Tame Impala - Currents (2015)

Australiƫ
Label: Interscope

1. Let It Happen (7:46)
  2. Nangs (1:47)
  3. The Moment (4:15)
  4. Yes I'm Changing (4:30)
  5. Eventually (5:19)
  6. Gossip (0:55)
  7. The Less I Know the Better (3:38)
  8. Past Life (3:47)
  9. Disciples (1:48)
  10. 'Cause I'm a Man (4:01)
  11. Reality in Motion (4:12)
  12. Love / Paranoia (3:06)
  13. New Person, Same Old Mistakes (6:02)
avatar van IllumSphere
De hoes zal in ieder geval geen award winnen..

avatar van jurado
Vind het wel cool,doet mij denken aan een eind '70 begin '80er jaren hoes van Hawkwind o.i.d.

avatar van Lars Muziek.
Persoonlijk vindt ik de hoes van Currents niet passen bij de twee vorige album hoezen.
Maar net als de muziek wordt dit nu gescheiden van elkaar, we gaan iets nieuws horen, een heel ander geluid, dat weet ik zeker, of je dat nu wilt of niet, het gaat gebeuren!

Zelf vindt ik het wel erg spannend wat er uit gaat komen, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken!

avatar van waxs
Disciples is alvast een lekker nummer!

avatar van 7744leon
Wat een geweldig nieuw nummer!
Eventually

avatar van VladTheImpaler
Wat kijk ik hier ontzettend naar uit zeg! Als de kwaliteit van de overige nummers net zo is als van de al 4 vrijgegeven nummers dan is de kans groot dat deze plaat op nummer 1 eindigt bij mij als beste plaat van 2015.

avatar van Obscure Thing
Cause I'm A Man vind ik persoonlijk wel erg tam een saai klinken. De rest van wat ik gehoord heb klinkt veelbelovend.

avatar van peterjames777
Ik wil hem nu al vijf sterren geven maar dat kan natuurlijk niet.
'Cause I'm a Man is tot nu song van het jaar!

avatar van coldwarkids
Nou nou wat overdreven zeg. Als je zo iets al song van het jaar noem!? Jij bent niet echt een fan van gitaren denk ik.

avatar van peterjames777
Haha. Ik houd zeker wel van goede gitaar muziek. Dat wil niet zeggen dat een nummer waar de gitaar geen prominente rol in heeft ook te gek kan zijn, of misschien wel song van het jaar is.

Ieder zijn mening.

avatar van Obscure Thing
Dat is inderdaad een heel rare opmerking. Kwestie van smaak, sommigen haken bij gitaarmuziek juist af.

avatar van Arrie
coldwarkids schreef:

Waarschijnlijk is het dan vooral dat jij geen fan van niet-gitaarmuziek bent.

avatar van coldwarkids
Voor jou zal Tame Impala vast nieuw zijn. Ik kan je de eerste 2 platen aanbevelen Dan zie ik jou na de luisterbeurt weer terug en je zult begrijpen wat ik bedoel en waarom Tame Impala nu zo minder klinkt en inspiratieloos.

avatar van Obscure Thing
Tame Impala is totaal niet nieuw voor me hoor, als je op mij doelt, ik ken ze al sinds 2010, maar inspiratieloos en minder zijn mijns inziens de verkeerde woorden. Ze klinken anders, ik vind Let It Happen, Eventually en Disciples allemaal wel goed klinken. Alleen Cause I'm a Man is echt niet mijn ding, veel te smooth.

coldwarkids schreef:

De nieuwe nummers zijn alles behalve inspiratieloos te noemen.

Obscure Thing schreef:

Nee hoor doelde niet op jou. Let It Happen is voor mij het enige leuke nummer wat ik tot nu toe van de nieuwe plaat heb gehoord. De rest moet nog groeien en tot nu toe doet het me nog niks. Ze zeggen dat groeiplaatjes de sterkste platen zijn. Laat ik het hopen!

eventually is ook fantastisch. mooier wegdromen kan bijna niet. er zit een ontzettende zachtheid in dat nummer

Nu al een stem?

avatar van jurado
Kon zomaar eens Impala's beste plaat worden afgaande op de reeds uitgebrachte tracks. Eventually.

Enorm benieuwd naar deze plaat. Tame Impala vind ik een van de meest veelbelovende acts van de laatste jaren. En toch hadden de beiden vorige platen ook wel hun minpunten. Ben benieuwd of Parker nu een volledige speelduur kan overtuigen.

Ik heb bewondering voor de nieuwe weg die ze zijn ingeslagen met dit album dat veelbelovend van start gaat met Let It Happen maar na verloop van tijd begint het wat zeurend te worden en weet ik mijn aandacht er minder goed bij te houden, jammer want ik had vooraf het gevoel dat dit wel eens een heel interessante plaat zou kunnen worden die mij het meest zou weten te pakken in vergelijk met de voorgangers.
Uiteraard kan dat altijd nog gebeuren, het is te vroeg om nu al een conclusie daarover te trekken.
Laat ik het voorlopig dan ook houden bij het feit dat ik het stoer vind dat ze met een nieuw geluid komen en dat de kans er in zit dat het nog gaat groeien want het klinkt allemaal best lekker. Nu moet het me nog goed weten in te pakken wil ik later wat mijn stem wat verhogen. Dat zal z'n tijd nodig hebben.

avatar van JVT
JVT
Best een moeilijk album om in te komen IMO. Dat langdradig en saai kan ik alleen maar beamen... Heb er nu 2 luisterbeurten opzitten maar ben nog niet heel overtuigd.

avatar van Linius
Net de eerste luister beurt er op zitten. Saai en langdradig zijn niet de woorden die in me opkomen. Vooral meeslepend en dromerig. Ik vind hem fijn tot dusver.

avatar van Mark17
Met de koptelefoon op is het genieten geblazen hoor! Je hoort alle fantastische details. Ben nu bezig aan mijn tweede luisterbeurt en het vormt nu al een mooi geheel. Stap in de droomwereld van Currents en geniet van de langdradige synths, diepe bassen en de knipoog naar hiphop op het slotnummer. Voorlopige hoogtepunten: Let It Happen, Yes I'm Changing, Past Life, 'Cause I'm A Man(jaren '80) en New Person, Same Old Mistakes.

4*(vooralsnog)

Nihilisme
Vrij sterke, gelaagde plaat hoor. Je hoort duidelijk dat Parker een stuk volwassener is geworden. Tevens is daar die koerswisseling richting synthesizers, die wat mij betreft erg goed uit de verf komt. Fantastische afsluiter ook.

avatar van mr-mucho
Een warm deken van synthesizers, funk, pop en psychedelica. Hoewel ik in afwachting enigszins huiverig was, bevalt me de loomheid van dit album wel. Heerlijke evolutie van Kevin Parker's muziek. En zoals eerder vernoemd, op de koptelefoon (en met het huidige weer) komt dit album echt goed tot zijn recht. Voorlopig een 4.

avatar van De-noir
In navolging van Arctic Monkeys introduceert ook Tame Impala duidelijke R&B/hiphop invloeden in hun sound. Tot nu toe springt Reality in Motion er voor mij uit, naast de al eerder uitgebrachte nummers die ik al redelijk plat heb gedraaid. Vooral Let it Happen en Eventually vind ik nog steeds zeer tof. Toch wel wennen, een heel album vol met lome synths, maar heb er vertrouwen in dat hij nog gaat groeien.

Ik sluit me tot nu aan bij de meningen van Coldwarkids en JVT. Ik krijg redelijk snel genoeg van het continu hoge gezang van Parker. Plaat doet me tot nu toe ook niets, m.u.v. Let It Happen. Hopelijk een groeier.

avatar van Lars Muziek.
Ojee... het album is bij mij net afgelopen, de eerste luisterbeurt zit er op....
Ik ben bang dat ik vergelijkingen ga maken met het eerste en het tweede album, want dit nieuwe werk heeft zo zijn andere kanten.
Gelukkig was ik daar wel op voorbereid en laat ik dan ook niet te vroeg oordelen, ik druk gewoon weer op play.