Adele - 25 (2015)

Pop / Soul
Label: XL

1. Hello (4:55)
  2. Send My Love (To Your New Lover) (3:43)
  3. I Miss You (5:48)
  4. When We Were Young (4:50)
  5. Remedy (4:05)
  6. Water Under the Bridge (4:00)
  7. River Lea (3:45)
  8. Love in the Dark (4:45)
  9. Million Years Ago (3:47)
  10. All I Ask (4:31)
  11. Sweetest Devotion (4:11)
  12. Can't Let Go * (3:18)
  13. Lay Me Down * (4:30)
  14. Why Do You Love Me * (3:59)
avatar van adri1982
bossie20 schreef:

Om de haat stemmen 'n beetje te gaan geef ik hem de volle mep! 5 sterren!
Misschien krijgen we hem dan nog op 'n eerlijke 3,5? wat deze plaat met een handjevol prachtige songs toch zeker wel waard is. ��
En daarom heb ik juist 3,5* uitgedeeld, omdat ik vind dat dit album 3,5* verdiend.

Maar ik ben het wel met je eens dat het gemiddelde van dit album een beetje aan de lage kant ligt. Het gemiddelde zal denk ik nog wel een beetje gaan stijgen. Na 50 á 60 stemmen was het gemiddelde van dit album nog onder de 3,00*, en zo zijn er ook bij 'A Headfull of dreams' van Coldplay en 'Purpose' van Justin Bieber (die inmiddels betere muziek is gaan maken) in het begin, hier en daar wat anti-stemmen uitgedeeld.

kistenkuif
Onlangs Adele een uur lang gezien en gehoord bij Graham Norton. Ik viel echt als een blok voor haar. Het cockney-accent, haar lach, dat meisjeshupje met haar postuur. Erg fijne tante waarmee ik graag al kletsend en lange wandeling zou willen maken. Muzikaal niet mijn type maar daar hebben we het dan niet over.

avatar van WoNa
Maanden heb ik hem laten liggen, de recensie over 25, want positief is hij niet. Vooropgesteld, ik ben geen Adele fan, maar ben toch onder de indruk geraakt van de meeste singles op '21' en boven alles van 'Skyfall'. De beste Bond song bij de beste Bond film ooit. Dat alles ontbreekt volkomen of 25. Het veel geparodieerde begin van 'Hello' (bij ons in huis klinkt uit alle kelen een suffe kreun als de piano inziet), zegt eigenlijk alles. Geen dynamiek, geen emotie, geen diepte. Het leven is uit deze plaat weggezogen. Het beste nummer, er is er welgeteld één, is 'River Lea' en dat kan niet tippen aan de voorgaande hits. Is Adele simpelweg te gelukkig om diepte uit zich te halen of is dit wat het is? De tijd zal het leren.

Het hele verhaal staat hier op WoNo Magazine

avatar van suffeteun
Send my love wordt ik toch wel vrolijk van.Lekker nummer.

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf nu wel op Spotify maar niet op Deezer...

avatar van LucM
Ik heb bewust lang gewacht met het beluisteren van dit album, ik wilde wachten tot die Adele-hype voorbij was. Een zoals te verwachten vakkundig album vooral door haar zang al wil ze bij momenten teveel laten horen hoe goed ze kan zingen waardoor het mij tegen kan staan (zoals bv. When We Were Young). Ook vind ik het gehalte aan ballads wat te hoog, vandaar dat de uptempo-nummers een verademing zijn. 25 vind ik geen meesterwerk - ik heb liever albums met meer avontuur en afwisseling - maar een degelijk album waarmee zij de meeste andere huidige hitparade-artiesten ver achter zich laat.

LucM schreef:

Dat is tegenwoordig geen referentie.

avatar van Arrie
Franck Maudit schreef:

Dat is tegenwoordig geen referentie.

Vroeger ook niet hoor (en bovendien ben ik het er niet eens mee eens).

avatar van Gretz
LucM schreef:

Knap dat je dit kunt beweren als je sinds 2014 slechts 9 andere hitparade-artiestenalbums hebt beluisterd die je tenminste een volle ster lager hebt beoordeeld. Lijkt me toch niet dat je op basis van deze kleine sample al kunt beweren dat Adele er met haar 3,5 ver bovenuit steekt?

Bij deze een paar mainstream tips die imo wel avontuur en afwisseling bevatten:

Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy (2014)
Carly Rae Jepsen - E·MO·TION (2015)
Florence + the Machine - How Big, How Blue, How Beautiful (2015)
Jamie xx - In Colour (2015)
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
Lana Del Rey - Ultraviolence (2014)
Lykke Li - I Never Learn (2014)
Marina and the Diamonds - Froot (2015)
MØ - No Mythologies to Follow (2014)
Oscar and the Wolf - Entity (2014)
Tame Impala - Currents (2015)
Taylor Swift - 1989 (2014)
Tourist LeMC - En Route (2015)
Typhoon - Lobi da Basi (2014)
Wolf Alice - My Love Is Cool (2015)

avatar van Slowgaze
Taylor Swift heeft trouwens een vele malen beter album gemaakt.

avatar van Rudi S
Adele zelf ook hoor.

Misterfool
inderdaad, maar dat is ook niet zo lastig met zo'n miskleun als 25.

avatar van Silves Elisa SC
Prachtig album!!! Alle liedjes zijn even mooi! Hello was natuurlijk een wereldhit maar het is zeker niet haar beste liedje van dit album. Mijn lievelingsnummer is Remedy. ZO mooi. Adele is in ieder geval helemaal terug en beter dan ooit!

avatar van ArthurDZ
Reeks berichten verplaatst naar Adele

avatar van Roxy6
Ben erg benieuwd waar Adele nu mee zal komen. Ik merk dat ik 21 en 25 de laatste jaren maar bitter weinig heb gedraaid. De hits zijn natuurlijk overal grijsgedraaid en heb ik eigenlijk 'te' vaak gehoord, dus daar taan ik niet meer naar.

In tegenstelling tot de nummers van Lana del Rey, die in korte tijd een magistraal oeuvre heeft neergezet.
Al haar albums kan ik meerdere keren op een avond horen.

GothamCity
Haar stem irriteert me heel snel, heb de hype rond haar nooit begrepen. Wat is het nou dat zo een grote massa mensen haar zo fantastisch vinden echt een raadsel.

Alles lijkt een trucje, de hele performance en de zang is nogal overdreven tot hysterisch.

Maarja dat vind ik dan en respecteer natuurlijk diegene die het wel waarderen.

GothamCity
Hoorde dat nieuwe nummer voorbij komen, niks nieuws en weer verder.

avatar van Lura
Volgende maand verschijnt eindelijk haar album 30.

avatar van Gert1980
1,5
GothamCity schreef:

Inclusief hoe ze zichzelf presenteert. Geloof van dat leuke en lieve en al dat gelacht helemaal niets. Net als die emoties over dat haar shows niet door konden gaan. Het komt op mij allemaal over als Madonna in een film.

avatar van Roxy6
Gert1980 schreef:

waarschijnlijk kun je met Madonna nog meer lachen, alhoewel die ook wel extreem narcistische trekjes vertoond heeft en nog een enorm aging-probleem heeft.... maar ook wel over wat zelfspot beschikt als Amerikaanse variant op Xaviera H.

avatar van tnf
tnf
Gert1980 schreef:

10 jaar terug nog wel. Inmiddels acteert ze die 'volkse' menselijke trekjes, niet al te geloofwaardig.

De niet al te gepolijste versie die pakweg 2008-2010 bij Paul de Leeuw zat leek me wel een leuke vrouw.

avatar van Twinpeaks
Ook nog gevonden in de spelonken van mijn cd kast. Geen idee waarom ik deze ooit heb aangeschaft? Waarschijnlijk om de boel compleet te houden , al heb ik 30 nog niet en daartoe ook niet de behoefte. Adele doet wat ze het beste kan, maar er zit weinig verheffends in. Ik vind het een mooi mens ,qua preseantatie en zo , maar ik hoor niet het uitzonderlijke talent erin wat haar wordt toegedicht. Ik vind het vooral vermoeiend om een heel album te beluisteren. 2 en halve ster.