Slayer - Reign in Blood (1986)

Label: Def Jam

1. Angel of Death (4:51)
  2. Piece by Piece (2:03)
  3. Necrophobic (1:40)
  4. Altar of Sacrifice (2:51)
  5. Jesus Saves (2:54)
  6. Criminally Insane (2:24)
  7. Reborn (2:11)
  8. Epidemic (2:24)
  9. Postmortem (2:45)
  10. Raining Blood (4:57)
  11. Agressive Perfector * (2:29)
  12. Criminally Insane [Remix] * (2:46)
avatar van EttaJamesBrown
Al deze berichtjes maken mij wel weer nieuwsgierig. Het is dat ik het zo’n takkeherrie vind. Ik draai het eens per twee a drie jaar als ik ontzettend boos ben op alles. Daar is dit album goud voor.

avatar van ricardo
EttaJamesBrown schreef:
Hij heeft voor dit soort muziek ook een perfecte lengte van net gaan half uur! Het perfecte album voor dit soort muziek voor mij

avatar van milesdavisjr
In die tijd noemden we gitaarrifs met groove nog mosh parts en die staan er staan er genoeg op dit album. Tussen het snelle gehakketak door, dat vol detail zit. Moet je wel goed opletten, want het gaat snel.

Dat klopt maar over het algemeen zijn die breaks van dermate korte duur dat het gaspedaal direct weer flink wordt ingedrukt. En dat vind ik persoonlijk dan weer jammer. Maar met 29 minuten op de klok snap ik ook wel dat de heren weinig trek hebben in lange breaks, dat zou ten koste gaan van de intensiteit.

avatar van steve harris
Vandaag is Reign in Blood 35 jaar !! uitgebracht op 8 oktober 1986