Neil Young - Living with War (2006)

Canada
Label: Warner Bros.

1. After the Garden (3:24)
  2. Living with War (5:05)
  3. The Restless Consumer (5:48)
  4. Shock and Awe (4:53)
  5. Families (2:26)
  6. Flags of Freedom (3:42)
  7. Let's Impeach the President (5:10)
  8. Lookin' for a Leader (4:03)
  9. Roger and Out (4:25)
  10. America the Beautiful (2:56)
avatar van the viking
Menni schreef:
Maar ik wórd juist helemaal niet pissig.. 'Wat kritiek uiten' is overigens nog iets anders dan compleet afzeiken en een halve ster uitdelen, als je het mij vraagt.

Inderdaad een discutabele 0,5* en verder geen enkele stem op een ander Young album ,terwijl hij zelf beweert een fan van Neil Young te zijn ! Het lijkt er meer op dat we hier met een anti-fan hebben te maken !

Hans Brouwer schreef:
Laat ik voorop stellen dat ik dit album niet ken. De laatste Neil Young albums vond ik altijd zwaar teleurstellend. Ik denk dat Papat helemaal gelijk heeft en dat er dus niks mis is met zijn oren!

Vanmiddag toch maar even naar de bieb gereden en deze cd geleend en beluisterd. Mijn donkerbruine vermoeden is juist. Dit album kan mij totaal niet bekoren! Vlak en inspiratieloos 1*

Hans Brouwer schreef:

Hmmm, goh Hans, dat vind ik knap. Het album is nog niet eens uit en jij hebt hem al geleend bij de bibliotheek? Naar mijn weten komt het album pas halverwege mei uit.

musicfriek schreef:

Down_By_Law
Ik moet 'm denk ik nog een paar keer beluisteren, maar tot nu toe vind ik het een goed album. Niet echt even goed als "Freedom", zoals veel fans op internet beweren, maar zeker wel een knallende protestplaat. Zoals ik 'm nu hoor vind ik de songs zelfs beter dan die op "The Revolution Starts Now" van Steve Earle (ook een protestplaat tegen Bush). Ook net iets beter dan Neil's vorige plaat "Prairie Wind" - ook al is dat moeilijk te vergelijken. Ik denk dat Neil nooit meer een echt meesterwerk zal maken ("Silver & Gold" was zijn enige in de periode 1994-nu), maar als je kijkt naar wat good ole Neil allemaal al op zijn naam heeft staan - hoeft dat ook helemaal niet! tot nu toe 4/5, maar ik stem nog niet.

Je kan bij ons ook gedownloade muziek lenen

Lekker illegaal bibliotheekje dan.

Je kan bij ons ook gedownloade muziek lenen

Raar verhaal, zeker als je beseft dat je gewoon de link had kunnen aanklikken. Het album is legaal en in zijn geheel via internet te beluisteren ruim voor release.
Is dit "naar de bieb verhaal" niet gewoon een beetje kracht bij je statement zetten?

aERodynamIC schreef:

Inderdaad een raar verhaal, sloeg ook nergens op! Mijn welgemeende excuses!

Ik kon mijn bericht echter niet meer terugdraaien. Mijn grote vriend Musicfreak houdt mij kennelijk nauwlettend in de gaten en reageert het liefst zo geirriteerd mogelijk op mijn berichten. Wat heb ik misdaan? Ik ben mij namelijk van geen kwaad bewust!

Wat niet wegneemt dat ik Neil Young al jaren lang zouteloze, nietszeggende muziek vindt maken, maar dat terzijde

Inderdaad een raar verhaal, sloeg ook nergens op! Mijn welgemeende excuses!

Greendale zouteloos en nietszeggend?

avatar van the viking
Greendale en Prairy Wind zijn gewoon goede albums,dit album is voor mij na een eerste luisterbeurt van een duidelijk minder kaliber !

Inderdaad een raar verhaal, sloeg ook nergens op! Mijn welgemeende excuses!

Ik vind het wel flauw om je woorden dan op zo'n manier kracht bij te zetten maar goed.
En wat het reageren van Musicfriek betreft: laten we eerlijk zeggen dat juist jij daar tegen zou moeten kunnen gezien het feit jij zelf (in het verleden) nogal graag irriteerde hier en daar.
Er is zoiets als negeren lijkt mij.

Dit album negeren daarentegen is een geval van zonde

Ik vind dit toch wel weer een goede plaat. Neil Young slaagt erin om zo constant hoog te presteren. Let's impeach the president is zo grappig. Protest vind ik niet erg, als het maar leuk is. 'Het geheim van verzet is plezier!'

avatar van LittleBox
Leuke plaat. Artistiek niet erg hoogstaand maar wel venijnig. Let's impeach the president is inderdaad erg grappig. Overigens kun je je afvragen of op dit punt wel naar deze Canadees wordt geluisterd door de Amerikaanse bevolking (voor zover het album bij de meerderheid bekend is).

Altijd vermakelijk zo'n kwibus als Hans B die door een draadje zeilt, mijn dank. Perfecte combinatie : humor, muziek en flauwekul.

moet album overigens nog beluisteren...

Toine Rorije
Lang zo verkeerd nog niet van Young, maar hier en daar wel wat vlagen van lelijkheid. En dan met name in 'Let's Impeach the President'. Ik hou het even op een kleine 3

Down_By_Law
Ik heb 'm gisteren gekocht en vind het nog steeds een goede plaat (Ik had 'm al eerder op Neil's site beluisterd). Absolute hoogtepunt is 'Shock And Awe', dat vind ik echt een van zijn beste nummers ooit. Dat nummer gaf mij echt een kick. De eerste drie nummers vond ik eerst wat tegenvallen, maar zijn nu naar mijn mening al wat beter. Andere hoogtepunten zijn 'Flags Of Freedom', 'Roger And Out', 'Looking For A Leader' en natuurlijk 'Let's Impeach The President'. 'After The Garden', 'Living With War', 'The Restless Consumer' en 'America The Beautiful' zijn ook gewoon goed. 'Families' vind ik persoonlijk wat minder, maar misschien wordt die ook nog beter. Nog steeds 4/5

Elrohir schreef:
Graag gedaan!

Het nieuwste album van Ome Neil vind ik dus wel heel goed. Ik ben een fervente aanhanger van hem, vanaf het begin. En ja, hij heeft enkele mindere albums gemaakt, maar deze is weer enorm goed, vind ik!! Hij gaat weer een beetje terug naar vroeger en daar geniet ik van. Ik moet toegeven dat ik af en toe twijfel of hij de juiste toonhoogte gebruikt, maar daar kan ik als superfan wel mee leven. Heerlijk gewoon, ik geniet enorm van deze nieuwe cd en hoop dat Neiltje forever Young blijft en nog jaren door gaat.

Down_By_Law
Ik hoop dat Neil's volgende plaat eindelijk weer eens met Crosby Stills & Nash is, want we hebben nog steeds geen waardige opvolger voor "Deja Vu". En een nieuw album met Crazy Horse zou ik ook helemaal geweldig vinden.

avatar van musicfriek
Ik ben inmiddels al van 4,5 naar 3 sterren gegaan... Met elke draaibeurt wordt het ietsje minder. Kan er niks aan doen. Zitten toch wel paar mindere nummers tussen..

Ouwe Neil klinkt wel ERG geirriteerd op dit album

Want (hierdoor wordt ik waarschijnlijk verhangen) ik vind Bush het nog niet eens zo slecht doen ...

avatar van CWTAB
Hmmm Bush-aanhanger én Neil Young fan zijn, die 2 gaan toch niet samen.... (ondanks Neil's twijfelende standpunt begin 2001 met Let's Roll van Are You Passionate, hij gaf de man dan ook een kans, maar nu ziet hij dat het niet anders kan dan te zien hoe "bekwaam" mister BUsh is)

Erg sterke cd, enige nummer dat mij wat minder bevalt is America The Beautiful, als Europeaan heb ik hier niet zo'n boodschap aan, maar als ik in de USA leefde zou ik daar waarschijnlijk veel meer voor te vinden zijn, dus geen blaam voor Ome Neil

erg leuk dat hij weer met the volume dealers samengespeeld heeft, eindelijk hun eerste full cd na in 1989 hun erg sterk Eldorado Ep (enkel te vinden in Japan, maar toch een aanrader om hem te zoeken op Ebay en consoorten)

nicolas
BUSH = BUllSHit

CWTAB schreef:
Bush-aanhanger én Neil Young fan
Tja Bush en Young, 't is allebei niets (meer)

Volgens mij weet merendeel van de mensen hier niet eens wat Bush z'n beleid inhoud....

Maar ik ben nou eenmaal zoveel mogelijk voor vrije markt economie + kudos dat hij durfde in te gaan tegen die vreselijke, oneindige diplomatie van de VN waarmee we nauwelijks wat opschieten...

Maar goed, Neil Young vind ik nog steeds wel leuk om naar te luisteren hoor, nummers als Old Man, Keep On Rockin'in the free world en Celluloid Heroes vind ik fantastisch! Dus Neil zit mn politieke overtuigingen echt niet in de weg

Groeten..

Cor Daad schreef:
Celluloid Heroes vind ik fantastisch!

Die is toch van de Kinks

musicfriek schreef:

Die is toch van de Kinks

Klopt !! Ik dacht dat het nummer van hem was, hij speelde het een keer live namelijk

Cor Daad schreef:

Ik begrijp niet goed waarom je niet over iemand mag oordelen als je maar enkele belangrijke punten van zijn beleid kent. Je laat het klinken alsof politiek gewoon iets is voor de intellectuele elite. Er zijn er natuurlijk wel die domweg: 'fuck, president Bush'. Op zich heeft niemand daar een boodschap aan, maar het toont wel aan dat bush niet bepaald populair is en dat is voornamelijk zijn schuld en niet de onwetendheid van zovelen. Ik ben natuurlijk niet akkoord met het beleid van Bush. Het is een politiek die alleen in functie staat van de rijksten. Het feit dat hij bijvoorbeeld in 2001 700 miljoen dollar heeft gekort op het budget voor de renovatie van woningen in achterstandswijken toont dit aan.

Ik denk dat de vrije markt economie in Amerika de spuigaten uitloopt. De mensen pikken het gewoon niet meer dat ze gewoon producten zijn van die multinationals en dat besef is eigenlijk schitterend.

Het is ook leuk dat Neil Young daarover zingt! Da's een manier om politiek in iets leuks of bespreekbaar te veranderen.

Dan vraag ik me toch af waarom hij 2 termijnen mag vervullen als president. Waarom hij zo mild is miljoenen illegalen een verblijfsvergunning te geven. Waarom de gemiddelde Bush-stemmer geen rijke, Texaanse olieboer is, maar een gewone, hardwerkende middenstander. En dat door deze man het meerendeel van de Latino bevolking in Amerika republikein is geworden, omdat zij net als veel andere republikeinen stemmen op de partij die staat voor waar deze mensen naar streven, ipv een partij die staat voor wat zij tekort komen.

Daarbij komt ook dat wij in Nederland in de media vrijwel alleen de liberale staten aan het woord zien en horen: Californie, New York e.d., terwijl er nog genoeg onbekendere staten zijn die als 1 man achter hun president staan: Virginia, Texas, Missisipi, North- en South Dakota bijv.

Dus dat "wakker worden" van de mensen tegenover de "evil corporations" blijft een sterk verhaal.

Voor de rest verwijs ik je graag door naar zowel de site http://www.jerseygop.com/ als het boek "Amerikanen zijn niet gek" van Charles Groenhuijsen.

Groeten

avatar van avdj
Cor Daad schreef:

Welk album is dat als ik vragen mag?