Nelly Furtado - Loose (2006)

Canada

7. Te Busque (3:39)

met Juanes

8. Say It Right (3:42)
  9. Do It (3:41)
  10. In God's Hands (4:54)
  11. What I Wanted * (5:52)
  12. Wait for You (5:11)
  13. All Good Things (Come to an End) (5:10)
  14. Let My Hair Down * (3:38)
  15. Somebody to Love * (4:56)
  16. Undercover *

22. Maneater [Live from Sprint Music Series] *
  23. Promiscuous [Live @ the Orange Lounge] *

met Saukrates

avatar van UmmaGumma 44
Ik heb hem zojuist (snel) geluisterd en ik moet nog wel even wennen.... idd een iets andere stijl.

Reijersen schreef:
'Een CD voor de beats', zoals ze zelf zei.

Ik vind de beats wel erg tegenvallen, vooral als dat de echte essentie voor dit album had moeten zijn. En waarom dan al die ballads? Wat ik ook wel een beetje irritant vind is dat ze bij een heleboel nummers van die zinnen zegt, waarna het nummer echt begint.

Electro_ schreef:

Ik weet het ook niet beste Electro_ Ik meld alleen wat ze zelf zij in een interview.

Dat weet ik, die opmerking was ook niet echt aan jou gericht

Dat weet ik, die opmerking was ook niet echt aan jou gericht

Weet ik, maar zeg het toch even

avatar van Jordy
De reeds gelekte tracks vind ik erg leuk geproduceerd, maar daar herken ik Furtado niet in. Maar als je dan voor een producers-album kiest, doe dat dan ook goed. Hier worden sterk geproduceerde tracks afgewisseld met slappe ongeinspireerde ballads en Latino-geneuzel.

Ik kom voorlopig niet tot de 3*

Lekker wijf die Nelly. Meer ook niet.

Relax schreef:
Hoe kan je (Jowietje) dit nou in godsnaam een 5.0 geven.

Nou uh... Gewoon dat ik het WEL een relaxe plaat vind Lijkt me vanzelfsprekend.

ivon901 schreef:
Ik heb 't net zitten luisteren.. Zaten wel aardige nummers in, maar meer voor van de beginnende sterretjes, niet voor Furtado!

Daar heb je toch echt een punt

Toen ik het nummer Maneater hoorde, schrok ik me wild (en dan niet in positieve zin). Ik hield mijn hart vast voor dit album.
Nu ik het gehoord heb, moet ik toch zeggen dat er echt een paar goede nummers op staan. Het album haalt het bij lange na niet bij Folklore (wat een van mijn favoriete albums is), maar dat komt ook omdat de invalshoek heel anders is.
De ballads zijn echt onder de maat, maar de club tracks zijn daarentegen van een goed niveau. (Vooral echt heel erg goed zijn toch wel Say It Right en Wait For You.)

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een groot Timbaland liefhebber ben, dus helemaal objectief ben ik ook weer niet

Nelly maakte van die geweldig frisse aanstekelijke pop.
Deze stijl (toch de single 'maneater') vind ik 13 in een dozijn...

Gister draaiden ze deze cd in de Mediamarkt. Verassend leuk moet ik zeggen Even mijn moeder pushen om hem te kopen...

Toch best een leuke cd!
Ben zelf fan van Timbaland en om die reden ook maar de cd wezen beluisteren en dr staan zeker leuke nummers op. Vind vooral "All good things" en "Say it right" erg lekker klinken!

avatar van jowietje
Dit album word met de dag lekkerder, misschien toch maar weer naar de 5 sterren overschakelen.

Na twee keer te luisteren is dit echt een top-cd!!!

Ik vind de deze cd wel lekker klinken hoor, maar sommige mensen zeggen dat ze even de oude Nelly kwijt zijn, maar als je goed naar de beats luistert zijn die niet gemaakt met de pc, maar met instrumenten, iets wat de oude Nelly ook deed. Ik vind deze wel heel lekker om naar te luisteren, maar misschien is de oude Nelly even zoek, maar als je misschien op sites hebt gelezen, is DreamWorks records gesloten, en bij Folklore hadden ze geen promotie of iets gedaan. toen stond ze ook niet in de amerikaanse hitlijsten, maar alleen in Europa, nu staat Nelly wel weer in de Billboard Hot 100, dus misschien dat ze dat wouden doen..? Iniedergeval vind ik het een geweldig album, mooie liedjes, en geweldige lyrics.

kellyclarkson schreef:
Na twee keer te luisteren is dit echt een top-cd!!!

Naar 3 keer luisteren ook nog, heerlijke plaat

Electro_
Favoriete nummers zijn Glow en No Hay Igual geworden, maar ik blijf het best een slechte CD vinden. Erg jammer van Nelly Furtado, die nieuwe stijl bevalt me echt niks.

ik vind dit echt een leuke cd! ik moest (net zoals iedereen denk ik) wel wennen aan dit andere geluid van nelly furtado. Maar ik vind niet dat we de oude nelly hebben verloren ofzo. De liedjes all good things en say it right vind ik denk ik wel het beste. Eigenlijk vind ik alle liedjes leuk Het ligt bij mij prettig in het oor. Ik heb het album al 3 x gedraaid, terwijl ik het gisteren gekocht heb

Ook mijn favoriten

Mijn absolute favoriet is "All Good Things". Het is echt een wondermooi nummer en elke keer als ik het hoor word ik echt blij! Een van de beste nummers ooit!

Blijkbaar schreef Nelly vroeger al liedjes in dit genre.
Maar opdat gewone 'pop' beter aansloeg bij het grote publiek, ging ze iets meer de andere richting uit.
Ik vind het super dat ze nu terug haar eigen gang gaat en muziek maakt waar ze zelf 100% achter staat.
Nely Furtado Old Style rules!

wotjek
Op zich een lekkere plaat, maar door deze plaat begin ik toch steeds meer waardering te krijgen voor Folklore.

harpastum schreef:
Blijkbaar schreef Nelly vroeger al liedjes in dit genre.
Nely Furtado Old Style rules!

Dat is heeeleeemaaal waar!

kellyclarkson schreef:
Een van de beste nummers ooit!

Dat lijkt me een beetje snel gezegt naar 1/2 weekjes

jowietje schreef:

Dat lijkt me een beetje snel gezegt naar 1/2 weekjes

Ja maar echt ik vind het wondermooi!

avatar van jowietje
Maar juist da ga je hem supervaak draaien en kan die over een week al minder zijn. Dus dat kun je nu nog niet zeggen

avatar van jowietje
Ik zag Maneater net live bij Top of the pops, en ow ow wat was dat slecht Ze klonk als een man live met wijvengilletjes erdoorheen (die ze wel 100x had gedaan) en dan stond er een schaap en een verwijfd ventje naast te dansen. Jammer Nelly

Maar haar album is nog steeds super leuk

Mojo Pin
Niet helemaal mijn muziek, maar leuke dame hoor

avatar van Reijersen
Heb de cd eindelijk eens beluisterd en ik het eerste woord dat in mij opkomt is: Simpel.

Simpele muziek, simpele zang, simpele teksten en nergens echt bijzonder. Best een onderhoudend cd-tje. Maar niet heel erg verheffend. Deze zal ik niet snel opzetten.

2,5 ster.

Marcel²
Vanmiddag ook dit album geluisterd en zoals boven mij staat geschreven simpel en niet erg bijzonder. Slecht is het niet, maar heeft in iedergeval geen indruk op mij gemaakt. Ik doe morgen nog een poging en een stem zal volgen.