Muse - Drones (2015)

Label: Warner Bros.

1. Dead Inside (4:22)
  2. [Drill Sergeant] (0:21)
  3. Psycho (5:16)
  4. Mercy (3:51)
  5. Reapers (5:59)
  6. The Handler (4:33)
  7. [JFK] (0:54)
  8. Defector (4:33)
  9. Revolt (4:05)
  10. Aftermath (5:47)
  11. The Globalist (10:07)
  12. Drones (2:49)
avatar van Banjo
Ik zou zo graag willen zien/horen dat ze die pop muziek helemaal lieten vallen.
En weer experimentele hardere nummers gingen maken.
Dan kunnen ze echt weer uit blinken!

Misschien doen ze dat ook wel op het nieuwe album. Mercy is maar één commercieel nummer geschikt als single in 2015. Er staan nog 11 andere nummers op: afwachten dus.

avatar van chevy93
Ja, 11 andere, waarvan de overige twee ook niet veel goeds doen vermoeden.

Je klinkt wat cynisch chevy93. Zelf vind ik Psycho erg goed.

chevy93 schreef:
Absoluut niet. The 2nd Law had tenminste nog een eigen smoel (waar je van kunt houden of niet). Dit is gewoon 13-in-een-dozijn nietszeggende rock. Die lyrics zijn tenenkrommend slecht.

Ik lees net deze reactie. Hoe kan je nou zoiets zeggen, als je het hele album nog niet eens hebt gehoord?
Niets persoonlijks hoor, ik lees dit bij meer mensen. Wacht nou eerst het album af zou ik zeggen.

Reapers gisteren gehoord op bbc 1 radio one live weekend, dat is toch een gaaf nr.

Mee eens. En ik zag de clip van Dead Inside, ben niet echt van de dans, maar dit is er wel eentje zeg. Mooi.

avatar van rarekwabbus
Ik houd mijn hart vast voor dit album, de uitgebrachte singles vind ik behoorlijk matig. Vrees op een herhaling van zetten. The 2nd Law was ook geen hoogtepunt, ik vrees dat Muse het een beetje kwijt is.

De studio versie van reapers er ook inmiddels

avatar van KKOPPI
De lyrics van Mercy en Psycho zijn ook wel echt om extra veel kracht te zetten op de wc, maar dat zijn er ook maar 2. Wellicht is de rest beter, de lyrics van Dead Inside en Reapers zijn dan niet bijzonder maar ook niet zo slecht als de andere 2..

Muse - Reapers [Official Lyric Video] - YouTube
Reapers

Reapers klinkt vrij goed moet ik zeggen.

JVT schreef:
Muse - Reapers [Official Lyric Video] - YouTube
Reapers

Reapers klinkt vrij goed moet ik zeggen.

Toppertje

avatar van The_CrY
Dat 'Reapers' is dan wel erg tof! Eerste vier nummers verschillen veel van elkaar. Ben dan uiteindelijk toch wel benieuwd met goeie zin.

avatar van VladTheImpaler
Reapers is veruit het beste nummer so far.

Ik heb Muse zaterdag live gezien in de Veltinsarena in Gelsenkirchen bij Rock im Revier. Dat was zoals altijd weer buitengewoon prettig.

Ze openden met Psycho, wat nu al een dijk van een live nummer is. Er werd ook erg enthousiast op gereageerd. Verderop volgde Dead Inside, wat pas bij de solo goed los kwam. Ook speelden ze Mercy, waar hetzelfde voor geldt, alleen is dat nummer wat te braaf voor een Muse concert. Reapers was de afsluiting voor de encore en werd steenhard en goed gespeeld en ook enthousiast ontvangen. Ik denk dat we Psycho & Reapers veel langer zullen horen in hun setlist.

VladTheImpaler schreef:
Reapers is veruit het beste nummer so far.

Met de nadruk op so far.

The Handler (Drones) - Muse - YouTube

avatar van VladTheImpaler

Die klinkt ook goed zeg. Ik denk dat ik al bijna kan zeggen dat ik dit album een stuk beter zal vinden dan The 2nd Law.

Inmiddels hier te vinden:
Muse-The Handler (DRONES) - YouTube

Een heel aardig nummer tot halverwege... dan volgt de versnelling en wordt het een goed nummer.

JVT
the Handler klinkt toch ook wel weer lekker! krijg stillaan toch echt zin in dit album. Laat em maar lekken

Of uitkomen: vrijdag is het zover. Mijn LP ligt dan klaar.

avatar van RvS_009
De 2e helft van dit album is echt:

RvS_009 schreef:
De 2e helft van dit album is echt:

Laten we het tot nu toe op wennen houden. Op dit moment is de eerste helft ook mijn favoriet.

JVT
The globalist is anders wel een heerlijk nummer. Die riff halfweg het nummer is geweldig

JVT schreef:

Pfoe zeg dat wel zeg! Verder is dat nummer een soort mix tussen het harde gitaarwerk van Stockholm Syndrome van Absolution en de Exogenesis nummers van The Resistance

SOAD schreef:

Dat wennen valt best mee. Naar mijn mening hoor je niets wat Muse niet eerder gedaan heeft

avatar van hidalgo
vandaag alles beluistert naar mijn mening een toppertje
zitten veel up tempo nummers in met veel gitaar
voor mij de cd van het jaar

dus allemaal helmpjes op en beuken tegen de keukendeur

hoor ik da nu echt goe? ik heb die band al 10 jaar opgegeven en dan hoor ik 'the handler'. eindelijk voel lik nog eens emotie...

Defector is echt het meest geflipte nummer dat ik ooit van ze gehoord heb. Ben er nog niet uit of dat positief of negatief is. Er zitten zoveel verschillende aspecten in, die ik niet altijd goed kan plaatsen. Maar het triggert sowieso. Vooral het intro is geweldig.
Revolt is een lekker nummer, maar niet Muse-achtig. Het is een heel normaal rocknummer. Voor Muse-begrippen een beetje poppie zelfs. Net tijdens het luisteren van dit nummer, lees ik dat Muse het album wil omzetten tot een musical. Dat zie ik eigenlijk wel voor me. Sowieso denk ik dat het album beter tot zijn recht komt op het podium dan op een cd.
Bij Aftermath begin ik me af te vragen of er een grap met me wordt uitgehaald. Muse met een strait-to-the-point ballad. Ik weet nog niet wat ik hier mee moet.
The Globalist begint Dire Straitsachtig, het zanggedeelte lijkt vervolgens heel erg op de Exogenesis. Die riff vind ik dan weer fenomenaal en dan weet ik even nog niet wat ik met het slotstuk aanmoet.
En waarom sluiten ze af met een soort kerkgezang? Dat snap ik nog niet helemaal helemaal.

avatar van KKOPPI
De teksten is het enige echt zwakke punt wat ik tot nu toe heb vernomen van de nummers.

Antagoon
Eigenlijk heeft Muse z'n sound op de tweede plaat al tot in de puntjes geperfectioneerd, alleen hadden ze dat zelf niet door. Nu zijn ze sowieso al nooit 'ondergeproduceerd' maar ze gaan gestaag door met het dicht plamuren van hun geluid. Niet helemaal mijn ding.
Nummers blijven best goed moet ik zeggen, maar dat geluid... Ga ze live maar weer eens bewonderen.