Norah Jones - Come Away with Me (2002)

Pop / Jazz
Label: Blue Note

1. Don't Know Why (3:06)
  2. Seven Years (2:25)
  3. Cold, Cold Heart (3:38)
  4. Feelin' the Same Way (2:57)
  5. Come Away with Me (3:18)
  6. Shoot the Moon (3:56)
  7. Turn Me On (2:34)
  8. Lonestar (3:06)
  9. I've Got to See You Again (4:13)
  10. Painter Song (2:42)
  11. One Flight Down (3:05)
  12. Nightingale (4:12)
  13. The Long Day Is Over (2:44)
  14. The Nearness of You (3:07)
  15. Ruler of My Heart * (3:01)

met Dirty Dozen Brass Band)

16. Cold, Cold Heart [Live] * (4:39)
  17. I'll Be Your Baby Tonight * (3:16)
  18. Peace * (3:51)
  19. What am I to You? * (3:01)
  20. Something Is Calling You [Original Demo Version] * (3:33)
Hele mooie stem, rustige muziek! Een toppertje

Social_Mask
Verhoog dit naar 5*. Haar stem vind ik zó mooi. Onbegrijpelijk...Zoveel rust, gevoel gwn magisch. Als ik 1 artiets kon noemen waarnaar ik mn hele leven lang moest luisteren zou dat Norah Jones zijn.

avatar van jariktoet
Social_Mask schreef:

Ik kan het niet beter formuleren

Social_Mask
Mijn favoriete vrouwelijke artiest. En mijn favoriete artiets naast 2pac. Dit is dan ook een prachtig album. Dikke 5* hiervoor en ook op nr 2 in mn (net nieuwe) top-10.

Ik hoop nog heel lang te kunnen genieten van Norah Jones.

Ik verander helemaal als ik haar hoor zingen.
Zo mooi...

Erg aangename 'kamermuziek' zoals ik het noem: het type dat je direct associeert met een rustig café of een middagje lezen. 'Don't know why' is erg aanstekelijk en 'Come away with me' vindt ik het mooiste nummer op de plaat (simpel maar mooi, en zelf geschreven). Hoewel die eer eigenlijk toekomt aan de cover van 'Cold Cold heart', maar dat is dan ook een cover. Zwakste nummer is ongetwijfeld de cover van 'Turn me on'.

Commerciëler dan haar zuster en niet zo getalenteerd als haar vader, ze weet met dit album toch haar plaatsje te veroveren in de familie.

Social_Mask
Gisteravond dit album opgezet. En echt, Norah Jones raakt letterlijk mn hart. Als ze begint te zingen, dan voel ik iets in mn hart. Mn hart gaat dan wat sneller kloppen. Zo prachtig. Ik denk eraan om dit op nr 1 te zetten.

Hoe zou mn leven er uit zien zonder Norah Jones...

Social_Mask
HIJ STAAT IN DE TOP 250!!!!

Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Maar ben er erug blij mee.

(Denk niet dat het erg lang zal volhouden, maar alsnog.)

Social_Mask
Ik heb me altijd afgevraagd hoe Norah Jones zou klinken in een Rapnr. En heb vandaag 1 nr toevallig gevonden, en het klinkt best goed. Dat moet ze vaker doen. Meezingen op een rap nr. Maar dan wel met de stijl die ze heeft bij The Peter Malick Group.

Nr. 228 in de top 250

Nr. 228 in de top 250

Whohohoh, Dat gaat lekker snel :cheer:

Ik ga ook maar eens een poging wagen aan dit album

Social_Mask
Is mijn enthousiasme toch nog ergens goed voor

raffael77
Social_Mask schreef:

Hoe heet dat nummer dan.

Social_Mask
Ze heeft er eentje met Outkast genaamd Take Off Your Cool. Is een goed nummer.

Maar daar had ik het over een remix. Maar de rapper zegt wel haar naam in het nummer. Het nummer heette iets van New York City Dj Strobe Manhattan Tourist remix. Typ maar in bij LimeWire ofzo. Erg goed nummer. Ook de rapgedeelte is goed.

avatar van Wib0__
Ik heb inmiddels bijna een maand geleden gezegd dat ik aan dit album zou beginnen. Helaas is dit er nogsteeds niet van gekomen, Social_Mask!
Ben overgestapt van opleiding, en het is nu best wel druk..
En vandaar ik ook minder aktief ben geweest op Musicmeter.
Maar binnenkort ga ik toch echt beginnen met Norah, omdat het toch een pracht artiest is.
Die lekker rustig zingt!
Helaas breekt ze nog niet echt super door in de hitlijsten.
Maar die tijd komt nogwel

Ah geweldig Wib0__
Maar volgens mij was Norah Jones behoorlijk populair toendertijd. Don't Know Why was behoorlijk bekend. Ze won ook 9 grammy's.
Ben blijf dat je hier aan gaat beginnen
Zal wachten op je reactie.

avatar van Wib0__
Inmiddels zit mijne 1e luisterbeurt er bijna op.
En tot nu toe heb ik gewoon nóg geen eén nummer moeten skippen, en dus een goed teken voor Mevr. Jones.

Don't Know Why, ik ken dit nummer ergens anders van, kan het kloppen dat dit nummer ook ooit eens in een reclame heeft gezeten?

avatar van Wib0__
En dan hier mijn oordeel over Norah Jones.
Ik denk dat Social-Mask mijn mening hier al neer heeft gezet.
Ik heb er eigenlijk niet veel aan toe te voegen.
Behalve dat ik erg rustig van haar stem word, en dat ik het een prettige stem vindt om aan te horen.

Ik ga nog lang genieten van dit album, zeker weten!

Wib0__

kArIzMa_TuRk
idd. zij heeft één Prachtige stem! Heel mooi! Het is echt een wonder! Stem is echt té gek! en daar gaat het om in de muziekindustrie! Ze ziet er ook niet verkeerd uit, moet ik zeggen.

mwah, ik vind het een erg simpel truukje.
Mellow muziekje, rustige stem. Het vrouwlijke equivalent van Jack Johnson.

avatar van XtReM3 SkILLz
Wow Social je bent wel de weg kwijt 100 keer posten hoe geweldig ze wel niet is...

Social_Mask
Ach, zoals ze zeggen: Liefde maakt je gek

EVANSHEWSON
kArIzMa_TuRk schreef:

Het is allemaal waar hoor, maar dit plaatje vind ik nogal gladjes en vooral nogal ééntonig. Er mochten bijvoorbeeld iets meer up-tempo dingen op, en kan mevrouw eigenlijk ook wel met funk overweg , Niets dan ballads en - geeuw - nogal slaapverwekkend, hoe professioneel en vakkundig ook gemaakt hoor.
Designer-topper, ongetwijfeld.

***1/2

Kos schreef:
Zeer mooi, maar uiteindelijk toch iets teveel van hetzelfde.

Jep...maar toch mooi

avatar van FeNDeR
Wat een heerlijke stem...

avatar van Reijersen
Norah Jones heeft gewoonweg een prachtige en interessante stem. Op haar dodelijke gemak lijkt ze de mooiste noten uit haar strotje te toveren. Vind haar nog steeds een stuk beter als tegenhangers zoals Katie Melua.

4 sterren.

avatar van Dielie
Dielie schreef:
op voorschrift;

iedere dag bij slapen gaan 2 nummers van deze getalenteerde vrouw en je kan dit luisteren, meer nummers van Norah Jonas zijn niet nodig, maar een paar nummers op zijn tijd kunnen mij wel boeien, zeker,

mooi, maar geen volledige plaat voor mij dus,

ondertussen de plaat gekocht, heeft echt mijn liefde dit, soms zijn platen iets wat je nodig hebt, een stuk van jezelf of zo, iets waar je fier over bent dat je het hebt en je goed voelt dat je het hebt, dit is er zo één, raar eh

Joy
ook maar eens meedoen

en van de weinige muziek die mij inwendig rustig krijgt (of ik draai gewoon teveel zappa)

hoedanook

ik wil bij deze muziek meteen op de bank gaan liggen en uitrusten en das een heeeeeeeel goed teken

relaxed zeg

beaster1256
prachtige plaat van norah jones , goeie composities , machtige stem , zwoel en omfloerst , heel goed gewoon ,

Joy
niks lekkerder dan zo rond deze tijd deze plaat erin te proppen

slapa ik ook wat rustiger dan al die takkeherie waarmee ik nromaal mijn brein terroriseer;)