en de hardere juist weer wat melodie. En wat fijn dat er een bas bij zit:)

Ben benieuwd of dit project een vervolg krijgt...

Mooi gezegd. Ik ben in ieder geval één van de mensen die hoopt dat dit vervolg krijgt.
Het is zo geweldig die twee (Benson en White) samen zien te spelen. De "lol" druipt er nog steeds vanaf. Hopen dat dit ook zo blijft.

aidoo
Die gitaarorgie van zo rond de 2e minuut in Store Bought Bones

Dat nummer is sowieso een van de beste op deze cd vind ik

Davez schreef:

Vergeet David Bowie niet!
Die past overduidelijk ook in dat rijtje.

Guuske schreef:

De 'lol' druipt er anders niet altijd af bij de heren.
Je bent niet naar hun concert in de Melkweg geweest neem ik aan?

avatar van levenvergeten
Hij zal wel Lowlands hebben gezien lijkt me.

avatar van StuF
best goed album, al gaat steady as she goed onderhand echt wel vervelen he! dat zullen meer mensen hebben, hopelijk beginnen die nog wel aan de rest want de opener is niet representatief voor het album. dat is minder catchy, meer arty en met hele goede zang van White!

Joepas
Hem hem in LP uitvoering gekocht... Heerlijke plaat, Broken Boy Soldier heerlijk nummer....
*4,5

Lang leve Jack White: veel van wat 'ie doet is erg goed! 7 sterke nummers (zoals Steady as she Goes, Hands, Together, Level), 3 wat mindere. En dit is eigenlijk een lange EP (33 mns). Maar toch: 4,0*

avatar van oruiz
raar. Na ze gisteren te hebben gezien met een spetterend optreden bij Later with Jools Holland, heb ik dit album toch maar weer een kans gegeven. Vorige maand had ik hem geluisterd en vond ik hem niet echt heel sterk. Maar na gisteravond dus weer een kans gegeven en nu klink ie opeens erg goed. Weet niet hoe het komt.