Christina Aguilera - Back to Basics (2006)

Label: RCA

1. Intro (Back to Basics) (1:47)
  2. Makes Me Wanna Pray (4:10)

met Steve Winwood

3. Back in the Day (4:13)
  4. Ain't No Other Man (3:49)
  5. Understand (3:46)
  6. Slow Down Baby (3:27)
  7. Oh Mother (3:45)
  8. F.U.S.S. (Interlude) (2:21)
  9. On Our Way (3:37)
  10. Without You (3:57)
  11. Still Dirrty (3:46)
  12. Here to Stay (3:19)
  13. Thank You (Dedication to Fans) (4:59)
  14. Enter the Circus (1:42)

met Linda Perry

15. Welcome (2:42)
  16. Candyman (3:14)
  17. Nasty Naughty Boy (4:45)
  18. I Got Trouble (3:42)
  19. Hurt (4:03)
  20. Mercy on Me (4:32)
  21. Save Me from Myself (3:13)
  22. The Right Man (3:52)
Joy
gouden keeltje

kan steengoed zingen

jammer dat dat maar in een 3 tal nummers uit haar ouvre naar voren komt

ze maakt zowel steengoede nummers als barslecht, siert haar ten dele (candyman bijv)

avatar van Eline1990
Ik vind dit echt een goed album vooral Hurt blijf ik nog altijd haar mooiste nummer vinden Candyman is ook leuk maar Hurt is echt geweldig gewoon.. Zo mooi

Weet iemand of en hoe ik aan de muziek (zonder zang) van Hurt en van Welcome (beiden van Back To Basics) kan komen?
In de videobijlage zijn die namelijk wel deels te horen.

Groeten en bedankt!

Martin

avatar van Nickstbo
1,5
Zwaar teleurgesteld in Christina anno 2007 . 1,5 ster !

Mooi album maar absoluut geen jazz,

avatar van AzurixXx
Als er een zangeres is die kwalitatief erg is verbeterd is het Christina Aguilera wel! Ze heeft al zoveel muziekgeschiedenis erop zitten, maar het blijft een fascinerende vrouw!! Zeker een 5 voor mij! De beste nummers vind ik "Oh Mother", "Still Dirrty" en natuurlijk "Enter the Circus".

avatar van AzurixXx
Zo heel geweldig is het album nou ook alweer niet
Stem verlaagd van 5 naar 4,0!

rico-bballer
?? Heeft ze niet allang miljoenen enzo veel verder schopt ze het niet denk ik.

avatar van DanityKane
geweldige zangeres

avatar van Naomi Watts
rico-bballer schreef:
?? Heeft ze niet allang miljoenen enzo veel verder schopt ze het niet denk ik.

Alsof het ver schoppen gelijk staat aan hoeveel geld je verdient. Gaat voornamelijk om wat je op artistiek vlak bereikt. Ik geloof ook dat ze nog veel meer kan maar nu gaat ze het voornamelijk ver schoppen i neen ander soort carriere; het moederschap.

Raekwon the chef
maar wat heeft moederschap dan nog met haar muziek te maken??

avatar van musicman13
goed album snap alleen nasty naughty boy en candy man niet?:S

een 4,5

Devlab
Op Stripped stonden naar mijn mening nog wat waardeloze nummers maar op deze dubbel cd staat geen een nummer wat ik slecht vind, en dit keer ben ik weer enorm onder de indruk Christina's stem! op dit moment 4 sterren mischien dat dit nog meer word!

avatar van Snowwhite
De tweede cd vind ik het beste van de twee. Leuke stijl. Mercy on Me is het best. Erg mooi.

ik vind het jammer dat: back in the day, slow down baby, makes me wanna pray niet op single zijn uitgebracht. Het zijn juweeltjes.

^^wat niet is, kan nog komen.

Zenna
Het is echt een kei-goed album!!
Alleen CD2 is iets te sloom voor mij...

Stripped en Back to Basics zijn allebei in hele andere sferen, maar vind ze allebei even goed! Vind Christina al vanaf dat ik een klein meisje ben een onwijs goeie zangeres en dat zal niet snel veranderen!!

avatar van Reijersen
De ietwat soulpop-volle Aguilera horen we op dit album. Staan een paar sterke nummers op. Dit zonder twijfel haar beste werk.

avatar van Max Payne
Hurt en Oh mother zijn opzich wel pareltjes die ik over een paar jaar nog wel wil horen

avatar van Josje
deze cd is echt nog steeds geweldig!

Leuke liedjes maar om het zo jazz te noemen... nee

avatar van Naomi Watts
Is ook een mix van Jazz, Blues en Soul.

avatar van HauteCouture
Deze CD was een van de beste uit 2006, echt een topper! Vooral ain't no other man, hurt en oh mother springen eruit.

LoveStoned
Naomi Watts schreef:
Is ook een mix van Jazz, Blues en Soul.

Zeker. Aguilera weet maar donders goed dat heel veel mensen behoefte hebben aan weer zo'n echt jaren '20 zangeres. 'Back to Basics' is de meest passende albumtitel die je hier bij kunt bedenken.

avatar van musicman13
bijzonder dat dit album in de top 250 staat. ik vind hem minder dan stripped maar toch zijn de nummers wel heel bijzonder.

Megaalbum!! Christina's stem is SUPER en een erg goed artiest! Mijn favoriet is Mercy on me,dat nummer bezorgd me letterlijk kippevel over mijn hele lichaam!

avatar van NewYorkCityLight
Hurt vind ik een mooi nummer, totdat het 3e refrein begint, daar wordt het me toch te zeurderig.

avatar van Arrie
Top 250 is ook een beetje overdreven...

avatar van Kill_illuminati
Hier staan een aantal mooie DJ Premier producties op.