The xx - I See You (2017)

Pop / Electronic
Label: Young Turks

1. Dangerous (4:10)
  2. Say Something Loving (3:58)
  3. Lips (3:20)
  4. A Violent Noise (3:47)
  5. Performance (4:06)
  6. Replica (4:09)
  7. Brave for You (4:13)
  8. On Hold (3:44)
  9. I Dare You (3:53)
  10. Test Me (3:55)
  11. Naive * (3:36)
  12. Season Run * (4:22)
  13. Brave for You [Marfa Demo] * (2:36)
avatar van Matthijs72
Violent Noise is meesterlijk, één van de spannendste tracks van het jaar, dit is voor mij nou echt zo'n groeibriljantje die pas later de magie prijsgeeft. Kippenvel tot in de nek.

avatar van dielinquent
Ik begrijp de euforie om Dangerous niet. Voor veruit het minst spannende nummer van de plaat, beetje een platte stamper.
Wat ik wel van smul, en gezien de beoordeling, als bijna enige user, is performance. Wat een heerlijk gearrangeerd nummer met die strijkers.
Een verrassend sterk album

avatar van Bert Wasbeer
Een krappe voldoende, meer kan ik er niet echt van maken.

avatar van iHateDolphins
Bij mij is het een krappe onvoldoende. Op dangerous en say something niet veel bijzonders. Weinig vernieuwend en totaal niet spannend meer.

avatar van Rudi S
Geweldig album, de productie is helemaal top, kaal en ingetogen en op momenten uitbundig.
De zang van met name Romy is beter dan ooit, (een van) de mooiste van 2017.

avatar van Minneapolis
Het debuut vond ik leuk, maar ik ben het melige hijgerige ingehouden stijltje nu wel zat.

avatar van MDekens
Na het optreden van Lowlands absoluut een topper geworden, ik zet hem geregeld op. Voor het optreden was ik ook niet enorm enthousiast.

avatar van Noere
The xx - On Hold (Jamie xx Remix) - YouTube

Voor lieden die de plaat net wat te sloom en te hijgerig vinden.