Acda en de Munnik - Acda en de Munnik (1997)

3,43

Label: Columbia

1. Als het Vuur Gedoofd Is (3:53)
  2. Drie Keer Vallen (2:39)
  3. Lopen Tot de Zon Komt (3:27)
  4. Vondelpark Vannacht (3:20)
  5. Dag Esmee (3:56)
  6. Niemand Sterft (3:29)
  7. Het Geeft Niet (3:03)
  8. Henk (3:58)
  9. Wacht op Mij (4:01)
  10. Tien Seconden (3:50)
  11. Mooi Liedje (2:59)
  12. Zwerver Met een Wekker (5:15)
  13. De Stad Amsterdam (2:25)
  14. Als Je bij Me Weggaat (4:22)
99 BERICHTEN 3 MENINGEN
geplaatst: 29 augustus 2012, 21:50 uur [permalink]
Gewoon een heerlijk album. Deze en de opvolger doen het simpelweg erg goed. Leuke teksten, gewoon hun eigen ding en niet al te veel popliedjes.

geplaatst: 28 februari 2013, 13:18 uur [permalink]
Dit debuutalbum is meteen het beste album van Acda en De Munnik. Hier zijn ze nog puur, nog geen hype en nog gewone jongens die het leuk vinden om liedjes te schrijven/zingen. En dat merk je terug in de liedjes.

Mijn inziens is het jammer dat De Stad Amsterdam op dit album staat, had wat mij betreft niet gehoeven. Maar de rest is simpelweg geweldig.

avatar van vincentcorjanus
geplaatst: 12 mei 2013, 13:03 uur [permalink]
Mooi stukje muziek, leuke teksten, muzikaal klinkt het gewoon lekker. Goed debuut, de latere albums ken ik niet behalve het Heerst die ik nog beter dan deze vind. *3.5

geplaatst: 22 juli 2013, 12:03 uur [permalink]
Dag Esmee, misschien wel mijn favoriete Nederlandstalige liedje allertijden. Verder goed album, maar minder dan Naar Huis.

avatar van Boermetkiespijn
geplaatst: 29 april 2014, 18:09 uur [permalink]
Steengoede teksten, de nummers bestaan voornamelijk uit echte meezingers, maar dat geeft niets. Muzikaal vind ik er wel eens iets aan ontbreken, maar tekstueel is het onwijs sterk!

"Als het vuur gedoofd is", "Lopen tot de zon komt", "Dag Esmee", "Niemand Sterft", "Het Geeft Niet", "Mooi Liedje" en "De Stad Amsterdam" (van wie het origineel natuurlijk van Jacques Brel is).

Dat zijn er heel wat, bedenk ik me nu. Daarom gewoon 3,5 sterren voor deze plaat!

avatar van Heer Hendrik
geplaatst: 14 oktober 2014, 21:52 uur [permalink]
Altijd al een heel goed nederlandstalig album gevonden. Vond ze toen ook erg interessant als nederlandstalige artiesten. In die tijd werd je op de radio bijna compleet gek van de vreselijke "de waarheid"album van Borsato. Daar was dit toen een welkome tegenhanger van. Op dit album staan tekstueel erg goede songs

geplaatst: 14 oktober 2014, 22:12 uur [permalink]
Mee eens. Maar na twee of drie albums had ik het wel gehoord eigenlijk.

avatar van Heer Hendrik
geplaatst: 15 oktober 2014, 11:43 uur [permalink]
En daar ben ik het ook mee eens Bikkel2

avatar van SammyAutumn
geplaatst: 3 december 2014, 22:03 uur [permalink]
Normaal ben ik absoluut niet van de Nederlandse muziek, maar deze gasten luisterde ik al toen ik 4 was en dat is in de loop der jaren niet veranderd. Zeer fijn album.

Nog even een vermelding voor De stad Amsterdam. Wat een stem heeft Paul de Munnik zeg!