Rush - Hold Your Fire (1987)

Canada
Label: Mercury

1. Force Ten (4:31)
  2. Time Stand Still (5:09)

met Aimee Mann

8. Turn the Page (4:55)
  9. Tai Shan (4:15)
  10. High Water (5:33)
avatar van Tony
Ik kan er niet over oordelen. Als het goed is komt ie vandaag in m'n brievenbus, net op tijd om er over te kunnen meepraten tijdens de marathon. En ik ben niet de enige die Rush CD's heeft aangeschaft deze week, toch? Ruud en Lennert zorgen voor een tijdelijke Rush revival in NL met hun MuMe marathon, geloof ik...

avatar van vielip
Alle Rush albums staan hier al jaren in de kast. Zowel op lp als cd. Maar inderdaad krijg ik ook het idee dat er een Rush hype aan de gang is. Zeker hier op MuMe dan toch
Dit Hold your fire behoort wat mij betreft tot de toppers van de band. Maar ja, dat vind ik van de hele reeks vanaf A farewell to kings t/m Roll the bones...

avatar van Casartelli
Wat mij betreft zitten we toch wel in een neergaande lijn hier (al is het duiden van de reeks Grace Under Pressure (5,0) - Power Windows (4,5) - Hold Your Fire (4,0) natuurlijk enigszins een first world problem). Ik schreef al eerder dat er wat mij betreft iets meer matige nummers op dit album staan en dat lijkt niet los gezien te kunnen worden van de wat langere speelduur hier; het hoefde niet meer op een lp te passen.

Daarnaast waren de heren in de jaren '80 erg druk met muzikaal-technisch vernuft, nieuwe geluidjes, etc. Op Hold Your Fire bekruipt mij soms het gevoel dat die hobby de muziek wat in de weg zit. Voor het eerst en voor het laatst.

avatar van Leptop
WTF! Zit de cd van Hold Your Fire niet in het doosje . Hold the thief!
Dat is even een tegenvaller. Was net van plan met hoofdtelefoon te gaan luisteren. Eerst nog even zoeken. Ik heb geeeen idee ...

avatar van Pitchman
Mission' is een wereldnummer. Ja daar blijft het ook bij. De rest kan mij in ieder geval echt niet boeien. Bij 'Counterparts' begon het Rush vlammetje pas weer te branden. Heb veel meer met 70's en 90's Rush.

avatar van uffing
Dit is de laatste van inderdaad vier magistrale platen. Alleen de laatste twee nummers houden het album voor mij van de maximale score af.

Pitchman schreef:

Ik heb datzelfde gevoel. A Farewell to Kings, 2112, Hemispheres en Moving Pictures zijn wat mij betreft hun beste albums!

Jammer dat de heren niets meer doen....