De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)

Label: Tommy Boy

1. Intro (1:41)
  2. The Magic Number (3:16)
  3. Change in Speak (2:33)
  4. Cool Breeze on the Rocks (0:47)
  5. Can U Keep a Secret? (1:40)
  6. Jenifa Taught Me (Derwin's Revenge) (3:25)
  7. Ghetto Thang (3:35)
  8. Transmitting Live from Mars (1:11)
  9. Eye Know (4:13)
  10. Take It Off (1:52)
  11. A Little Bit of Soap (0:49)
  12. Tread Water (3:52)
  13. Potholes in My Lawn (3:50)
  14. Say No Go (4:20)
  15. Do as de La Does (2:06)
  16. Plug Tunin' (Last Chance to Comprehend) (4:12)
  17. De La Orgee (1:13)
  18. Buddy (4:54)

met Jungle Brothers en Q-Tip

19. Description (1:31)
  20. Me Myself and I (3:40)
  21. This Is a Recording 4 Living in a Full Time Era (L.I.F.E.) (3:19)
  22. I Can Do Anything (Delacratic) (0:41)
  23. D.A.I.S.Y. Age (4:42)
  24. Plug Tunin' [Original 12 * (3:43)
totale tijdsduur: 1:03:22 (1:07:05)
avatar van NERD
Eye Know blijft zo'n zeldzaam nummer waardoor ik alles beter wil doen, en daarmee bedoel ik dus echt alles, gewoon beter 'werelden'. Naar de bijtjes zwaaien, mensen knuffelen, bloemen ruiken. Heerlijk.

avatar van bennerd
Dit album is enorm aan het groeien. Wat een ontzettend fijne plaat. Muziek die oprecht leuk en plezierig is.

avatar van jurado
bennerd schreef:
Klopt! Voor mij is dit, samen met Jungle Brothers en A Tribe Called Quest het begin van écht goede hiphop. Baanbrekend.

avatar van bennerd
Zeker weten baanbrekend. Jungle Brothers is de volgende op mijn lijstje in dit soort muziek.

Maar komaan, Transmitting Live from Mars. Het hele nummer in het Frans. Briljant.

avatar van Ernie
Goed debuut maar de 3 hierna zijn toch interessantere platen. Ken deze nu toch ook al 10 jaar en blijft de minste voor mij. Staan zeer goede dingen op maar de plaat boeit niet voor de volle
63 minuten. Nog een paar keer de hele catalogus draaien met het heugelijke nieuws dat ze eindelijk van Tommy Boy records af zijn