Iggy Pop - Post Pop Depression (2016)

Label: Loma Vista

1. Break Into Your Heart (3:54)
  2. Gardenia (4:14)
  3. American Valhalla (4:38)
  4. In the Lobby (4:14)
  5. Sunday (6:06)
  6. Vulture (3:15)
  7. German Days (4:47)
  8. Chocolate Drops (3:58)
  9. Paraguay (6:25)
Iggy Pop Debuts 'Gardenia' - YouTube

Josh Homme en Dean Fertita (QOTSA) in de video en ook op het album, benieuwd.

avatar van Slowgaze
Hé, even iets anders: is het jullie ook opgevallen dat Rickie Lee Jones tegenwoordig sprekend op Iggy Pop lijkt?

avatar van devel-hunt
Slowgaze schreef:

Of....Iggy Pop lijkt tegenwoordig sprekend op Rickie Lee Jones, ik weet niet wat erger is?

avatar van iggy
Een nieuwe Pop plaat. Altijd geinig !

buizen
Iggy Pop is ook alweer 68.. jeweetwel, die leeftijd.. in de rock 'n roll...
Maar zo te zien timmert ie nog volop aan de weg en op foto's ziet ie er nog topfit uit.
Op de albumhoes met leren jekkies in een parkeergarage of oude fabriekshal.
New York he.
18 maart dat duurt nog even maar zie wel uit naar dit album!

avatar van Stalin
Rudi S schreef:
Iggy Pop Debuts 'Gardenia' - YouTube

Josh Homme en Dean Fertita (QOTSA) in de video en ook op het album, benieuwd.

Dacht even dat ze een cover hadden gemaakt van dit nummer...

avatar van VladTheImpaler
Gardenia is een erg fijn nummer. De invloed van Josh Homme (QOTSA) is wel duidelijk hoorbaar, maar dat vind ik zeker niet vervelend. Ook een leuke verrassing dat Matt Helders van Arctic Monkeys aan dit album meewerkt.

avatar van iggy
Break Into Your Heart en Gardenia klinken in ieder geval erg veelbelovend.

Break Into Your Heart.

Iggy Pop - Break Into Your Heart | #PostPopDepression - YouTube

Inderdaad nog een track, aardig.
Iggy en Josh staan daar wel heel gezellig.

Rudi S schreef:

Iggy Pop - Break Into Your Heart | #PostPopDepression - YouTube

Inderdaad nog een track, aardig.
Iggy en Josh staan daar wel heel gezellig.

Ze vinden elkaar lief.

avatar van judgepaddy
German Days
Ik lees dat de nummers zullen gaan over zijn samenwerking met Bowie?
interessant,.....

avatar van VladTheImpaler
10 mei in de HMH. Kaarten vanaf 59 euro, dus niet echt een koopje..

VladTheImpaler schreef:
10 mei in de HMH. Kaarten vanaf 59 euro, dus niet echt een koopje..

Wat verwacht je dan 30/40 euro voor Iggy Pop en Josh Homme

Ik hoorde 'Gardenia' bij Stephen Colbert en dit was voor mijn gevoel gewoon een volbloed Bowie song..

avatar van coldwarkids
Iggy heeft ook David leren zingen vroeger, vandaar

avatar van davevr
coldwarkids schreef:
Iggy heeft ook David leren zingen vroeger, vandaar

Ik denk dat ze elkaar kennen van '71 of zo, ik vind nu niet dat Bowie daarvoor niet kon zingen.

(ik denk wel dat hij veel naar Scott Walker heeft geluisterd, en qua stage persona naar Iggy heeft gekeken)

avatar van Rudi S
Now iggy really sang, screwed up eyes and screwed down hairdo

avatar van coldwarkids
davevr schreef:

Toch is het zo. Kan er niets aan doen Vooral hoe je goed laag moet zingen.

avatar van iggy
Op aanraden van Iggy is Bowie inderdaad (ook) in de lagere regionen gaan zingen. Maar tuurlijk kon David daarvoor ook al meer dan prima zingen.

Sandrosaurus
Eerste kennismaking met Iggy Pop...ook waarschijnlijk zijn laatste album?
Is deze heer altijd zo goed?

Deze LP doet me denken aan meerdere artiesten zoals: Cash, Qotsa, TLSP, White Stripes, The Strokes, David Bowie, Leonard Cohen en het vierde album van de Arctic Monkeys 'Suck It and See'.

Een dikke 5.

avatar van davevr
iggy schreef:

Ik dacht dat het vooral de invloed van Scott Walker was, maar nu : dankjewel Iggy

Zow dit klinkt heeeel erg goed na 1 luisterbeurt

JVT
Dit klinkt als een typische Josh Homme plaat, en das altijd goed natuurlijk. De zang van Iggy is soms nog wat wennen, maar dat komt wel goed.

;)
Sandrosaurus schreef:
Eerste kennismaking met Iggy Pop...ook waarschijnlijk zijn laatste album?
Is deze heer altijd zo goed?

Dat dacht ik niet. Is ook logisch als je een loopbaan hebt die al meer dan 45 jaar duurt !!
Vooral zijn Jaren 80 spul is niet al te best. Hooguit Instinct (1988) is vrij goed.
Ik ken deze nog niet. Dan wordt het moeilijk om je Pop smaak in te schatten
Persoonlijk vind ik Avenue B zijn beste. Maar die wijkt dan weer behoorlijk af van zijn normale werk.
Door de Jaren heen heeft Pop ook behoorlijk wat afwijkende platen gemaakt.
Ik zou zeggen, shoot yourself....

Of het zijn laatste is? Laten we het hopen van niet !!!

Geen dank davevr Je weet het natuurlijk nooit zeker. We waren er niet bij he he.

iggy schreef:

Ik zou zeggen, shoot yourself....

Waarom moet ik mijzelf neer schieten?

Sandrosaurus schreef:

Waarom moet ik mijzelf neer schieten?

Da's in mijn contreien zoiets als, doe je de moeite om het zelf uit te zoeken. En dat is uiteraard positief bedoeld !!

JVT
Deze plaat heeft werkelijk alles, het swingt, het rockt, dikke gitaarriffs, dit klinkt echt fantastisch. Ik ken verder niets van Iggy pop, maar klinkt deze man altijd zo? Ik hoor toch wel de hand van Josh Homme, dus wss is dit iets anders dan zijn andere platen?
Favorieten zijn moeilijk te kiezen, ik zou dan voor het trio American Vhalala, In The Lobby, en Sunday gaan. Sunday heeft overigens een geweldige outro.
Ook afsluiter Paraguay is top. single Gardenia vind ik mss wel het minste nummer van de plaat.
4,5* , nu al. En dat kan zeker nog 5* worden. Dit gaat voor mij sowieso een van de beste platen van het jaar zijn!

Hopelijk komt dit gezelschap naar Rock Werchter!

avatar van OscarWilde
Is deze al te beluisteren? Meer dan 1 maand op voorhand?

Rizz
JVT schreef:

Hopelijk komt dit gezelschap naar Rock Werchter!

Probeer 'Lust for Life' en 'The Idiot' eens

Ah ik leer bij