R.E.M. - New Adventures in Hi-fi (1996)

Label: Warner Bros.

1. How the West Was Won and Where It Got Us (4:30)
  2. The Wake-Up Bomb (5:07)
  3. New Test Leper (5:25)
  4. Undertow (5:08)
  5. E-Bow the Letter (5:22)

met Patti Smith

6. Leave (7:17)
  7. Departure (3:27)
  8. Bittersweet Me (4:06)
  9. Be Mine (5:32)
  10. Binky the Doormat (5:00)
  11. Zither (2:33)
  12. So Fast, So Numb (4:11)
  13. Low Desert (3:30)
  14. Electrolite (4:05)
avatar van Funky Bookie
Een goed album. Deze heeft wel meer tijd nodig om te landen.
De zang van Stipe is wat "vlakker" maar het dwingt wel tot luisteren en dan groeit ook de waardering.

avatar van luigifort
Deze schat ik net wat hoger in dan Monster. Beide albums hebben hun mindere momenten, maar dan Monster ms net wat meer. Ik vond het destijds tof dat de lijn met Hi-Fi weer stijgende was, dat had ik niet meer verwacht. Een E-Bow bv verslaat alles op Monster. Met Up ging de lijn al wat dalen, voor de helft erg mooie songs. Daarna kwamen de albums met maar 2 a 3 prachtsongs...

avatar van Fathead
luigifort schreef:
Met Up ging de lijn al wat dalen..

Ik moest glimlachen

Mijn favoriete R.E.M.plaat is dit. Mooie sfeer, veel parels van nummers. Be Mine en Leave behoren tot mijn lievelingsnummers uit hun oeuvre.

avatar van Snakeskin
een zwaar onderschat album in mijn beleving

avatar van Rudi S
Hm, dat idee heb ik eigenlijk ook altijd wel gehad, maar met op dit moment 17 users die 'm top 10 hebben en een gemiddelde van bijna 3.8 valt het denk ik nog al mee.

klinkt gek, maar dit was mijn kennismaking met de band. Prima album.

avatar van Casartelli
Ja, het valt nogal mee. Dit is een goede plaat, maar het echt onderschatte R.E.M.-album kwam hierna.

avatar van vigil
Zo'n gemiddelde op bijna 500 stemmen kan je moeilijk zwaar onderschat noemen. Wel is het zo dat als mensen het over R.E.M.hebben deze plaat nauwelijks noemen.

avatar van Rudi S
vigil schreef:

Dit is de toch echt (vandaag) het meest besproken REM album hier op de site

avatar van vigil
Je hebt een punt!

avatar van rkdev
Het laatste album met drummer Bill Berry en producer Scott Litt is voor mij hun laatste album dat van begin tot eind goed is. De albums hierna zijn nog steeds de moeite waard, maar worden wat onevenwichtiger.