Muse - Drones (2015)

Label: Warner Bros.

1. Dead Inside (4:22)
  2. [Drill Sergeant] (0:21)
  3. Psycho (5:16)
  4. Mercy (3:51)
  5. Reapers (5:59)
  6. The Handler (4:33)
  7. [JFK] (0:54)
  8. Defector (4:33)
  9. Revolt (4:05)
  10. Aftermath (5:47)
  11. The Globalist (10:07)
  12. Drones (2:49)
avatar van Mel24
Beleef dit Album Live en je bent gewoon verkocht! Wat een kracht en energie!!!
Ik heb ze dit jaar weer 2 maal aan het werk gezien en ze waren weer AF!
Hebben onze tickets voor Brussel en Londen al geboekt en kijk er serieus naar uit!
We gaan weer weggeblazen worden!!!

En ondertussen zijn het al 4 shows in België.. 6 in Parijs.. 4 In Londen , 3 in Amsterdam... All Sold Out!

avatar van Thin Air!
Het valt me op de de shows in Duitsland minder voorspoedig verkopen. Enkele shows in Keulen, Hamburg, Berlijn en Keulen.
Ik ben er in ieder geval bij!!!

avatar van Carolaah
Inmiddels de gratis versie besteld. Eerlijk is eerlijk, anders had ik hem denk ik nooit aangeschaft.
Ik vind het bij nader inzien toch niet zo'n goed album als ik in eerste instantie dacht bij de eerste luisterbeurten. De eerste helft bevat nog wel wat lekkere nummers, maar daar blijft het bij. De tweede helft vind ik veelal traag en verveeld.
Daarnaast vind ik de nummers echt niet het oude niveau van Muse halen. Kwestie van smaak. Als liefhebber van alle eerste albums, valt dit gewoon tegen, helaas geldt dit voor de laatste 3 albums allemaal. Het is zo aan het wegglijden van het oude (symfonische) rockgeluid, meer elektrische tierelantijntjes, de teksten die ook steeds in een soort herhaling aan boodschap vervallen, het sci-fi gehalte wordt me te hoog.

Ik ga nog wel naar de live show, omdat Muse gewoon een geweldig goede band live is, maar ik vrees dat er steeds meer 'nieuwe' nummers bij komen in de setlist en de oude nummers schaarser worden.. Jammer, maar zo gaat dat nu eenmaal met bands die langere tijd meedraaien en 'evalueren'. Ik snap alleen niet zo goed waarom ze steeds populairder lijken te worden, drie uitverkochte shows, met dit album.. Waar kent iedereen ze tegenwoordig van? vind het publiek van nu echt deze laatste albums zo goed??
Edit; ik verbaas me dat zoveel mensen tegenwoordig Muse kennen, terwijl ik dacht dat ze vroeger veel bekender waren? in de tijd dat je nog regelmatig muziek videos op tv had.. als je het nu van de radio moet hebben met hedendaagse nummers is het toch niet zo extreem aantrekkelijk meer?

Carolaah schreef:

Het zal meer met de reputatie te maken hebben. U2 en Prince verkopen ook nog zo uit, terwijl de albums allang niet meer zijn wat het "toen" was.. Het lijkt me ook een normale ontwikkeling. In het begin is het allemaal nieuw en spannend, en na een paar albums kennen we het truckje wel.

Slecht vind ik het ook allemaal niet, maar dit album valt me ook iets tegen. Maar de voorgangers vind ik op een paar nummers na echt nog wel goed te pruimen!

avatar van tbouwh
Het drieluik Aftermath-The Globalist-Drones vind ik verreweg het beste en fijnste stuk van het album. De rest hoeft allemaal niet zo van mij. De stevigere nummers op dit album, we've been there before; voorheen deden ze dat ook, en beter.

avatar van oceanvolta
Na de eerste luisterbeurt dacht ik yes, ze knallen weer. Een tijdje later deed het me allemaal een stuk minder en inmiddels zet ik het album helemaal niet meer op. Ik overweeg nog verder te verlagen. Alleen psycho blijf ik geweldig vinden.

avatar van Leptop
Behoorlijk Muse album, maar wel eentje waarbij alle bekende elementen de revue passeren. Niet zo vernieuwend derhalve. Dat is op zich geen must, maar leidt meestal wel tot meer luisterbeurten. Eens kijken hoe dat met dit album gaat; de reactie van Oceanvolta spreekt wat dat betreft boekdelen.

Live zal het overigens allemaal wel op zijn plaats gaan vallen verwacht ik....

avatar van DjFrankie
Thin Air! schreef:
Ik ben er in ieder geval bij!!!

Ik ook in Keulen

avatar van LucM
Dit album van Muse bevalt mij merkelijk meer dan hun vorige album. Geen misplaatste uitstapjes meer zoals dubstep, hier keert Muse stilistisch enigszins terug naar hun beginperiode met het verschil dat de songs (en met name de zang) wat minder pretentieus zijn. Er staan er enkele sterke songs zoals Mercy, een typisch Muse-nummer, Revolt en Aftermath. The Globalist lijkt mij een poging om Bohemian Rhapsody van Queen naar de kroon te steken maar het nummer is wat langdradig en minder samenhangend. Al wordt het peil van de eerste 4 albums net niet gehaald, dit is best een aanrader, zeker voor Muse-fans.

avatar van Traiannnn
Goed album. Kan niet zeggen dat het beter is dan The 2nd Law. Kan wel zeggen dat het minder is dan Origin of Symmetry. Alhoewel ik Drones toch een aardig album vind, vind ik het toch, lijkt wel, een stuk minder creatief dan The 2nd Law. We kunnen allemaal zeiken over dat album, maar we kunnen niet ontkennen dat het een creatief album was. Iets nieuws. Supremacy, Madness, Panic Station, Survival en Animals blijven erg goed. Op Drones zijn Dead Inside, The Handler, Aftermath en The Globalist toch wel mijn favorieten.

Dead Inside 4.5*
Revolt 4*
Aftermath 4*
The Globalist 4.5*

avatar van andnino
Op zich vond ik Drones niet slecht, maar na de eerste paar luisterbeurten heb ik hem niet meer gedraaid, en heb ik er ook eigenlijk niet meer aan teruggedacht. Bij het samenstellen van de jaarlijst kwam het aanvankelijk niet eens in mijn hoofd op. Meer dan drie sterren gaat de score dan ook niet bedragen.

avatar van horned_reaper
Het nummer Psycho wordt genoemd in de top10 slechtste nummers uit 2015 (helemaal op het einde als honourable notions)

The Ten Worst Songs of 2015 - YouTube

(Als we deze populaire music reviewer moeten geloven althans)

avatar van dylanfeyenoord
horned_reaper schreef:

The Ten Worst Songs of 2015 - YouTube

(Als we deze populaire music reviewer moeten geloven althans)

Snap ik wel, qua geluid valt het mee maar de lyrics mochten van mij veel subtieler en dat gebler van FMJ vind ik ook geen meerwaarde. Minste nummer op dit album imo.

avatar van Joren999
Wat mij betreft een beter album dan de laatste twee, afgezien van Mercy en Revolt vind ik alle nummers raak, ook Aftermath, wat ik eerst echt een draak vond.

avatar van jerome988
Bij de Mediamarkt in Eindhoven (en waarschijnlijk bij nog vele anderen) kan je een virtual reality bril uittesten, waarin je onder andere de music video van Revolt kunt zien. Zeer gaaf en de moeite waard!!

avatar van Banjo
Prettig verrast door deze nieuwe Muse..
Gelukkig heeft deze plaat wel wat meer hard en rauwheid gekregen..
menig fan zal hier wel blij mee zijn.

3 1/2 ster

avatar van brawljeff
Ik was ook niet zo'n fan van dit album, maar na een aantal nummers gisteravond live te hebben gehoord, kan ik hem veel meer waarderen. Vooral The Globalist is mij erg bijgebleven. Grote nadeel van dit album vind ik dat het thema te sterk naar voren komt. In ieder nummer wordt heel geforceerd het woord 'drone' getopt.

avatar van jabba
Toen het album vorig jaar uit kwam had ik even snel de nummers geluisterd via itunes. Ik was er niet zo van onder de indruk. Het leek me een voorspelbaar album, en ik mijn stond er in die tijd ook niet naar, naar wat ik dacht weer een pretentieus album.
Afgelopen maandag vroeg een vriend of ik mee wilde naar Muse, in de Ziggo Dome, hij had een kaartje over. Zonder er over na te denken, zei ik dat ik graag mee wilde. Ik had Muse al een keer live gezien op Pinkpop wat ik erg indrukwekkend vond. Live kan er nagenoeg geen andere band op dit moment aan tippen. De show in de Ziggo Dome was overweldigend. Voorafgaand aan de show had ik toch maar drones aangeschaft om alvast in de stemming te komen. Ik vind het album na iedere luisterbeurt beter worden. En dat zijn vaak de beste albums. Vanaf het begin tot het eind, een heerlijk rockalbum.

avatar van Leptop
Half puntje erbij. Het concert heeft het album wat beter in perspectief geplaatst.

avatar van frolunda
Bombastische rock....tja het is niet echt mijn ding.Dit is dan ook mijn eerste Muse plaat en dan nog op aanraden van collega's.Vooral in het midden gedeelte staan enkele lekkere songs met Reapers en the Handler maar om nou te zeggen dat ik onverdeeld enthousiast ben,nuh.Het is allemaal net iets te gepolijst en na een nummer of vijf begint een bepaalde vermoeidheid toe te slaan (overgeproduceerd,over georkestreerd??).Misschien moet ik eens een ouder album proberen om het allemaal in een beter perspectief te plaatsen.

avatar van oceanvolta
frolunda schreef:

Begin eens met Origin of Symmetry zou ik zeggen. Is een stuk rauwer.

avatar van JVT
JVT
maar Muse is altijd wel bombastisch, dus als bombastische rock dan je ding niet is, dan moet je gewoon niet aan Muse beginnen lijkt me.

avatar van frolunda
Was mijn eerste Muse plaat dus ik wist niet precies wat ik kon verwachten.Ga in ieder geval wel Origin of Symmetry nog proberen.

avatar van Traiannnn
Revolt 7.5/10
Aftermath 7.5/10
The Globalist 8.5/10
Drones -/10

Mooi concept album. Psycho is tegenwoordig zowel gerelateerd aan soldaten als aan politieagenten, acteurs en muzikanten. Maar ook bijvoorbeeld Delta slaven in de MK Ultra. De 'killers' die vol worden gespoten met drugs met de opdracht iemand te vermoorden, Reagan bijv. (Zie assasinatiepoging Reagan). Al helemaal bizar is The Handler, waar in de video duidelijk wordt gesproken over Monarch Mind Control (zie symbolisme in de video). Goed album dat spreekt over de gang van zaken op deze wereld. Wie horen wilt hoort.

avatar van Haas123
Leuk weetje:

Als je het live album H.A.A.P.R. hebt geluisterd hoor je, in stockholm syndrome vanaf 5:45, dat de intro van psycho al geboren was

avatar van stoepkrijt
Dat is inderdaad een leuk weetje! Dat riffje heeft dus minimaal acht jaar op de plank gelegen.

avatar van Darkshines
Dat riffje speelden ze al op pinkpop in 2004.

avatar van Smallprint84
Nieuwe single 2018!!

Muse - Thought Contagion [Official Music Video]

Klinkt lekker!!

Ik vind m echt helemaal k#t...

Drones was al een aanloop naat aftakeling... gelukkig zijn ze live nog steeds erg goed.

avatar van JoaMuse
Om nog even in te pikken op de reacties van Haas123, stoepkrijt en Darkshines: Muse speelde de riff van Psycho al in 1999, zoals te zien in deze compilatie.