Nujabes - Modal Soul (2005)

Japan
Hip-Hop / Jazz
Label: Hydeout

1. Feather (2:55)

met CYNE

2. Ordinary Joe (5:08)

met Terry Callier

3. Reflection Eternal (4:17)
  4. Luv (Sic.) Part 3 (5:36)

met Shing02

5. Music Is Mine (4:20)
  6. Eclipse (3:34)

met Substantial

7. The Sign (4:49)

met Pase Rock

8. Thank You (4:09)

met Apani B

9. World's End Rhapsody (5:41)
  10. Modal Soul (4:41)

met Uyama Hiroto

11. Flowers (3:59)
  12. Sea of Cloud (3:01)
  13. Light on the Land (3:55)
  14. Horizon (7:20)
avatar van Silky & Smooth
Het mooie van deze muziek vind ik dat het instrumentale gedeelte je wegvoert als het ware, maar de teksten van de rappers zijn dan wel weer erg duidelijk en goed te volgen. Dit vind ik toch wel een teken van kwaliteit!

avatar van Rene1979
Deze ga ik eindelijk ook krijgen vanuit Japan. Deze is misschien iets beter dan zijn voorganger maar ik kan niet echt kiezen.

avatar van Rene1979
Ik heb deze eindelijk binnen... Na het weer beluisteren ga ik deze misschien wel eens opnemen in de top 10!.. Wat kan hip hop toch mooi zijn...

Rene1979 schreef:

P-DawG
Nee, eigenlijk kan dat niet. Vraag het aan Van Dale.

Kan ik vragen waar je de album hebt gehaald?

HMV Japan, maar is wel zo goed als uitverkocht. Ga ervan uit dat dit album je minimaal 45 euro kost.

avatar van MJ_DA_MAN
Kan ik vragen waar je de album hebt gehaald?
Ew@a hiierr kun ju du album fixen G, shit s wel fcking veel monnie brada & ju heb un creditcardd nodug.

Overigens kun je op HMV weer alle Nujabes-albums en Hyde Out-albums bestellen.

avatar van Rene1979
But ya gotta be snel... En anders kan je ook Juno proberen swa, Maar wat ik al zei de album is fokking duur

hahaha shit hee!

groente12
Bedankt voor jullie antwoorden zonder flauw te doen damn...

groente12 schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden zonder flauw te doen damn...

volgens mij heb je 2 antwoorden gekregen toch?
En ik vond het wel grappig omdat je zelf "de album" zegt...is een beetje "het Kempi stijl"

groente12
Sorry daarvoor, dat was niet de bedoeling geweest het was nogal vroeg..

avatar van Shelter
ja man maakt niet uit hahaha

avatar van TheFunkyM
Hele chille muziek
Ik ben eigenlijk helemaal niet van instrumentale muziek.. Zo heb ik bij deze cd ook dat ik soms wat nummers skip.
Daarentegen vind ik Feather echt een classic!
Niet mijn smaak, maar de nummers met een MC zijn werelds, net zoals zijn nummers geproduceerd voor andere Hip hop artists.

avatar van Doubleuj
beste nujabes album naast de hydeout first collection, zonde dat ik hem pas ontdekte toen hij net overleden was hmmf

avatar van Booyo
Zeer ontspannen album, voor mij een van de betere hip-hop albums die ik ken. Ik vind de eerste helft van de cd wel een stuk sterker dan de tweede. Album kent een dieptepunt in Thank You en World's End Rhapsody, om vervolgens goed terug te komen maar helaas niet meer zo sterk als er voor.

Wist overigens helemaal niet dat hij overleden is, wat een ontzettend triest bericht..

avatar van alexander-r
Een van mijn favoriete platen, zo niet mijn favoriete plaat, heerlijke producties van Nujabes.
Echt een aanrader voor eenieder die van hiphop/jazz houd!

avatar van Harderwiek
Wat een geweldig album is dit zeg. Muzikaal is het eigenlijk gewoon perfect. Wil hem graag aanschaffen, maar is nergens te vinden en als je via Japan bestelt vind ik het toch net even iets te duur. Wat dit album eigenlijk ook wel weer de moeite waard is. Fantastisch!

avatar van Harderwiek
Kunnen vinden voor 37 euro inclusief verzendkosten! Kan niet wachten om hem in huis te krijgen!

Deze staat bovenaan in mijn favorieten,
Helaas te vroeg overleden (R.I.P Seba Jun)

Maar elk nummer is een juweeltje, voor een relaxed momentje, een momentje inspiratie, of heerlijk als achtergrond muziek tijdens wat dan ook..
Er zit zo ongelofelijk veel gevoel in zijn muziek, zo blij met het moment dat ik zijn muziek heb leren kennen.

De rappers zijn stuk voor stuk kwalitatief goed, en de lyrics zijn ook sterk/relaxed.
Vooral the Sign, wat niet zozeer rappen is vind ik erg goed.
Reflection Eternal daarintegen voor mij de mooiste track op deze plaat.

avatar van He$$el_01
hehe kom er net achter dat zijn artiesten naam gewoon zijn normale naam achterstevoren is.

On: Best lekker album met Feather en Luv (Sic) pt. 3 als beste nummers. Ik vind sowieso de nummers met zang of rap lekkerder om naar te luisteren.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik luister dit zojuist als een geheel, nummer voor nummer... Iets wat ik nog nooit heb gedaan volgens mij. Want wat een ontiegelijk sterk album is het, als geheel nog sterker dan de som der delen. 4,0* -> 4,5*

ik blijf dit een apart album vinden, niet omdat het matige muziek is, maar omdat er ook genoeg instrumentale muziek inzit.
Dat blijf ik een geweldige combinatie vinden met de nummers waarop gezongen/gerapt wordt.
Ik kwam in contact met het album via de groep Cyne, en heb meteen maar het hele album gedownload.
Het heeft mij op het eerste gehoor verbaasd, met een paar luisterbeurtjes erbij moet mijn 4.0 die ik het album nu geef toch zeker gaan stijgen!

werkelijk schitterend, zelden zulke mooie muziek gehoord..
Nujabes is echt een genie, vooral de track Reflection Eternal is prachtig, misschien wel een van de meest rustige en ontspannende beats ooit waar hij zo af en toe in het nummer een zacht gezongen stukje tekst naar voren brengt, echt perfect!
Ook het openingsnummer met Cise Star is van een niveau die je weinig zult tegenkomen, Ordinary Joe begint met een vrij drukke drum, daarna zakt hij heerlijk terug in een ritme waar je nooit genoegen van kan krijgen, Terry Callier bespeelt deze beat met een prachtige stem precies goed.
Eclipse is ook zo'n nummer die gewoon zo heerlijk in elkaar zit dat je er gewoon op sommige momenten tranen in je ogen van krijgt.
Wat kon hij muziek maken zeg die Nujabes..
Rest in vrede voor deze held, ik zal hem nooit vergeten!

avatar van Shelter
check de Nujabes RIP op youtube waar shing02 een ode aan de man geeft....

avatar van kobe bryant fan
R.I.P ik zal even beginnen met een zin die ik toepasselijk hier vindt: mensen komen en gaan maar hun muziek blijft bestaan.
Hij bracht hier geniale producties in het eerste deel nodigde hij daarvoor rappers uit en de beste track is naar mijn mening: Reflection Eternal en het tweede deel is instrumentaal en daar toont Nujabes wat hij kan in solo en hij blijft schitterend produceren maar omdat ik het hier en daar nog niet voel geef ik een 3.5* .

avatar van Silky & Smooth
Ik heb mijn eerste favoriet Feather veranderd in Light on Land. Ik vind het heerlijk kalmerend nummer en de vreemde fluit die je steeds hoort, maakt het het wat mysterieus. Prachtig!

avatar van Harderwiek
Heerlijk genieten dit, krijg er maar geen genoeg van! De man zelf straalde ook zoveel rust uit. Gastartiesten zijn ook goed op niveau, alleen klinkt hing02 erg onduidelijk, jammer.

avatar van Murdoc023
Dit is prachtig. De muziek is als de cover. Mysterieus en tegelijk ook warm. Dit kan ik blijven luisteren en dat doe ik eigenlijk ook. De kans is groot dat dit naar de 5* gaat groeien.