New Order - Substance (1987)

Alternatieve titel: Substance 1987

Rock / Dance
Label: Factory

1. Ceremony (4:23)
  2. Everything's Gone Green (5:30)
  3. Temptation [1987] (6:59)
  4. Blue Monday (7:29)
  5. Confusion [1987] (4:43)
  6. Thieves Like Us (6:37)
  7. The Perfect Kiss [12" Edit] (8:02)
  8. Subculture [12" Edit] (4:48)
  9. Shellshock [Remix] (6:28)
  10. State of the Nation (6:32)
  11. Bizarre Love Triangle (6:44)
  12. True Faith (5:53)
  13. In a Lonely Place * (6:16)
  14. Procession * (4:27)
  15. Mesh [= Cries and Whispers] * (3:25)
  16. Hurt [Edit] * (6:59)
  17. The Beach * (7:19)
  18. Confusion [Instrumental] * (7:38)
  19. Lonesome Tonight * (5:11)
  20. Murder * (3:55)
  21. Thieves Like Us [Instrumental] * (6:57)
  22. Kiss of Death * (7:02)
  23. Shame of the Nation * (7:54)
  24. 1963 * (5:35)
  25. Ceremony [Original Version] * (4:39)
  26. Mesh [Extra B-side "Everything's Gone Green" 12"] * (3:02)
  27. Temptation [Original 12" Version] * (8:51)
  28. Confusion [Original 12" Version] * (8:14)
  29. Perfect Pit [Extra B-side "The Perfect Kiss" 12"] * (1:24)
  30. Dub Vulture [B-side "Subculture" 12"] * (7:57)
  31. Shellcock [B-side "Shellshock" 12"] * (7:35)
  32. Bizarre Dub Triangle [B-side "Bizarre Love Triangle 12"] * (7:05)
  33. True Dub [B-side "True Faith" Shep Pettibone Remix] * (10:44)
  34. Confusion [Dub 1987] * (5:25)
  35. True Faith [Shep Pettibone Remix] * (9:03)
  36. Ceremony [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (5:19)
  37. Everything's Gone Green [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (3:49)
  38. Temptation [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (7:34)
  39. Blue Monday [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (7:55)
  40. Confusion [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (5:20)
  41. Thieves Like Us [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (3:48)
  42. The Perfect Kiss [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (8:35)
  43. Subculture [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (5:03)
  44. Shellshock [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (6:13)
  45. State of the Nation [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (6:53)
  46. Bizarre Love Triangle [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (4:34)
  47. True Faith [Live at Irvine Meadows California, September 12th, 1987] * (5:13)
totale tijdsduur: 1:14:08 (4:51:01)

avatar van blur8
Stelling: Substance is nog steeds het belangrijkste Verzamel-album dat de eighties heeft nagelaten.

avatar van Chameleon Day
blur8 schreef:

Dan vergeet je wellicht die andere ‘Substance’?….

…maar daar doel je wellicht ook op, aangezien je bericht de titel van de verzamelaar niet koppelt aan de uitvoerende (hoewel plaatsing hier wel een sterke aanwijzing oplevert)

avatar van Chameleon Day

Is deze uitgave de moeite waard? CD 4 is een liveregistratie, dat zou de meerwaarde kunnen zijn. CD 3?

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:

Mij moet je 't niet vragen - ooit nav een "vraag de dag" het aantal NO items in collectie moeten tellen en dat was veel (meer dan CT); ben toen later eens voorzichtig gaan 'saneren' - door eerst alle singles met (semi-)identieke hoes als de 12" weg te doen, maar Ceremony heeft op 7" weer een heel andere hoes en er zijn 2 12"s van. Je hebt ook "Best of", "Singles" Rest of" en "Substance" dus ja hoe vaak wil je bepaalde nummers hebben. Voor een non-vinylist zou ik zeker die 4cd versie aanraden (ca 27,-) - de echte vinylist moet duur betalen voor zijn liefde.

Die derde cd schijnt te bestaan uit materiaal dat destijds wel op cassette werd meegeleverd. Blijf me erover verbazen hoe weinig liefdevol er met oud materiaal van NO werd en wordt omgegaan (en dat lijkt me een Warners-dingetje)- we herinneren ons de klachten over de zgn Colletor's Edition waar ook Peter Hook zich nog mee heeft bemoeid.

avatar van Poles Apart
Chameleon Day schreef:

Hou het zelf bij het origineel, waar ik dik tevreden mee ben, maar wellicht kun je hier iets mee:

New Order’s Substance 1987 4CD reissue – unboxed

avatar van dazzler
Chameleon Day schreef:
Is deze uitgave de moeite waard?

Zie ook mijn vorige bericht. Men heeft gewoon de tracklijst uit 1987 gekopieerd.
Daarin stonden een aantal nieuwe en ingekorte versies van de klassieke 12" singles.

Mocht men dit keer wel voor de originele en integrale versies gegaan zijn, had ik hem bind gekocht.
Men had de ruimte op de bonusschijfjes ook kunnen gebruiken om de latere Factory singles toe te voegen.

Zo bestaat er een latere heruitgave van Joy Divisions Substance met As You Said en de tweede versie van Love Will Tear Us Apart als bonustracks om het plaatje letterlijk en figuurlijk te vervolledigen.

Wel vreemd dat men Brotherhood oversloeg in de grote en "definitieve" remaster campagne.

Chameleon Day schreef:

Is deze uitgave de moeite waard?

Er is een goede reden om de nieuwe uitgave aan te schaffen: de remastering is uitstekend gedaan. Eigenlijk wil ik het matige geluid van mijn originele 2CD niet eens vergelijken met dat van mijn nieuw uitgegeven 2LP, zo groot is het verschil. Overigens is de originele productie recht gedaan in de remaster.