Roger Waters - Amused to Death (1992)

Label: Columbia

1. The Ballad of Bill Hubbard (4:19)
  2. What God Wants, Part I (6:00)
  3. Perfect Sense, Part I (4:16)
  4. Perfect Sense, Part II (2:50)
  5. The Bravery of Being Out of Range (4:43)
  6. Late Home Tonight, Part I (4:00)
  7. Late Home Tonight, Part II (2:13)
  8. Too Much Rope (5:47)
  9. What God Wants, Part II (3:41)
  10. What God Wants, Part III (4:08)
  11. Watching TV (6:08)
  12. Three Wishes (6:50)
  13. It's a Miracle (8:30)
  14. Amused to Death (9:07)
[quote]Leptop schreef:
En boze buren...of geschrokken.[/quote?

Die hebben zich waarschijnlijk 'dodelijk geamuseerd'

avatar van Tony
Vrouw en kind waren weg, buurvrouw was ook vroeg vertrokken, dus dat zijn van die spaarzame momenten dat ik even de volumeknop kan openzetten. Ik heb Sonus Faber Grand Pianos, dus dat is geen rommel. Mijn versterker is niet superzwaar, dus eigenlijk kan het niet dat ik mijn speakers heb opgeblazen. Overbelasting, kan dat ook? Helaas, ik heb nog een oude receiver in huis en aangesloten, ligt het niet aan de versterker. Dan was er eindelijk een buizenversterker voor in de plaats gekomen. Ik heb besloten mijn speakers even rust te geven en het dan gewoon weer te proberen, wie weet.

Een van de meest audiofiele CD's in mijn collectie en dan dit. Ben er echt wel zuur van, want die Grand Pianos zijn geweldige speakers, zo worden ze niet meer gemaakt, zeg maar.

Tony schreef:

Dat is serieus shit zeg. Is je versterker in ‘clipping’ geschoten? Dat kan bij een piekbelasting (vervorming) en veel versterkers hebben daar een beveiliging voor, die van jou blijkbaar niet. Erg vervelend want die Sonus Faber Grand Piano speakers zijn een mooi stel. Balen. Ben bang dat ‘rust’ dat niet gaat oplossen

Waanzinnig album
Wellicht zijn beste werk?

hendri schreef:
Waanzinnig album
Wellicht zijn beste werk?

De discografie in gedachten, zeg ik ja.
Een spannend geheel en waar zijn ex collega's duidelijk sonmatig te werk gaan met het dan nog steeds bestaande Pink Floyd, pakt Waters wederom conceptueel uit met weer veel geluidseffecten en textueel vernuft.
De eredivisie van sessielui doen mee ( Jeff Beck fantastisch!)
Zou wat mij betreft zelfs tot de beste Floydalbums behoren.

avatar van Broem
It's a Miracle dit album. Vergeet vooral het drumwerk van Jeff Porcaro niet. Volgens mij zijn laatste kunstje voordat hij ging hemelen. Al jaren mijn nr 2 favoriete album allertijden. Mooie uitleg op ATD Analysis - rogerwaters.org

Porcaro idd. Misschien wel de meest functionele drummer ooit.
Speelde met alles en iedereen.
Kon zich moeiteloos inleven hoe drumpartijen moesten klinken bij een artiest of band.
R.I.P.

avatar van pinkfloyd76
Regelrechte klassieker met een hoofdrol voor Jeff Beck, die solo in What God wants pt. III........

avatar van De buurman
Climax van het album.

avatar van Kos
Kos
Inderdaad wel een zieke lijst sessie muzikanten als je dat zo ziet..