Muse - Drones (2015)

Label: Warner Bros.

1. Dead Inside (4:22)
  2. [Drill Sergeant] (0:21)
  3. Psycho (5:16)
  4. Mercy (3:51)
  5. Reapers (5:59)
  6. The Handler (4:33)
  7. [JFK] (0:54)
  8. Defector (4:33)
  9. Revolt (4:05)
  10. Aftermath (5:47)
  11. The Globalist (10:07)
  12. Drones (2:49)
avatar van jellecomicgek72
Daar dacht ik ook gelijk aan..

avatar van The_CrY
Dit klinkt een stuk leuker

avatar van thetinderstick
Muse wordt in mijn beleving sinds Origin of Symmetry per album een beetje minder. 'Black Holes' was nog wel ok, 'The Resistance' was weer een pak slechter, en 'The 2nd Law' vond ik echt beneden pijl. Ik trek dat bombastische niet meer zo.

'Psycho' klinkt iets (iets) meer recht toe recht aan, dus dat is wel positief. 'Dead Inside' moet ik wat vaker horen. Ik ben zeker niet laaiend enthousiast (maar dat ben ik al ruim 10 jaar niet meer over Muse), maar wellicht wordt deze plaat weer een stap in de goede richting.

avatar van corn1holio1
I second that thetinderstick.

avatar van oceanvolta
Ik zal wellicht nooit meer zo omver worden geblazen door een nieuw album als met Origin of Symmetry het geval was. Toch vind ik elk album weer goed, soms door enkele geweldige uitschieters zoals op The 2nd Law (zie mijn review daar) en The Resistance (Exogenesis: I, II en III) of het album als geheel (Absolution en Black Holes).

Op dit album zullen ongetwijfeld ook weer een paar geweldige nummers staan, de eerste vrijgegeven nummers vind ik niet heel bijzonder maar wel meer dan prima. Zo'n rocker als Psycho is best lekker af en toe maar ik heb toch het liefst iets verrassends of extreem over the top. Dat hoort nou eenmaal bij Muse.

avatar van Hedser
Ben vooral benieuwd naar The Globalist. Volgens Bellamy is dat een "crazy mental 10-minute prog nightmare."

BBC Radio 1 - Annie Mac, Muse, Muse - Dead Inside - bbc.co.uk (Vanaf 7:15).

avatar van oceanvolta
Dat klinkt veelbelovend!

avatar van Glorious
De nieuwe single Dead Inside heeft qua stijl echt enorm veel weg van de band Pure Reason Revolution. Na Psycho is dit natuurlijk ook wel even wat anders, maar klinkt in ieder geval wel lekker catchy

avatar van thetinderstick
thetinderstick schreef:

Eh ja, van die plaat raakt zelfs mijn spelling beneden peil zie ik nu.

De geweldige riff van Psycho wordt terecht vergeleken met die van Seven Nation Army. Ook zo één die je nooit meer vergeet. Inmiddels vind ik Psycho één van de beste songs ever van Muse.

avatar van Glorious
Tijdens de Psycho Tour UK is het nummer Reapers al gespeeld. Deze gaat weer de ruige kant op, net als Psycho, maar nu meer naar de stijl van Origin of Symmetry Echt een heel tof nummer en ik kan nu echt niet wachten op het studiealbum

avatar van coldwarkids
Verwacht er maar niet al te veel van.

Wow, lekker positief.

avatar van SOAD
Ik vind die 2 singles eigenlijk meer dan prima. De rauwheid van Showbizz en Orgin of Symmetry zullen we denk ik nooit meer terug krijgen, maar het grote voordeel van Muse is dat het zich muzikaal toch heeft weten te ontwikkelen en dat het daarna gewoon constante albums is blijven afleveren.

Iets wat ik van bijvoorbeeld Coldplay niet kan zeggen.

UnknownPleasure
dan noem je ook wel een band .

psycho is een van de slechtste nummers die ze ooit hebben gemaakt. het klinkt als een parodie op hun zelf. die riff is zo goedkoop, en de tekst!

dead inside nog niet beluisterd, zal het meteen doen.

avatar van JoaMuse
Psycho vind ik een zeer goed nummer, vooral dankzij die geweldige riff (die al meer dan 15 jaar oud is). Dead Inside is dan weer teleurstellend. Het is een beetje een non-nummer: er zit wel van alles in maar uiteindelijk is het niet veel soeps.

tuktak
Berichten en stemmen verwijderd.

avatar van jrn
jrn
Your ass belongs to me now.

Say what?

Mercy, de derde single gaat vanavond in premiere.

avatar van Demon.

avatar van VladTheImpaler
Demon. schreef:
Dit is gewoon de 2nd 2nd law.

Dit is in mijn ogen niet iets wat op 2nd Law had kunnen staan. Ik denk dat dit nummer eerder makkelijk op Black Holes & Revelations had kunnen staan, met het piano deuntje doet het een beetje denken aan Starlight.

avatar van Pinsnider
nâh.... beetje bliss, beetje starlight, best lekker toch..??

avatar van chevy93
Demon. schreef:
Dit is gewoon de 2nd 2nd law.
Absoluut niet. The 2nd Law had tenminste nog een eigen smoel (waar je van kunt houden of niet). Dit is gewoon 13-in-een-dozijn nietszeggende rock. Die lyrics zijn tenenkrommend slecht.

avatar van KKOPPI
Ze zingen al 3 albums min of meer over mind control..de matrix waarin we allemaal zijn beland etc.

Eindeloos mooi onderwerp natuurlijk maar ze brengen het steeds een beetje op dezelfde manier. Bij 'Mercy' begint dat wat mij betreft te vervelen.

Ik ben ergens een telefoonopname van het nummer Reapers tegengekomen, dat klinkt echt fenomenaal.

Mercy, Psycho en Dead Inside zijn wel lekker, maar redden het al niet bij de slechte opname van Reapers. Ik kan er niet op wachten

avatar van The_CrY
Mercy klinkt best prima. Nog steeds niet weggeblazen, maar hopelijk gebeurt dat op één van de andere negen nummers.

avatar van SilverEarring's
Die lyrics zijn echt kansloos,

Your ass belongs to me now?? WTF
met het nummer is niks mis maar de lyrics is om de huilen,

Dead inside doet me weinig, en Mercy heb ik zelfs na 2 minuten uit gezet.

alleen Reapers vind ik wel vet klinken via opnamens.

avatar van dix
dix
Inmiddels het een en ander op 3fm horen passeren.
Verschrikkelijk. De ultieme 'ik kan niet poepen' muziek.