Depeche Mode - Some Great Reward (1984)

Pop / Electronic
Label: Mute

1. Something to Do (3:47)
  2. Lie to Me (5:03)
  3. People Are People (3:52)
  4. It Doesn't Matter (4:44)
  5. Stories of Old (3:13)
  6. Somebody (4:27)
  7. Master and Servant (4:12)
  8. If You Want (4:41)
  9. Blasphemous Rumours (6:22)
  10. If You Want [Live] * (5:12)
  11. People Are People [Live] * (4:21)
  12. Somebody [Live] * (4:28)
  13. Blasphemous Rumours [Live] * (5:33)
  14. Master and Servant [Live] * (5:39)
  15. In Your Memory * (4:00)
  16. (Set Me Free) Remotivate Me * (4:16)
  17. Somebody [Remix] * (4:19)
Die versie ken ik ook niet.
Maar voor mij is het ook vooral Something To Do en Blasphemous Rumours die er boven uit steken.

avatar van Robertus
Dank voor de link, Lennon! Ik moet het nog wel even om in laten werken, maar die diepe lage stem van Gahan hier is wel erg goed. En dit filmpje laat ook nog even zien hoe gemakkelijk DM schakelt van electronica naar gitaar. Maar tot nog toe vind ik het nummer zelf nog niet echt speciaal. Als ze nou in deze setting even Blasphemous Rumours zouden doen....

Blasphemous Rumours heeft wel percussie nodig, wel de kracht van het nummer.

avatar van Robertus
Hier toch weer een half sterretje bijgegeven. (éénmalig stemmen en daarbij blijven is toch erg moeilijk voor mij). Na nog een keertje beluisterd te hebben moet ik toch concluderen dat ook People Are People met al die samples en geluidjes + de tekstuele boodschap toch wel erg goed is.

Blijven alleen It Doesn't Matter en Stories Of Old de zwakkere broeders op dit verder machtige album...

Music For The Masses is echter hard bezig richting de top te gaan met misschien wel vijf sterren wat mij betreft!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Mijn eerste kennismaking met Depeche Mode.
Samen met Music For The Masses, Violator & Songs Of Faith & Devotion mijn favoriete album van de heren.
Niet alleen muzikaal maar ook tekstueel zit dit album voor mij grandioos in elkaar, Blasphemous Rumours geldt in beide gevallen als absoluut hoogtepunt.

Deze strijdt met Violator om de nummer 1-plek van Depeche Mode bij mij. Hij had het lachend gewonnen, ware het niet voor het matige middenstuk met It Doesn't Matter, Stories of Old en vooral Somebody. Die laatste is echt het drakerigste nummer dat DM ooit heeft uitgebracht...

Titmeister schreef:

Van Stories of old is een hele mooie herbewerking te vinden op een bonus dvd bij (ik denk Playin the angel) dat stopt het nummer in een heel ander perspectoef, waardoor je deze versie ook anders gaan beluisteren.

It doesn't matter kwma vandaag toevallig voorbij op mijn Ipod (op shuffle) maar dat vind ik persoonlijk geen slecht nummer.

Somebody is er inderdaad één waarvan het glazuur van je tanden springt, en toch zie ik de schoonheid van het nummer er wel van in.

Maar.. blijft persoonlijk natuurlijk. Een competitie met Violator zou dit album bij mij overigens keihard verliezen.

avatar van dazzler
Dit album wint het bij mij van Violator als ik Shake the Disease er stiekem aan toevoeg.

Somebody is puur jeugdsentiment, dus daar val ik niet over.
It Doesn't Matter is erg goed, eens je het kabbelend ritme beet hebt.

Stories for Old en If You Want zijn voor mij de enige niet ***** tracks van de plaat.

Lie to Me is mijn favoriete song van Some Great Reward.

avatar van luigifort
dazzler schreef:
Lie to Me is mijn favoriete song van Some Great Reward.

Daar sluit ik me bij aan, sterker nog, Lie to Me is zelfs mijn favoriete DM-nummer. Ook Blasphemous Rumours, People Are People en Master and Servant zijn vijfsterrentracks voor mij.

Something To Do niet vergeten.

avatar van dazzler
SOME GREAT REWARD (1984) 2CD deluxe edition repair shop

Van Depeche Mode is zowat alles al wel eens op CD verschenen.
Maar nog nooit werden de 7" en 12" a - en b-kanten samen met het album verzameld.

Ik deed een poging die te vinden is in de link hierboven.

avatar van goldendream
Het vierde album sluit voor mij hun eerste periode af, die prachtig verzameld werd op 'The Singles 1981-1985'. Het is meteen het sterkste album van de eerste vier. Alles wat een beetje ontbrak (de kenmerkende zwaarmoedigheid) of overbodig was (het huppelgedoe), komt hier voor het eerst tot zijn recht zoals het hoort. De hoes is wel minder dan de vorige drie, maar nog steeds mooi.

Met 'Black Celebration' start mijns inziens hun tweede periode, die ik beschouw als hun beste. Die periode werd dan sterk verzameld op 'The Singles 1986-1998'.

Van wat erna kwam, ken ik weinig, op een paar singles na. Die periode bevalt me voorlopig het minst, maar ken ik ook het minst. Misschien verandert mijn visie wel.

Hoewel DM me boeit, voel ik voorlopig niet de behoefte hun reguliere albums te kopen.

Voorlopige tussenstand:
1 Some Great Reward
2 A Broken Frame
3 Speak & Spell
4 Construction Time Again

3.5 sterren

Hierna wordt t alleen maar mooier en beter...