Led Zeppelin - Remasters (1990)

Label: Atlantic

1. Communication Breakdown (2:30)
  2. Babe I'm Gonna Leave You (6:43)
  3. Good Times Bad Times (2:47)
  4. Dazed and Confused (6:28)
  5. Whole Lotta Love (5:34)
  6. Heartbreaker (4:16)
  7. Ramble On (4:25)
  8. Immigrant Song (2:25)
  9. Celebration Day (3:30)
  10. Since I've Been Loving You (7:25)
  11. Black Dog (4:55)
  12. Rock and Roll (3:42)
  13. The Battle of Evermore (5:50)

met Sandy Denny

14. Misty Mountain Hop (4:40)
  15. Stairway to Heaven (7:59)
  16. The Song Remains the Same (5:32)
  17. The Rain Song (7:40)
  18. D'yer Mak'er (4:23)
  19. No Quarter (7:00)
  20. Houses of the Holy (4:03)
  21. Kashmir (8:30)
  22. Trampled Underfoot (5:36)
  23. Nobody's Fault But Mine (6:30)
  24. Achilles Last Stand (10:22)
  25. All My Love (5:50)
  26. In the Evening (6:46)
avatar van kaztor
Ik heb in '95 Page & Plant gezien, dus voor mij is het ook niet zo'n urgente gebeurtenis als ik zo naar locatie en prijs kijk.

avatar van Pinsnider
gemaster schreef:
Daar sta je alleen in. Alleen de laatste 2 nummers zijn écht minder, de rest van CD 2 is 5* materiaal. Alleen geef ik geen 5* aan verzamelaars.

Geen 5* aan verzamelaars..?? Ik snap het wel, maar hanteer zelf liever de regel: een verzamelaar kan 5* zijn, maar komt niet in de Top 10 . Dit vind ik bijvoorbeeld een typische 5* verzamelaar om de genoemde reden en de toch wel enorme kwaliteit van het gebodene...

En over die concerten: kaartjes bemachtigen was toch al onmogelijk..?? Iets van 1 miljoen aanvragen oid..??

avatar van Oldfart
Misschien wel interessant voor liefhebbers van Led Zeppelin: ( maar misschien ook niet )

bijna

avatar van ricardo
Een van de beste verzamelaars die er op de markt zijn,zeer compleet met werkelijk de beste Led Zep nummers hierop, en de geluidskwaliteit is ook niet te versmaden(beter nog dan de org studio albums)vooral cd 1 vind ik nog stukken beter dan cd 2,want op cd 1 is het nog wat ongepolijster en wat harder gespeeld allemaal. Top album om je Led Zep verzameling mee te beginnen, 5* natuurlijk voor nu en altijd.Oeps zag dat ik 4.5*al eens had gestemd,vergissingetje natuurlijk moet absoluut een 5 zijn,gelijk even veranderd dus.

Sheplays
Prachtige verzamelaar, maakt eigenlijk dat er geen reden is voor Mothership.

Precies,helemaal mee eens

avatar van Bulldozer
Ik sluit me hierbij aan.

avatar van kaztor
Sheplays schreef:
Prachtige verzamelaar, maakt eigenlijk dat er geen reden is voor Mothership.

Tja, sindsdien is het helaas gewoonte geworden om bij elke scheet van de desbetreffende heren een verzamelaar op de markt te slingeren. Daar wordt deze muziek echt teniet mee gedaan.
Een beetje het Genesis-verhaal.

avatar van ricardo
Tja voor de beginnende Led Zeppelin luisteraar is dit de perfecte instap,het Mothership verzamel album is echt overbodig,want deze is er al en lijkt me op de boxset na wel de beste verzamelaar van Led Zep,alle verzamelaars van Led Zep die nu nog uitgebracht worden zijn zowiezo overbodig,of het moet een nog niet uitgebrachte live registratie zijn,dat is altijd een welkome aanvulling lijkt me.

Ah, eindelijk een medestander!
Mothership vind ik werkelijk de opnieuw uitgebrachte Remasters. Pure marketing, niet origineel. Dat zijn deze Remasters. En heel erg goed!

avatar van Gert P
Heb ik zojuist ook geschreven dat die niks toevoegd.
Ook hier mis ik mooie nummers als Tangerine, In my time of dying, bron y aur enz.

Heb ze overigens geen van beide maar alle nummers ken ik wel.
De meeste verzamelaars koop ik niet want of nummers worden gekort (single uitvoering) of er staat weer een live nummer op of weer een paar andere slechte nummers.
De volmaakte verzamelaar heb ik nog nooit gezien.

Heb van alle cd's mijn eigen best of gemaakt.

avatar van ricardo
Maar als instap album voor beginnende Led Zep liefhebbers zou ik toch echt deze aanbevelen hoor, want die hebben alle albums nog niet om de ''ideale'' verzamelaar samen te stellen.Of nog beter, het live album How the West Was Won als instap album,want dat is onbetwist het allerbeste muziek album aller tijden.

ricardo schreef:

Kan je ook weer over twisten.
Dat vind ik Pulse, en Stage van Iq.
Ligt aan je smaak.

avatar van ricardo
Kun je zeker over twisten,daar is toch ook een forum voor. groeten.....Ricardo.

Wolfgang1975
Met deze cd is helemaal niets mis, ook al mis ik hier de Lemon Song en Moby Dick, maar goed, ik beoordeel wat er wel op staat en dus 5 dikke, vette sterren.

avatar van Florsi Florsa
Wat is Trampled Under Foot toch een heerlijk nummer... rock zoals ik het zelden tegenkom.

WernerGSF
Florsi Florsa schreef:

Op Physical Graffiti staat nog zo'n nummer

WernerGSF
ricardo schreef:

Nee juist niet, eerst alle studio albums op volgorde, dan als je die allemaal kent, How the West Was Won als kers op de taart.

avatar van rudiger
WernerGSF schreef:

Je kan beter beginnen met de kers ( HTWWW ) en deze verzamelaar , en je zit gebeiteld .

von Beethoven
Uitstekende verzamelaar!
Kost ook niks meer tegenwoordig!
ook voor niet beginners geschikt! (op vakantie, in de auto, boot etc)

avatar van Florsi Florsa
Waar heb je hem dan gekocht? Ik kan hem nergens meer vinden. Ik heb hem één keer op Marktplaats kunnen kopen, omdat ik cd 1 van mijn vader had laten vallen (je kent het wel, je hebt net onder leiding van de zoete tonen van cd 2 gedrumd, wil je hem er weer instoppen valt cd 1 en zit er een barst in). En nu heb ik dus alleen cd 2, wat een beetje leeg voelt.

avatar van ricardo
Ik heb hem nog regelmatig zien liggen, vooral bij Plato b.v maak je een goede kans, maar je hoeft bij dit album niet op een koopje te rekenen, want ik ben hem nog niet onder de 20 euro tegengekomen.

ricardo schreef:

Heb hem laast bij de FRS voor € 9,99 zien ligggen.

Zelf heb ik de 4 disc met een dik boekwerk erbij.

avatar van Chronos85
Leuk hoor, fantastische muziek. Helaas staan er 5 van mijn favoriete Led Zep nummers niet op n.l. How many more times, You shook me, Lemon Song, Gallow Pole en When the levee breaks. Daarom 4 i.p.v. 5 sterren.

avatar van CTK
CTK
Geen Over The Hills And Far Away is voor mij meteen een reden om deze niet aan te kopen.

avatar van musician
Beste verzamelaar van één van de allerbeste bands ooit.

Scoort ook ongeëvenaard hoog in de categorie allerbeste gitaristen (Jimmy Page) en vooral allerbeste zanger ooit (Robert Plant).

Toegegeven, de ware fan ontdekt altijd één of twee favoriete nummers die er dan niet op staan. CTK mist Over the hills and far away en koopt daarom de hele verzamelaar niet. Tsja. Als fan heb je deze dan wel ergens anders op cd, zoals op het oorspronkelijke album Houses of the holy.

Hoewel elke cd van Led zeppelin (en het solowerk van Robert Plant) is aan te bevelen, kan ik mij voorstellen dat als je jong bent en misschien nog niet zoveel te besteden hebt, deze verzamelaar een uitstekend begin is voor een led zeppelin collectie.

avatar van LucM
Hiervan verscheen zowel een 2CD als een 4CD.
De 4CD (met zowat alles van Led Zeppelin) vind je op :

avatar van musician
Is natuurlijk ook prachtig, maar is zo uitgebreid, dat het nu bijna het gehele studio-werk van Led zeppelin voor een belangrijk deel bevat.

Het nadeel daarvan is dat je niet meer wilt beginnen aan alle studio-cd's van Led zeppelin (en dat moet wel vind ik) en het heeft niet meer de aantrekkingskracht van ....het beste werk van....

avatar van LucM
Ik had enkele studio-albums van Led Zeppelin op LP die grijsgedraaid en aan vervanging toe waren. Toevallig zag ik de 4CD-box in een etalage tegen een schappelijke prijs, zoiets laat ik niet liggen en daarmee heb ik een heel pak van Led Zeppelin in één klap. Bovendien is de geluidskwaliteit zeer goed
Achteraf heb ik soortelijke boxen gekocht van o..a. Deep Purple, Eric Clapton, Roy Orbison, Doobie Brothers, Golden Earring en 3 van Elvis Presley.

LucM schreef:

En hoe moet het dan met de nummers van Led zeppelin die je nu mist?