Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)

4,16

Label: Loud

1. Bring da Ruckus (4:11)
  2. Shame on a Nigga (2:57)
  3. Clan in da Front (4:33)
  4. Wu-Tang: 7th Chamber (6:06)
  5. Can It Be All So Simple (6:52)
  6. Da Mystery of Chessboxin' (4:47)
  7. Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta F' Wit (3:36)
  8. C.R.E.A.M. (4:12)
  9. Method Man (5:50)
  10. Protect Ya Neck (4:51)
  11. Tearz (4:17)
  12. Wu-Tang: 7th Chamber, Pt. 2 (5:08)
  13. Method Man [Remix] Skunk Mix * (3:09)
  14. Conclusion (1:00)
1515 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van Slowgaze
geplaatst: 15 juli 2015, 15:07 uur [permalink]
Voor je het weet praat je de de torture skit helemaal mee, eventueel tot groot ongenoegen van je moeder, maar dat terzijde.

avatar van Arrie

geplaatst: 15 juli 2015, 15:19 uur [permalink]
'...and keep feeding you, and feeding you, and feeding you...' 😄

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
geplaatst: 15 juli 2015, 15:21 uur [permalink]
Ik schiet nog elke luisterbeurt in de lach aan het begin van Method Man. I vote beste skit ooit! 😄

avatar van Ernie
geplaatst: 15 juli 2015, 22:41 uur [permalink]
"I'll fucking tie you to a fucking bedpost with your ass cheeks spread out and shit "

is altijd een garantie voor een lachbui ten huize Ernie
😛

FRIPI
geplaatst: 16 juli 2015, 01:13 uur [permalink]
Het is een classic maar toch niet mijn favoriete plaat uit die tijd. Ik was meer gek van hiphop zoals Gang Starr, KRS-One of Black Moon en DITC.

Mijn favoriete nummer was Method Man. De nnummers zijn vrij lang en bevatten vervelende skits maar de muziek maakt het goed. Dit is overigens voor mij ook het beste wat ze ooit gemaakt hebben als groep.

avatar van TheBuszz
geplaatst: 8 juni 2016, 23:25 uur [permalink]
Hoewel mijn voorkeur altijd uit gaat naar de Jazz-rap van de vroege jaren '90, is deze shit echt legendarisch. C.R.E.A.M. is simpelweg een van de allerbeste hiphop songs aller tijden.

avatar van Shelter
geplaatst: 9 juni 2016, 14:59 uur [permalink]
Cream staat aangevinkt bij beste nummers bij mij maar een van de beste in heel Hiphop gaat me wat ver 🙂

avatar van bennerd
geplaatst: 9 juni 2016, 15:40 uur [permalink]
In alle eerlijkheid vind ik dat nogal een flauw nummer als je het vergelijkt met wat er nog op deze plaat staat. Dat refrein staat me na een tijd heel erg tegen.

avatar van leatherhead123
geplaatst: 9 juni 2016, 16:47 uur [permalink]
Mee eens. Absoluut geen slecht nummer natuurlijk, maar de status ervan heb ik nooit zo begrepen. Verbleekt nogal bij knallers als Bring da Ruckus en Protect Ya Neck.

avatar van Rudi1984
geplaatst: 9 juni 2016, 16:55 uur [permalink]
De status van dit album heb ik ook nooit zo begrepen. Ben heel groot Wu-liefhebber (heb zelfs alle soloplaten in de kast staan), maar dit vind ik niet meer dan een solide subtopper. The W is wat mij betreft echt véle malen beter.

Helaas komt dat tijdens de concerten nooit naar voren. Da's toch altijd weer integraal dit album plus een paar (solo)hitjes.

avatar van bonothecat
geplaatst: 24 augustus 2016, 14:28 uur [permalink]
In het kader van de hele top 50 albums van Musicmeter luisteren, heb ik weer eens een poging gedaan. Maar dit is niet aan mij besteed. Het is mijn oren hele "droge" hiphop, als de muzikale ondersteuning iets melodieuzer zou zijn dan zou ik er misschien meer mee kunnen.

avatar van Kos
Kos
geplaatst: 24 augustus 2016, 17:27 uur [permalink]
Godzijdank is dat niet zo. 🙂

avatar van Brunniepoo
geplaatst: 30 augustus 2016, 07:40 uur [permalink]
Valt me - gezien de status die dit album geniet - tegen. Muzikaal zeker niet onaardig, maar dat zogenaamd stoere geouwehoer is echt stomvervelend.

avatar van bennerd
geplaatst: 30 augustus 2016, 09:13 uur [permalink]
Probeer eens te letten op hoe dat stoere geouwehoer precies gebracht wordt. Dat maakt het album net zo goed.

avatar van royals
geplaatst: 26 oktober 2016, 18:13 uur [permalink]
bennerd schreef:

Vooral omdat zij het echt menen en echt waar konden maken 🙂 Maar je kunt natuurlijk ook van de andere kant zijn en zeggen 'voor volwassen mannen is dat wel erg kinderachtig macho gedrag'.