Christina Aguilera - Back to Basics (2006)

Label: RCA

1. Intro (Back to Basics) (1:47)
  2. Makes Me Wanna Pray (4:10)

met Steve Winwood

3. Back in the Day (4:13)
  4. Ain't No Other Man (3:49)
  5. Understand (3:46)
  6. Slow Down Baby (3:27)
  7. Oh Mother (3:45)
  8. F.U.S.S. (Interlude) (2:21)
  9. On Our Way (3:37)
  10. Without You (3:57)
  11. Still Dirrty (3:46)
  12. Here to Stay (3:19)
  13. Thank You (Dedication to Fans) (4:59)
  14. Enter the Circus (1:42)

met Linda Perry

15. Welcome (2:42)
  16. Candyman (3:14)
  17. Nasty Naughty Boy (4:45)
  18. I Got Trouble (3:42)
  19. Hurt (4:03)
  20. Mercy on Me (4:32)
  21. Save Me from Myself (3:13)
  22. The Right Man (3:52)
Misterfool
ik had het niet verwacht maar het is toch een heel sterk album. heeft ergens een jaren 60 groove en christiana's stem is erg prettig om naar te luisteren. soms is het wel cliché matig maar ach ik knijp een oogje dicht.

Arrie schreef:
Top 250 is ook een beetje overdreven...

dat dan weer wel. goed maar niet brilliant

avatar van Mjuman
Vandaag weer eens gedraaid - deze combi cadeau gehad ("een gegeven paard ...") van een maat met wie ik regelmatig naar jazz-concerten ga.

"Je houdt van R&B"- en dat klopt (deels) - "heb gekeken bij je cd's en deze had je nog niet". Helemaal juist, maar misschien had dat een reden?

Wat een vervelend album, d'r zit heel weinig in - Windows Media Player draait gewoon door en draait nu Craig David en dat klinkt een stuk acceptabeler. Dit is veel geblaat en gebler en een buitengewoon irritante zelfverheerlijkende track 13 Thank You (Dedication to Fans). This one is not 4 me.

avatar van Leander1991
Klein vrouwtje met een grote stem!

Christina wéet waar ze mee bezig is, met dit album laat ze zien dat ze de materie helemaal tot de kern heeft uitgediept. vooral Mercy on me bezorgt een groot kippenvel moment. Haar warme volle krachtige stem vult de hele woonkamer! De subtiele melancholie die sommige nummers bevatten geven dan ook weer een extra dimensie en bezorgen ons ditmaal ook écht een bluesgevoel.
Hier kan Beyonce,Rihanna en al die eindeloze andere R&B een groot punt aan zuigen!

avatar van Rich_B
Naja ik vond hem wat tegenvallen,

De 1e single van het album vond ik eerst gaan, maar na vaker gehoord en gezien te hebben op tmf, werd het steeds beter.
Toen kwam uiteindelijk toch wel de hit single van het album 'Hurt', Toen dacht ik nou dat word of is een te gekke album.

Maar niets bleek minder waar, je moet van deze geluiden houden.
Bij mij viel het tegen jammer genoeg.
Uitblinkers zijn dan toch wel, Hurt, Ain't no other man, Save me from myself, Oh mother, Candyman!

avatar van Lovekellycl
Een van de beste albums ooit als je het mij vraagt. Deze dame is ontzettend gegroeit, hopelijk komt er nog werk van haar..

avatar van Leander1991
wat ik jammer vind is, dat mensen die echt iets van muziek kennen, deze plaat geen kans geven.

boy1988m
ze heeft een nieuwe nummer hij is wel leuk maar ze doet doet britney na en dat is wel jammer er is maar 1 britney. maar het blijft een leuk nummer.

Christina Aguilera - Not Myself Tonight
YouTube - Christina Aguilera - Not Myself Tonight [1st Single Bionic] w/Lyrics and Download

avatar van Lovekellycl
Ja, en 1 Britney is al méér dan genoeg voor mij. Klein verschil wel: Britney kan geen nooit zingen

avatar van Emile93
Christina Aguilera- Back to basics
1. Intro. Gewone intro. Niet super maar ook niet slecht: 3*
2. Makes me wanna pray (ft. Steve Winwood). Heerlijk nummer! Vooral dat koor op de achtergrond en Christina variërend op de voorgrond. Alleen mis ik de stem van Steve een beetje. 4,5*
3. Back in the day. Niet mijn favoriete nummer, gewoon gemiddeld. 3*
4. Ain’t no other man. Een van de singles van het album. Ik vond het altijd al een lekker nummer, en na veel luisteren verandert dat niet. 4,5*
5. Understand. Bij dit nummer vervelen de uithalen aandoenlijk! Ik was blij dat het was afgelopen! 2*
6. Slow down baby. Gewoon sterk nummer 3*
7. Oh mother. Eigenlijk dacht ik dat dit nummer al veel ouder was. Ik dacht dat het op een eerder album stond, maar ik zat ernaast. Het is een mooi nummer! 4,5*
8. F.U.S.S. (interlude). Lekkere interlude. 3,5*
9. On our way. Gewoon lekker nummer. 3*
10. Without you. Redelijk nummer. 2,5*
11. Still dirrty. Lekker nummertje. 3,5*
12. Here to stay. Lekker en goed nummer. 4*
13. Thank you (dedication to fans). Een half telefoongesprek noemt ze een ‘dedication to fans’, nou bedankt hoor! Ik wordt van dit nummer niet bepaald ‘happy’. 1*
14. Enter the circus. Echt, wat een stom nummer! Bah! 1*
15. Welcome. Goed nummer. 3,5*
16. Candyman. Ook een van de singles van Back to basics. Ik vond het vroeger echt een stom nummer maar nu vind ik het een lekker swingend nummer! 4,5*
17. Nasty naughty boy. Sorry, maar dit vind ik echt een stom nummer. Misschien in een stripclub is het een geschikt nummer, maar op deze cd? Nee. Jammer! 1*
18. I got trouble. Lekker nummer. Apart dat het klinkt alsof het in de jaren ’50 is opgenomen: zo dof klinkt het. 4*
19. Hurt. Echt verreweg het mooiste nummer dat ooit door Christina is gemaakt! Prachtig gezongen en met meer gevoel dan bij welk nummer dat ik ook ken (en dat zijn er behoorlijk wat)! Persoonlijk vind ik het ook één van de mooiste nummers ooit gemaakt (2). ABSOLUUT 5,5* (ook al is dat hoger dan het maximum).
20. Mercy on me. Best een mooi nummer. 4*
21. Save me from myself. Ik vind het bij dit nummer wel fijn dat Christina eindelijk rustig zingt: ze haalt niet zo uit met haar stem! Het past goed bij haar nummers, dat geef ik toe maar het wordt wel na een aantal nummers heel irritant! 4*
22. The right man. Goed sterk nummer! 4,5*

Gem.: 3.36. Dit rond ik af naar boven dus 3,5*

Top 4 mooist gemaakte nummers door Christina:
1. Hurt (Back to basics)
2. You lost me (Bionic)
3. The voice within (Stripped)
4. Beautiful (Stripped)

avatar van Stapler
Back in the Day . Is de rest ook zo geniaal?

avatar van catdog
Jup. Wat mij betreft wel. Ze wisselt wel hier en daar af qua stijl. Zo heeft de 2e CD vrijwel niets te maken met Back in the Day maar ze blijft wat mij betreft wel een constant en hoog niveau houden. Sterk album!

Wat mij betreft heeft ze een ontzettend goede stem. Ik denk dat ze het wel zo kan houden. Hurt is echt een leuk lied van dit album. Ik moest echt huilen toen ik het hoorde. Niet alleen de betekenis maar ook om die goede stem. Ga zo door!

1,5
Neen, ik heb mijn vooroordelen eens opzij gezet en een paar keer serieus geluisterd. Maar ik vind het echt niks.

avatar van jellecomicgek72
Hurt is echt geweldig.

avatar van MIAB
Christina bewijst al jaren gewoon een goede singer/songwriter te zijn. Haar durf om ook andere dingen te proberen dan popliedje maakt haar albums altijd interessant. En dan is er altijd een knaller van een ballad. Nu "hurt".. wat een waanzinnig liedje. Het album is gemiddeld genomen gewoon erg leuk om te luisteren. 3,5*

Makes Me Wanna Pray (4:10) --- 3,0
Back in the Day (4:13) --- 3,0