Led Zeppelin - Remasters (1990)

Label: Atlantic

1. Communication Breakdown (2:30)
  2. Babe I'm Gonna Leave You (6:43)
  3. Good Times Bad Times (2:47)
  4. Dazed and Confused (6:28)
  5. Whole Lotta Love (5:34)
  6. Heartbreaker (4:16)
  7. Ramble On (4:25)
  8. Immigrant Song (2:25)
  9. Celebration Day (3:30)
  10. Since I've Been Loving You (7:25)
  11. Black Dog (4:55)
  12. Rock and Roll (3:42)
  13. The Battle of Evermore (5:50)

met Sandy Denny

14. Misty Mountain Hop (4:40)
  15. Stairway to Heaven (7:59)
  16. The Song Remains the Same (5:32)
  17. The Rain Song (7:40)
  18. D'yer Mak'er (4:23)
  19. No Quarter (7:00)
  20. Houses of the Holy (4:03)
  21. Kashmir (8:30)
  22. Trampled Underfoot (5:36)
  23. Nobody's Fault But Mine (6:30)
  24. Achilles Last Stand (10:22)
  25. All My Love (5:50)
  26. In the Evening (6:46)
avatar van HiLL
Heerlijke verzamelaar!

avatar van Kos
Kos
Inderdaad, binnenkort maar weer eens beluisteren. .

avatar van gemaster
Mijn Pa had deze cd en dit vormde voor mij dan ook de eerste kennismaking met Led Zeppelin. Een pracht van een verzamelaar.

avatar van Gajarigon
Fantastische verzamelaar. Één van de weinigen die ik effectief heb overwogen te kopen. Maar de cd's van Led Zeppelin zijn tegenwoordig nauwelijks €10 dus... toch niet.

miloz
zoals jullie al zeggen. Geeft een mooi overzicht van wat led zeppelin heeft gedaan. En gewoon allemaal prachtige nummers

Ja, maar waar is Moby Dick?

avatar van avdj
Die staat er inderdaad niet op. Voor de rest aardig, maar als liefhebber koop ik gewoon studioalbums.

avatar van Paalhaas
'When the levee breaks' had ik er ook graag opgezien. Verder vind ik dit een prima compilatie.

nicolas
fantastische verzamelaar, en duidelijk een verschil in stijl tussen eerste en tweede album. (overgang op nummer 16)

avatar van Hans Brouwer
Het klinkt afgezaagd en dat is het ook maar toch....... Een prima verzamelaar. Toen ik in 1990 deze verzamelaar kocht kende ik behalve "Whole lotta love" en "Stairway to heaven" vrij weinig van L.Z. Deze verzamelaar heeft mij er toe gebracht om later ook verschillende studio albums van "deze bijna beste rockband allertijden" te kopen. M.a.w. mocht je nog weinig van L.Z. kennen dan is dit een prima kennismaking. 4*

avatar van meyer
leuke verzamelaar, leg wel liever de eerste cd op met daarop het wat oudere werk van zeppelin in plaats van de tweede (niettegenstaand is Achilles Last Stand,... een van zeppelins hoogtepunten vr mij) is. maar het geheel is gewoon geniaal. heb zelf nog een andere vierdubbele verzamelaar van led zeppelin van mijn nonkel gekrege maar die cd vind ik blijkbaar nergens terug op internet.

avatar van avdj
Dat is een Amerikaanse uitvoering volgens mij.
Deze verzamelaar vindt ik trouwens beter dan Early/Latter Days. Echt helemaal top, dé kennismaking. Al is II ook een goede inkomer.

nicolas
hoe heet die verzamelaar dan meyer?

nicolas schreef:
hoe heet die verzamelaar dan meyer?

kweet nie, tis nen vierdubbeler met op elke hoes een landschap, nogal donker... kan mij zelfs niet herrineren dat er iets van titel op de hoes stond. het zijn al oude cd's, ergens gekocht in de jaren 70 door men nonkel. ik heb ze dan maar gekopieerd . alsk nog eens bij hem langs kom ben zalk eens kijken oe doe ze noemen

okay merci

die 4cd box is ook heel goed, vroeger waren die cd's al verkrijgbaar in onze plaatselijke bieb, toen waren ze in een andere uitvoering, apart verkrijgbaar in zwarte hoesjes met titels I II III en IV, dus toch al een redelijk oude verzameling.
Het is trouwens via die cd's dat ik Led Zeppelin heb leren kennen.

stevie schreef:
Het is trouwens via die cd's dat ik Led Zeppelin heb leren kennen.

ja, over die verzamelaar had ik het

avatar van platedraaier
Ik twijfel nog steeds tussen deze, of gewoon 1t/m4 te kopen. Op dit moment geen 1 in huis. Vroeger wel op lp.
Maar de cd`s zitten in die original kartonnetjes en daar heb ik nogal een hekel aan.

platedraaier schreef:
Ik twijfel nog steeds tussen deze, of gewoon 1t/m4 te kopen.
Het is een mooie, overzichtelijke, verzamelaar waar het beste nummer van LZ ook opstaat . Toch zou ik gewoon 1 t/m 4 kopen. In de geremasterde versies klinken de cd's werkelijk als een klok! Van die vier cd's, en trouwens ook van Houses of the Holy, zou ik geen enkel nummer willen missen.

avatar van the viking
Inderdaad denk dat ik ze ook maar ga aanschaffen. Hans uit welk jaar komen deze remasters ? Die uit 1990 vond ik qua geluid behoorlijk tegenvallen !

Rokol schreef:
Ja, maar waar is Moby Dick?

Inderdaad ontbreken de drum klassieker Moby Dick en de bass klassieker The Lemon Song, maar alle gitaarklassiekers (wat solo's betreft) staan er wel op, en aangezien ik zelf gitaarspeel en gek van Jimmy Page ben stelt mij dat ook nog wel tevreden.

Going To California is ook een prachtig gitaarnummer.
Staat er niet op............

Dankzij deze verzamelaar ben ik ooit in aanraking gekomen met Led Zeppelin. En thank god for that! Dat is op zich al reden genoeg om 5 sterren uit te delen. Ik ben op bepaalde nummers die erop staan blijvend verliefd. Ook heb ik bepaalde, speciale momenten waarop ik ze draai. Een top-band!

Planefreak
Ik vind de originele led zeppelin albums altijd wat dof klinken, behalve led zeppelin II. Dit klinkt toch wat frisser en de nummers zijn leuk om achter elkaar naar te luisteren.

avatar van Joy4ever
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Physsical Graffity nog moet beluisteren maar ik kan nu al zeggen dat dit een meer dan prima verzamelaar is. Uiteraard zal iedereen zijn of haar favoriete nummers hebben die hier niet opstaan, voor mij zijn dat Thank You en Gallow's Pole, maar desondanks is dit een prima overzicht van al het moois Led Zep heeft gemaakt. Alle topnummers staan erop. Wat is dit toch een geweldige band!

Planefreak
Inderdaad, Led Zeppelin is de beste hard-rock band ter wereld!

avatar van c-moon
Wat die 4CD box betreft: die heet OOK "Remasters" en is idd. veel uitgebreider en interessanter dan de 2CD versie. Al geef ik toe dat ik beide heb

De 4cd-box heeft ook een fraai boekwerk erbij.. en 't is alleszins een der pronkstukken in mijn CD-collectie

Tracklisting:

12. Moby Dick/ Bozo's Montreux
13. I'm Gonna Crawl
14. All My Love

Planefreak schreef:
Inderdaad, Led Zeppelin is de beste hard-rock band ter wereld!
Led Zeppelin is inderdaad een héél goede hard-rock band. Of het dè beste hard-rock band ter wereld is Ik durf het te betwijfelen! Volgens mij is er een nòg betere hard-rock band .

EVANSHEWSON
Zéér goed samengestelde box puur luistergenot. DE ROCKBAND der ROCKBANDS allertijden; uit blues en r&b smeedden ze iets wat men hardrock zou gaan noemen. Jimmy Page had al leerschool gelopen bij de Yardbirds. Mèt DE SCHEUR der SCHEUREN Robert Plant in de gelederen en de hardste en beste rockdrummer allertijden, John Bonham en multi-instrumentalist John Paul Jones, kon het niet misgaan. Dit is de meest geïnspireerde rockband ever, zonder enige twijfel; Deze zorgvuldig en evenwichtig samengestelde luxe-box, 4 cd's en een boek met glanspapier met de bio van de groep is een geschenk uit de rockhemel. John Bonham rest in peace of maak het daarboven maar lekker bont met Jim Morrison, Janis Joplin, Jimi Hendrix, John Lennon en je maffe collega Keith Moon, party on man !
Wie te laat geboren is, ga terug naar de roots van rock'n roll en ontdek deze tijdloze rockband. Ze kennen hun gelijke niet meer in deze slappe rocktijden, luister naar deze box en ontdek het pure goud van deze rockpioniers !
RESPECT !
Ik bespreek hier de 4cd box versie met mooi uitgegeven boekwerkje.
Bestaat ook als 2cd-verzamelaar, maar daar ontbreekt nogal wat op vind ik. De 2cd-versie krijgt **** sterren wegens de onvolledigheid.
5 sterren voor de 4 cd-box versie, maar het mogen er ook 10 zijn, wat mij betreft !
*****