Deftones - Saturday Night Wrist (2006)

Label: Maverick

1. Hole in the Earth (4:09)
  2. Rapture (3:25)

11. Kimdracula (3:15)
  12. Rivière (3:45)
  13. Drive * (4:50)
avatar van Ernie
Echt wel een groeier deze SNW, veel meer dan Gore die paar niet doorbreekt. In afwachting van het nieuwe album veel oude platen aan het draaien en hoewel een stijlbreuk met het oudere werk staan hier veel sterke nummers op. Xerces, Cherry Waves, Hole in the Earth en Kim Dracula zijn hoogtepunten. Voorlopig nog 3,5*. Optie op meer wel mogelijk. Nergens zo geniaal als Diamond Eyes, Koi No Yokan, en zeker niet als White Pony of Around the Fur.

avatar van jellylips
Deze was toen 'ie uitkwam flink wennen, maar is in de loop der jaren uitgegroeid tot een van mijn vaakst gedraaide Deftones platen.

De atmosferische/shoegaze kant van de band wordt flink uitgebouwd en dat staat de band ontzettend goed. De meer balladerige manier van songwriten hoor ik hier meer met tracks als Cherry Waves en Beware. Die tracks voelen voor mij als een evolutie van bijv. een nummer als Deathblow. Het is allemaal wat beter uitgewerkt.

Het album lijkt een tekort te hebben aan vette Carpenter riffs, maar hier staan er toch echt een paar van mijn favorieten: het einde van Hole in the Earth, het outro van Beware, de lage riffs in Combat en Rivière.

Ik vind dat Deftones hiermee duidelijk muzikale groei laat zien na de ook niet misselijke selftitled.

avatar van Stuntovic
In mijn ogen een ondergewaardeerd album. Vind het persoonlijk een van de beste na White Pony en Around the Fur. Goede mix tussen hard en zweverig. Favorites:
Cherry Waves
Mein
Xerces
Rats!
Pink Celphone gewoon omdat het heerlijk is om naar die chick te luisteren.

avatar van Ernie
Vond het een mindere van hen maar wat is ie aan het groeien na meerdere luisterbeurten.

Xerces, Mein, Kimdracula, Cherry Waves, Rapture en Beware écht fantastische nummers.