Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)

Label: Loud

1. Bring da Ruckus (4:11)
  2. Shame on a Nigga (2:57)
  3. Clan in da Front (4:33)
  4. Wu-Tang: 7th Chamber (6:06)
  5. Can It Be All So Simple (6:52)
  6. Da Mystery of Chessboxin' (4:47)
  7. Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta F' Wit (3:36)
  8. C.R.E.A.M. (4:12)
  9. Method Man (5:50)
  10. Protect Ya Neck (4:51)
  11. Tearz (4:17)
  12. Wu-Tang: 7th Chamber, Pt. 2 (5:08)
  13. Method Man [Remix] Skunk Mix * (3:09)
  14. Conclusion (1:00)
avatar van -marco-
3 favo tracks aanvinken is niet te doen. Man wat is dit album tijdloos!!
Anno 2022 doe ik me ogen dicht en ga terug in de tijd. Hartje Amsterdam, discman in de binnen zak van mijn wu tang jas in de metro en tram. Onderweg naar mijn favo coffee-shop. Solo en alleen, maar gezelschap van de wu. Blowen en onderuit zaken in een comfy couch.
Smoking en wegdromen.
De grimy sfeer van dit album met de combo van Amsterdam toentertijd, damn.

dit is gewoon een top album

avatar van Kondoro0614
I'll fuckin', I'll fuckin', pull your fuckin' tongue out your fuckin' Mouth and stab the shit with a rusty screwdriver, blaow

. Fantastische plaat gewoon, ga hem verhogen.

avatar van Yield
Ophouden....nu...ik loop de hele dag "Bring Da Motherfuckin Rukus" te schreeuwen. Thuis, tijdens het hardlopen en soms bij Albert Heijn. Bij die laatste zonder stemverheffing, dat dan weer wel, anders gaan ze me straks afvoeren. Maar wat bekt dat lekker.

avatar van Gert1980
-marco- schreef:
3 favo tracks aanvinken is niet te doen. Man wat is dit album tijdloos!!
Smoking en wegdromen.
De grimy sfeer van dit album met de combo van Amsterdam toentertijd, damn.

Mooie herinnering en deels herkenbaar.
Het Amsterdam van toen bestaat allang niet meer. Al geldt datzelfde ook voor de band!

avatar van Slowgaze
Yield schreef:

Zie dit nu pas, maar ik voel je. Moest laatst voor een klant aan de slag die een product verkoopt dat Ruckus heet. Shit was intens.

avatar van Kos
Kos
Haha, dat had ik laatst weer met 'Shaaaame on you when you step through to.. the Ol Dirty Bastard, Brooklyyyyyn Zoo!'
Echt de hele dag.

avatar van xrockerx
Gert1980 schreef:

Mooie herinnering en deels herkenbaar.

Zou wat zijn als die stad in 20 a 30 jaar niet verandert zou zijn...

Wu Tang post ODB is voor mij geen Wu Tang meer...

Verder is dit altijd de maatstaf bij het luisteren naar Hip Hop...beter is er eigenlijk niet