MED / Blu / Madlib - Bad Neighbor (2015)

Label: Bang Ya Head

14. Birds (3:39)
  15. The Buzz (4:19)

met Mayer Hawthorne

avatar van Silky & Smooth
Ik was wat bang dat Madlib en Blu samen weer door zouden slaan, maar niets is minder waar. Madlib produceert op het randje. Experimenteel, maar wel in dienst van het gehele plaatje. Blu doet rappend hetzelfde. Daarbij is er altijd nog MED die met zijn no-nonsense raps het evenwicht behoudt. Met z'n drieën vormen ze een sterke combinatie. Birds is qua beat bijvoorbeeld best wel vervelend, maar doordat zowel Blu als Med goed weten om te gaan met die productie is het toch een lekker nummer geworden.

Verder is Bad Neighbor gewoon lekker funky en houden de heren het niveau constant hoog. Warme producties, dikke raps en gastartiesten die voor een dosis extra funk, soul en natuurlijk hip-hop zorgen. Het enige minpuntje is misschien dat meer uitschieters als Knock Knock ontbreken, al zijn er genoeg andere interessante momenten te vinden op deze plaat!

avatar van Septua
Wauw, ik had dit graag in de zomer beluisterd!

Heerlijk dit! Drive in is echt fantastisch.

avatar van j.b.b.l
Uiteindelijk een fijne plaat zo op het eerste gehoor. In het begin leek het een beetje de experimentele kant op te gaan maar ietsje verder op de plaat kwamen de soulproducties te voorschijn. Ik denk dat ik deze net zo leuk ga vinden als Piñata

FRIPI
Hele fijne productie maar vind helaas een paar features vrij matig.

The Stroll - AMG komt een beetje maf over na al die jaren
The Strip - Echt slecht gewoon qua rap maar ja dat is Paak ook (vind ik)
Belly Full - Vreemde is dat hier Black Spade staat maar op bandcamp Donell Smoke maar voel deze gast ook niet echt.

Voor de rest wel top en ff peinzen of ik hem aan ga schaffen.

Ik denk dat ik hem wel koop, alleen niet via het label! Hoge verzendkosten!

Ik koop hem sowieso digitaal als ik hem aanschaf.

FRIPI schreef:

Ik koop hem sowieso digitaal als ik hem aanschaf.

Wat is daar nou weer de lol van

avatar van Nr.4
Na een eerste keer luisteren nog niet overtuigd. Maar goed, heb alle drie de heren hoog zitten, dus ga er nog even goed induiken komende week. Knock Knock is wel heerlijk, wow.

Wat is daar nou weer de lol van

Is goedkoper maar alleen flac of wav anders niet maar twijfel nog wel.

avatar van Silky & Smooth
Voor hetzelfde geld heb je meestal ook wel een CD. Zie de meerwaarde van een digitale download niet, de meeste albums zijn ook wel in FLAC te vinden. Maar altijd goed om de artiest te steunen natuurlijk!

avatar van Srananbloke
Eerste indruk:

Vooral erg fijn dat de beats lekker constant zijn, en niet teveel experimenteel gedoe en allerlei maffe skits. Soms zijn ze best grappig, maar Madlib draaft soms iets teveel door daarin.

Nog lang geen Piñata voor mij, maar de kop is eraf!

PS. 'Drive In' had van mij wel wat langer mogen duren. Damn...

avatar van Srananbloke
buizen schreef:
Uit nieuwsgierigheid even wat songs beluisterd en klinkt helemaal niet verkeerd zeg. Zit totaal niet in de hiphop maar kan me voorstellen dat MF DOOM niet 'de eerste de beste' is.
Respect.

Probeer Madvillain (Madlib & DOOM) eens. Als je dit al kunt waarderen, dan is het abstracte en experimentele van deze heerschappen tezamen wellicht ook wel iets voor jou

buizen
Srananbloke schreef:

Thanx, ga het luisteren.

avatar van niels94
Lekker plaatje hoor, dit! Toffe beats van Madlib - hebben altijd zo'n lekkere 'bite', mooie klank/structuur - en dito raps. Af en toe zit er een refreintje tussen dat ik wat minder vind, maar over het algemeen is het zeer vermakelijk. Knock Knock en Drive In zijn forse uitschieters, beide echt fantastisch.

Ik kan de cover ook erg waarderen, trouwens.

avatar van Dirruk
Vind het begin van het album tot nu toe niet helemaal geweldig. Komt langzaam op gang. Moet dan wel zeggen dat vanaf Knock Knock ook echt elke track raak is. Heerlijke afsluiter ook The Buzz.

avatar van Silky & Smooth
Ook een favoriet van mij. Samen met Knock Knock en Drive In!

avatar van Xinray
Madlib is wel echt geniaal voor die beat van The Stroll man, damn...

avatar van Stalin
Ik denk dat ik hem wel koop, alleen niet via het label! Hoge verzendkosten!

Ik zou hem in elk geval niet via Bol.com bestellen, die vragen er doodleuk 50 euro voor

Wowhd heeft hem voor 26 euro.
En dan is er nog deze Duitse site, die hem verkoopt voor 24,95.
Daar komt dan nog wel een paar euro verzendkosten bij.

avatar van Silky & Smooth
Thanks voor de tips! Ik bestel vinyl meestal bij HHV. Ruime keuze (hip-hop), aardige prijzen en verzendkosten zijn volgens mij altijd €9,00. Ik spaar altijd wat op en bestel dan een paar LP's.

avatar van Dirruk
Vaak een tientje verzendkosten. Je heb ook vinyl-digital.com . Is ook een duitse site en soms goedkoper dan HHV.

Kos
Het is geen Madvillain, maar toch wel weer heerlijk origineel.

LOL @ Birds trouwens

bennerd
Van wie is de eerste verse op The Stroll? Dat is qua delivery de beste die ik in lange tijd gehoord heb. Heerlijk!

avatar van Harderwiek
Moet AMG wel zijn, aangezien het MED en Blu niet is. Heerlijke verse inderdaad, gaat perfect over de beat ook. Nooit eerder van AMG gehoord, overigens.

bennerd
Idem, maar hij laat een geweldige indruk na. Eens verder speuren.

FRIPI
AMG - Bitch Betta Have My Money (1992)

Dit is AMG mits het om een ander gaat maar denk het niet.

Improvision
Album is al enkele weken in zware rotatie hier. Vooral Birds gaat altijd enkele keren op repeat als hij voorbij komt. Geweldige drums. Blu komt daar ook erg sterk.

Het enige minpunt is het refrein van Finer Things.

Knock Knock is zo vet.

avatar van Johnny Marr
Kos schreef:
Knock Knock is zo vet.

Dit, waaronder nog een paar heeeerlijke nummers: The Stroll, Finer Things en Drive In zijn ook reuzefijn. Al met al een goed album maar gaat toch ietsje te lang door, een paar mindere nummers eraf en dit was een 4 geweest.

Knock Knock is zelfs legendarisch, bijna Madvillainy-niveau durf ik te stellen, absurd goede track.