Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)

Label: Loud

1. Bring da Ruckus (4:11)
  2. Shame on a Nigga (2:57)
  3. Clan in da Front (4:33)
  4. Wu-Tang: 7th Chamber (6:06)
  5. Can It Be All So Simple (6:52)
  6. Da Mystery of Chessboxin' (4:47)
  7. Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta F' Wit (3:36)
  8. C.R.E.A.M. (4:12)
  9. Method Man (5:50)
  10. Protect Ya Neck (4:51)
  11. Tearz (4:17)
  12. Wu-Tang: 7th Chamber, Pt. 2 (5:08)
  13. Method Man [Remix] Skunk Mix * (3:09)
  14. Conclusion (1:00)
avatar van Silky & Smooth
Kos schreef:

Masta Killa was toen sowieso geen volwaardig Wu lid.

Jawel toch? Ik meende dat hij alleen geen contract had en de andere leden allemaal wel. En zat hij niet in de gevangenis rond de tijd van dit album?

avatar van Kos
Kos
Bij mijn weten kwam hij pas een stuk later er echt bij.

avatar van gweah
Slowgaze schreef:
Vandaag is-ie 25 geworden.

Hiep hiep! En dan moet Midnight Marauders dat ook zijn! Zelfde release date, zelfde jaar, zelfde dag. Kwam idd precies net een Wax Only uit van MM deze week.

Wat betreft Masta Killa en of hij al officieel Wu lid was hier, het originele boekje van de Cd vermeldt:

Wu-Tang Clan is: Prince Rakeem “the RZA”, the Method Man, U-God, Rebel INS, Shallah Raekwon, Ghost Face Killer, Ol’ Dirty Bastard, & the Genius “the GZA”

Het grappige is dat ik vroeger op school (circa 1996), toen ik dit album wel al luisterde maar de solo albums alleen van naam kende, altijd dacht dat er zes leden waren. Zowel op de cover foto als de foto aan de binnenkant onder die brug waren zes leden te zien. De rappers op het gehoor uit elkaar houden was er ook nog niet bij, alleen Meth en ODB natuurlijk. Verder ook niet goed opgelet want GZA noemt ze volgens mij alle acht (inderdaad) op vlak voor het begin van de Method Man track.
Boekje en credits toen wel gelezen, en ik zag die namen toen wel staan, maar ik heb toen geconcludeerd, oh het zijn dus RZA en GZA, Method Man, Ol’ Dirty Bastard, Raekwon, en Ghost Face Killer. Want dat waren de namen die ik kende. Misschien gedacht, die andere twee zijn geen rappers? Wat ik me nu ook opeens weer bedenk: ik heb volgens mij ook lange tijd gedacht dat RZA alleen producer was, en niet ook nog rapper. (Hij had immers als enige van de zes geen solo album!)
Grappig als ik daar nu aan terug denk. Ik kan me ook nog als de dag van gisteren herinneren dat ik deze cd voor het eerst aanzette. Het was een van mijn allereerste rap albums. Beneden in de huiskamer, mijn ouders waren nog niet thuis, natuurlijk flink hard gezet, Bring Da Ruckus kwam uit de speakers donderen. Ik weet nog wel dat ik gelijk dacht dat dit wel echt iets speciaals was.

avatar van Slowgaze
gweah schreef:

Hear the Wu-Tang Clan Rap Over A Tribe Called Quest's ‘Midnight Marauders’ on DJ Filthy Rich’s New Blend Tape - okayplayer.com

avatar van jordidj1
I smoke on the mic like "Smokin' Joe" Frazier