Adele - 25 (2015)

Pop / Soul
Label: XL

1. Hello (4:55)
  2. Send My Love (To Your New Lover) (3:43)
  3. I Miss You (5:48)
  4. When We Were Young (4:50)
  5. Remedy (4:05)
  6. Water Under the Bridge (4:00)
  7. River Lea (3:45)
  8. Love in the Dark (4:45)
  9. Million Years Ago (3:47)
  10. All I Ask (4:31)
  11. Sweetest Devotion (4:11)
  12. Can't Let Go * (3:18)
  13. Lay Me Down * (4:30)
  14. Why Do You Love Me * (3:59)
Toch maar eens 'Hello' beluisterd, dan kan ik me alvast voorbereiden op wat ik de komende maanden haast onafgebroken op de radio ga horen. Wat ik hoor bevalt me absoluut niet, opgeklopte beat, dik aangezette stem en een thematiek die we al kennen van 21. Toch vind ik dit binnen de categorie 'radiomuziek' nog enigszins goed te pruimen. Al hoop ik op voldoende up-tempo nummers, haar ballads beginnen me altijd snel te vervelen.

avatar van Emile93
Wauw!!! Ik ben benieuwd!!!

Dit word een skipalbum!

avatar van NewYorkCityLight
Pfffff 't gaat weer beginnen.

avatar van EttaJamesBrown
In ieder geval een geweldige albumtitel. Pakkend, consistent en voorspelbaar.

NewYorkCityLight schreef:
Pfffff 't gaat weer beginnen.

Inderdaad.. de eerst komende 3 jaar gaan we weer verveeld worden helaas.

avatar van MJ_DA_MAN
coldwarkids schreef:
Inderdaad.. de eerst komende 3 jaar gaan we weer verveeld worden helaas.
Met nietszeggende snob-berichten bedoel je?

MJ_DA_MAN schreef:
Met nietszeggende snob-berichten bedoel je?

Dat weet ik niet. Maar dat zou ook goed kunnen inderdaad.

avatar van EttaJamesBrown
Nietszeggende niet-snobberichten zijn ook redelijk vervelend. Laten we het bij Adele houden.
Iemand zin in een fijne soulplaat?

EttaJamesBrown schreef:
Iemand zin in een fijne soulplaat?

Ik vond deze Youtube comment bij 'Hello' wel grappig: "Just because it sounds like soul, doesn't mean she has a soul".

Franck Maudit schreef:

Ik wacht af. En anders kun je altijd iets van Etta James opzetten.

avatar van dix
dix
Franck Maudit schreef:

Geen idee waar het precies bij was, maar een Engelse criticus nam zo'n twee jaar geleden een lijstje populaire artiesten uit GB onder de loep. Een van de weinigen die niet via de rock-academie of ander cynisch career-path was ingestroomd, maar zich juist bottom-up naar roem had gewerkt was ... Adele. Onmogelijk dat ze dat zonder bezieling heeft kunnen doen.

dix schreef:

Geen idee waar het precies bij was, maar een Engelse criticus nam zo'n twee jaar geleden een lijstje van de meest populaire artiesten uit GB onder de loep. Een van de weinige die niet via de rock-academie of ander cynisch career-path was ingestroomd, maar zich bottom-up naar roem had gewerkt was ... Adele. Onmogelijk dat ze dat zonder bezieling heeft kunnen doen.

Wellicht zat er een vuiltje op zijn loep, maar Adele komt toch echt, als vele Engelse artiesten, van de BRIT School.

avatar van dix
dix
Oww, heb ik 'r nou toch weer verward met Amy Winehouse ?
nou ja het weekend viel hier vroeg moet je maar denken

avatar van meneer
Ik heb het ook ergens anders gezegd, maar ik vind dus echt de eerste zangnoten + woordjes van het nummer 'Hello' wat humoristische gelijkenis hebben met de stijl van 'Hello.. Is it me your...' van Lionel Ritchie. Verder is het nummer gewoon op z'n Adeles, zeer herkenbaar maar de originaliteit is er uit qua compositie.

Ik hoop dat de rest van het album meer originaliteit zal hebben, of vernieuwing. Anders wordt het, voor mij, inwisselbaar. Maar goed, we wachten eens af !

Gewoon fijn dat ze terug is, lekker nummer en snobs moeten zich gewoon bezig houden met andere zaken

avatar van meneer
aERodynamIC schreef:

Snobs ?

avatar van The_CrY
Singles van 19 en 21 vond ik prima te pruimen. Soms zelfs heel erg leuk, zoals 'Rolling in the Deep'. Ik kan altijd erg van haar stemgeluid genieten, ook al is het soms niet echt mijn stijl. De single van dit album vind ik echter niet zo tof. Klinkt een beetje 13 in een dozijn. We gaan zien of de vervolgsingles wat leuker zijn.

avatar van gherdt
Behoorlijk saai nummer, irritant clipje ook met dat geklets er tussendoor. Maar die stem is wel echt bladgoud weer zeg, word er gelijk rustig van.

avatar van EttaJamesBrown
Nee meneer, die snobs staan daarboven.

meneer schreef:

Lionel calls Adele to say Hello (BlendTV) - YouTube

Snobs? Dat was een verwijzing naar de andere berichten. Niet al te serieus nemen verder. We gaan niet onder Adele uitkomen maar ook niet onder de berichten waarin aangegeven wordt dat mensen dat niet zien zitten.

Als Adele mij niet zou boeien zou ik er niet gelijk al bovenop zitten eerlijk gezegd. Immers genoeg andere muziek. Maar Adele kan mij toevallig wel boeien ook al komt ze met een nummer dat zo herkenbaar is als wat

avatar van gherdt
Moest ook gelijk aan Lionel Richie denken! Da's wel een beter nummer overigens.

avatar van Mark17
Sterk staaltje marketing met die promo op de Britse televisie, maar wat nog veel beter uit de verf komt is dit nummer. Mooi vormgegeven clip, goed verhaal en weergaloos mooi gezongen. Hello is een nieuwe mijlpaal in de carrière van één van de meest veelbelovende artiesten van de afgelopen tien jaar.

avatar van Kronos
Volgens mij vormen die albumtitels een getallenreeks uit een IQ-test.

19 - 21 - 25 - ...

De volgende kan 31 zijn. Of 33.

Ik hoop dat laatste want ik ben geen fan. Al kon ik aan 21 wel de kringloopwinkelprijs van 1,5 euro geven, dat album in zijn geheel draaien is niet aan mij besteed.

Maar om positief te eindigen, ik ben al lang blij dat er vandaag toch nog echte sterren bestaan in de muziekwereld.

Wel een lelijke hoes overigens

avatar van Arrie
Waarom ben je blij dat er nog echte sterren in de muziekwereld bestaan? Er zijn er nog zat, overigens, maar wat heb jij daaraan?

avatar van DargorDT
aERodynamIC schreef:

Amen!

Arrie schreef:

Volgens mij zijn er niet zoveel de laatste jaren. Amy Winehouse komt in me op, maar die is niet meer. Het kaliber Prince, Michael Jackson, Mariah Carey en Whitney Houston lijkt uitgedoofd of - gestorven. Ook rockhelden als Cobain heb ik deze eeuw nog niet gezien. We moeten het dus maar met Adele doen.

Waarom ik daar dan toch blij mee ben? Ik kijk graag naar de sterren. Stel je voor, een sterrenhemel zonder sterren.

avatar van Arrie
Je kijkt graag naar de sterren, juist ja. Het was een serieuze vraag...

Ik denk overigens dat de grote sterren van tegenwoordig toch wat langs je heen gaan.

avatar van Kronos
Grote sterren kunnen niet langs je heen gaan. En ook dit is een serieus antwoord.

avatar van Arrie
Dat antwoord had ik al verwacht, ja. Ik ben het er niet helemaal mee eens, en weet nou ook nog steeds niet waarom je zo graag hebt dat er popsterren bestaan, maar we laten deze discussie maar voor wat het is.

Vooruit, ik zal een ster noemen. Beyoncé. Om maar iemand te noemen... Dat is nog wel een grotere ster dan Adele.