Norah Jones - Come Away with Me (2002)

Pop / Jazz
Label: Blue Note

1. Don't Know Why (3:06)
  2. Seven Years (2:25)
  3. Cold, Cold Heart (3:38)
  4. Feelin' the Same Way (2:57)
  5. Come Away with Me (3:18)
  6. Shoot the Moon (3:56)
  7. Turn Me On (2:34)
  8. Lonestar (3:06)
  9. I've Got to See You Again (4:13)
  10. Painter Song (2:42)
  11. One Flight Down (3:05)
  12. Nightingale (4:12)
  13. The Long Day Is Over (2:44)
  14. The Nearness of You (3:07)
  15. Ruler of My Heart * (3:01)

met Dirty Dozen Brass Band)

16. Cold, Cold Heart [Live] * (4:39)
  17. I'll Be Your Baby Tonight * (3:16)
  18. Peace * (3:51)
  19. What am I to You? * (3:01)
  20. Something Is Calling You [Original Demo Version] * (3:33)
avatar van Kos
Kos

avatar van Daan
Muziek van Norah Jones komt vaak op de radio. Weet alleen niet welke radiostation. Ik dacht Skyradio.

sydney
Ja alleen don't know why komt vaak op de radio. Voor het overige gewoon lekkere jazz. Alleen jammer van die kopieerbeveiliging op de CD. Als ik een CD koop mag ik hem toch wel op mijn PC zetten?

avatar van starbright boy
Ik weet niet wat ik fout (of eigenlijk goed) doe, maar die kopieerbeveilegingen werken bij mij nooit.

avatar van Daan
Dit soort praat kunnen we het best van Musicmeter weghouden. Krijgen we alleen maar problemen mee.

sydney
Daan schreef:

Hoezo? We hebben het over legaal kopiëren van een CD die je gekocht hebt. Dat mag hoor!!! Alleen de platenindustrie moet er zonodig een kopieerbeveiliging opzetten omdat zij de piraterij niet tegen kan gaan. De mensen die gewoon muziek in de winkel kopen en graag hun hele collectie op de PC hebben staan zijn er het dupe van.

Ik ben er vóór om deze hele zooi in een ander topic te plaatsen.

avatar van tovenaar
Ik wilde het net verplaatsen naar een ander topic, maar dat werkt nog niet 100 %, ik zal het even melden bij Jordy.

avatar van Daan
Dat is waar Sydey, maar ik wou er alleen voor zorgen dat jullie niet dieper over dit onderwerp gingen praten.

Van haar muziek moet ik (Can't help it)

moviefreak#1
Kos schreef:

Zeer mooi, maar uiteindelijk toch iets teveel van hetzelfde.

Precies mijn gedachtegang, het is zeker een openbaring maar het blijft in herhaling vallen, tenminste zo voel ik het.

avatar van BoordAppel
Ik sluit me aan bij Kos en moviefreak#1. Alleen zou ik het geen openbaring willen noemen. 3,5*

avatar van Sammy
De muziek is op zich niet slecht, maar oh zo ontzettend voorspelbaar en continu hetzelfde waardoor ik hier echt niet goed naar kan luisteren. Volgens mij vindt echt elk menselijk wezen zonder penis dit mooi...Ik geef iig 2*

avatar van HammerHead
Sammy schreef:

Deze muziek is dan ook bedoeld om je in slaap te wiegen. En wie wil er nou niet (vooral menselijke wezens met penis) door Norah Jones in slaap worden gewiegd.

HammerHead schreef:

Ik.

avatar van Sammy
haha, hier nog een!

Pow
het is zoete achtergrond muziek. nix mis mee denk ik...

Een mooie rustige cd, Norah heeft ook wel een aparte stem. 4*

Het beste nummer van de cd is voor mij Cold Cold Heart een geslaagde cover van Hank Williams.

Favourite
Watt een mooi album

Turn me on vind ik het beste Nr

avatar van HiLL
Painter song vind ik denk ik de beste

Favourite
Ook mooi

Nightingale ook mooi, eigenlijk zijn al die nummers mooi

avatar van LittleBox
Geen wonder dat ze met dit album een (of meer?) Grammy Awards won; in ieder geval voor beste album en daarmee Bruce Springsteen (die net het fantastische The Rising had uitgebracht) de loef afstak. Prachtplaat.

Allmusic
Pas op! Zeer slaapwekkende muziek!!!

Dit vind ik dus helemaal niets! Mijn favoriete val-in-slaap-platen: "Sigur Ros-Ágætis Byrjun" en "Marvin Gaye-What's Going".

Alle nummers lijken op elkaar, de muziek kabbelt maar voort en voor je het weet val je in sl..:Z..:Z..:Z..zzzzzzzzzzz

avatar van otherfool
Mejuffrouw Jones ziet er prachtig uit en heeft een gouden strot, maar iets meer pit had haar geen kwaad gedaan. Deze easy listening maakt van mij juist een uneasy listener, ik kan niet stilzitten, m'n handen beginnen te trillen, haar zit constant voor m'n ogen en ik begin te zweten - ik *kan* dit gewoon niet drie kwartier aan blijven horen.

Jammer dan van mooie songs als Seven Years, Come Away With Me en I've Got to See You Again, deze ceedee zet ik zelden of nooit meer op. Wel zo goed voor m'n gemoedsrust.

1,5*.

avatar van HiLL

avatar van otherfool

Ik hou gewoon de cd een tijdje in mijn kast, dan komt alles weer goed...

Aap
Wel leuk. Verveelt helaas snel.

avatar van Paalhaas
Leuk plaatje. Ik kan hier op zijn tijd best naar luisteren. 3/5

avatar van Dielie
op voorschrift;

iedere dag bij slapen gaan 2 nummers van deze getalenteerde vrouw en je kan dit luisteren, meer nummers van Norah Jonas zijn niet nodig, maar een paar nummers op zijn tijd kunnen mij wel boeien, zeker,

mooi, maar geen volledige plaat voor mij dus,

avatar van Gajarigon
Kos schreef:
Zeer mooi, maar uiteindelijk toch iets teveel van hetzelfde.

voila, de nagel op de kop.