Black Star - Mos Def and Talib Kweli Are Black Star (1998)

Label: Rawkus

1. Intro (1:11)
  2. Astronomy (8th Light) (3:23)

met Weldon Irvine

3. Definition (3:26)
  4. Re: Definition (3:02)
  5. Children's Story (3:32)
  6. Brown Skin Lady (5:46)
  7. B Boys Will B Boys (2:36)
  8. K.O.S. (Determination) (4:49)

met Vinia Mojica

9. Hater Players (4:08)

met Apani B Fly Emcee

10. Yo Yeah (1:10)
  11. Respiration (6:05)

met Common

12. Thieves in the Night (5:16)
  13. Twice Inna Lifetime (5:38)

met Jane Doe, Wordsworth en Punchline

avatar van Flipm0de
leatherhead123 schreef:
Ik lees in eerdere berichten in dit topic dat Def en Kweli nog meer albums samen hadden gemaakt? Of werd daarmee gewoon hun solowerk bedoeld?

Mos en Talib hebben nog wel wat tracks samen gedaan, maar helaas nooit meer een album of EP uitgebracht samen.

avatar van gweah
Er is een Respect The Classics reissue op vinyl, een limited edition met picture disc...
Heb ik toch maar onmiddellijk besteld

avatar van Metgezel
Niet zo sterk als 'Black On Both Sides', maar een alleraardigst album met uiteraard de klassieker 'Respiration' als hoogtepunt. Mos Def is weer fantastisch, Talib wat instabieler.

Moet eerlijk bekennen dat ik me stoor aan het content van de teksten op dit album, of meer aan de wereldverbeterende thema's binnen muziek in het algemeen. Zeker wanneer het complete album in het teken staat van deze muzikale betogen, die zonder enige vorm van beargumentatie een belangrijke invloed zijn op het referentiekader van velen.

Sterk album, maar te monotoon in geluid en snobistisch in thematiek voor een volle 4.

avatar van bennerd
Deze plaat komt de afgelopen dagen weer ernstig vaak voorbij, tijd voor een verhoging. De samenwerking tussen Mos Def en Talib Kweli is té chemisch.