Slayer - Reign in Blood (1986)

Label: Def Jam

1. Angel of Death (4:51)
  2. Piece by Piece (2:03)
  3. Necrophobic (1:40)
  4. Altar of Sacrifice (2:51)
  5. Jesus Saves (2:54)
  6. Criminally Insane (2:24)
  7. Reborn (2:11)
  8. Epidemic (2:24)
  9. Postmortem (2:45)
  10. Raining Blood (4:57)
  11. Agressive Perfector * (2:29)
  12. Criminally Insane [Remix] * (2:46)
Woutjinho schreef:
en ze zijn gewoon antichrist, niks mis mee, eigenlijk heel logisch toch?

Want?

Woutjinho
vind je het anders logisch dat er een vent zou zijn die een heelal heeft kunnen maken, maar ziektes en andere problemen niet zou kunnen oplossen?
trouwens niemand heeft ooit iets van hem vernomen, het zijn wat verhalen, net als lord of the rings, maar ik geloof daardoor niet in gandalf, snap je?

avatar van HammerHead
Ach ja, je bent pas 16 natuurlijk. Een beetje genuanceerder nadenken en je werkelijk verdiepen in bepaalde zaken leer je nog wel, hoop ik.

Maar jij bent dus ook anti-Gandalf begrijp ik.

Woutjinho schreef:
echt perfect album, en dan zelf met gitaar meespelen, kan nie beter gewoon, perfect
en ze zijn gewoon antichrist, niks mis mee, eigenlijk heel logisch toch?

Is niks mee, maar die tekst van Angel of death kan gewoon niet.

Wederom want?

Woutjinho
gandalf van LOTR he, nie de band
en tjah, omdat ik 16 ben dat ik dan zo simpel zou zijn, heeft volgens mij er niet zo veel mee te maken.
de txt van jesus saves is toch goed?? ik kan die btw op gitaar, net als angel of death

avatar van Eddie
Beste Woutjinho, als je je nu eerst eens verdiept in de verschillende religies en vervolgens je gal spuwd, dan komt het een stuk geloofwaardiger over, Niemand zegd dat Jezus het heelal gemaakt heefd. Ik ben zelf ook Antichristelijk, iets wat je overigens wel los moet zien van Satanisme, daar ga ik verder niet op in op deze site. Maar ik ben wel tot die conclusie gekomen door me erin te verdiepen. Ik snap jou ook wel ik was op mijn zestiede geen haar beter.

Ik vind als slayer fan de Tekst van Angel of Death ook veel te ver gaan, alleen moet je je wel realiseren dat het in america een minder hot issue is als in europa.

avatar van HammerHead
Ten eerste zie ik niet wat er te ver gaat aan de tekst van Angel of Death. Ten tweede volg ik de link "ik geloof ergens niet in, dus ik ben anti" niet helemaal.

HammerHead schreef:

Ik vind een tekst die Josef Mengele de grootste Kampbuel van Nazi duitsland verheerlijkt wel erg ver gaan beste Hammerhead. Begrijp me goed het is een heerlijk vet nummer maar tekstueel walg ik van het nummer.

Auschwitz, the meaning of pain
The way that I want you to die
Slow death, immense decay
Showers that cleanse you of your life

...

Human mice, for the angel of death
Four hundred thousand more to die
Angel of death
Monarch to the kingdom of the dead
Sadistic, surgeon of demise
Sadist of the noblest blood

Destroying, without mercy
To benefit the aryan race
(daar kom je als nederlands/europese band niet mee weg)

Pumped with fluid, inside your brain
Pressure in your skull begins pushing through your eyes
Burning flesh, drips away
Test of heat burns your skin, your mind starts to boil
Frigid cold, cracks your limbs
How long can you last
In this frozen water burial?
Sewn together, joining heads
Just a matter of time
’til you rip yourselves apart
Millions laid out in their
Crowded tombs
Sickening ways to achieve
The holocaust
Seas of blood, bury life
Smell your death as it burns
Deep inside of you
Abacinate, eyes that bleed
Praying for the end of
Your wide awake nightmare
Wings of pain, reach out for you
His face of death staring down,
Your blood running cold
Injecting cells, dying eyes
Feeding on the screams of
The mutants he’s creating
Pathetic harmless victims
Left to die
Rancid angel of death
Flying free

(Dit zijn allemaal proeven die Josef mengele uitvoerde op Joden, Zigeuners en gehandicapten in kamp Auswitch, ik vind het wel een beetje ver gaan, om dan te bleren Angel Of Death (zijn bijnaam) Flying free.)

Nu kun je natuurlijk zeggen het is geen verheerlijking maar een objectieve benadering van feiten, neemt niet weg dat ik vind dat er onderwerpen zat zijn om je teksten over te schrijven.

Woutjinho
op school krijg je zooi over de religies, en ik ben best vaak in de kerk geweest vroeger, dus ik weet waarom ik er dus niks mee te maken wil hebben
en waarom zou ik me er meer in gaan verdiepen? er zijn dan geen andere resultaat uit komen, misschien alleen maar negatiever, en ik kan er toch niks aan doen dat ik pas 16 ben? dan moet je bij mijn ouders zijn. het is dom om mijn leeftijd te zeggen omdat ik misschien wat extremer zou denken of geen zin heb om er in te verdiepen. Ik ben hier trouwens niet om problemen te maken, ik ben hier om dit album te "promoten"

HammerHead schreef:

Teksten over zwaardjes, duiveltjes, zwarte magie en andere flauwekul hebben een heel andere lading dan een tekst over gruweldaden in Auschwitz . Dat het in de VS niet zo'n issue is, zegt veel over de onwetendheid wat betreft zich in de geschiedeins buiten Amerika heeft afgespeeld. Hanneman vond het normaal om hakenkruisen op z'n jas te dragen en verbaasde zich dat mensen zich daar druk over konden maken.

avatar van HammerHead
Ik heb nog nooit het idee gehad dat Angel of Death de daden van Mengele verheerlijkt. Dat blijkt wat mij betreft nergens uit. Het zijn allemaal feiten zoals je al zei Eddie, gruwelijke experimenten die Mengele op met name Joodse- en zigeunertweelingen (vrijwel allemaal kinderen) uitvoerde.

En dat "Flying Free" slaat ongetwijfeld op het feit dat hij nooit gepakt is.

Verder neem ik de teksten en uitingen van Slayer niet al te serieus net zo min als een met swastika's rondlopende Hanneman.

Dit album is een echte metal klassieker!! Wat betreft de tekst van Angel of Death. Het is een opsomming van feiten, Slayer neemt neemt in deze tekst geen standpunt in.

firesma schreef:

tsja zo lust ik er ook nog wel wat...

ik vind de tekst veel te ver gaan,wat niet weg neemd dat het een heel bruut nummer is.

avatar van HammerHead
Dat ze geen standpunt innemen is het enige wat je ze zou kunnen verwijten. Je zou natuurlijk je afkeur kunnen laten blijken in een dergelijk nummer.

patrick_p72
Eddie schreef:

Eddie,

Als een gerespecteerd documentaire maker dit had verteld was niemand erover gevallen. Zelfs niet als erin had gestaan Angel of death flying free kan je namelijk ook lezen als dat hij dood is. een dode engel vliegt ten slotte vrij rond...

Verheerlijking kan het ook niet zijn want met maatschappelijke en politieke zaken hebben ze zich bij Slayer nooit zo mee bezig gehouden. Behalve dan dat het antichristenen zijn. Maar dan nog het gaat om hun muziek. Ik heb een vriend gehad die was overtuigd christen EN groot Slayer fan.

Ze hebben zelf ook altijd gezegd het is maar een nummer.

En ik las ergens in dit forum dat ze er misschien in amerika minder moeite hadden met dit nummer. Dit klopt absoluut niet vanwege dit nummer was er in amerika geen platen maatschappij die het album wilde uitgeven.

patrick_p72 schreef:

Minder moeite, omdat ze een chronische blinde vlek hebben als het gaat om de geschiedenis van buiten Amerika. Dat plaatmaatschappijen in Amerika hun vingers er niet aan durfden te branden is geen maatstaf. Wanneer je je tepel laat zien valt half (christelijk) Amerika al over je heen.
Nu, vind ik de tekst ook niet direct een verheerlijking , tis alleen ongepast als songtekst , zeker als je andere teksten ook weinig genuanceerd zijn en niet verder reiken dan het niveau van het B-horror genre.

avatar van Confessor
HammerHead schreef:
...net zo min als een met swastika's rondlopende Hanneman.

patrick_p72 schreef:

Eddie,

Ze hebben zelf ook altijd gezegd het is maar een nummer.

Dat snap ik alleen zie ik slayer nu niet als een band hun fans puur met feiten op zadelen, ik ben zelf ook een groot slayer fan, en misschien komt ht door mijn joodse achtergrond, maar ik vind de tekst van Angel of detah veel te ver gaan

avatar van tomthumb
Die Hanneman draagt echt geen swastika's omdat hij een groot aanhanger is van Oosterse mystiek. Natuurlijk kun je zeggen dat de nazi's een oud symbool hebben gejat en er ook boedhabeelden zijn met een hakenkruis op het voorhoofd, maar wie het nu in z'n hoofd haalt om met swastika's rond te gaan lopen heeft niet nagedacht over de politieke lading die het met zich meebrengt of is gewoon een aanhanger van de ideolgie van die rotsnor en z'n handlangers.

ANGEL OF DEATH! Geweldig om compleet loos op te gaan.
Strak!! Amai ni,hehe.

tomthumb schreef:

Of heeft gewoon behoefte om tegen dingen aan te schoppen en is zich daarmee juist bewust van de politieke/ideologische lading. Daarmee hoeft hij er nog geen aanhanger van te zijn.

patrick_p72
[quote]Eddie schreef:

Waarom altijd je Joodse achtergrond erbij halen... Ik kan het namelijk tegen je gebruiken want ik heb ook een Joods achtergrond.

Dat vind ik van die onzinnige gevoeligheden... Jij bent net zo als ik denk van ver na de oorlog dus het enige wat jij ervan weet zijn de verhalen van je (groot)ouders.

Verder heeft het nummer niets met Joden te maken maar met Mengele, was bij mijn weten geen Jood .

avatar van Eddie
Huh, wat Mengele uitspookte heeft volgens mij alles met Joden te maken, en het is toch bijzonder logisch dat zo'n nummer dan extra gevoelig licht, als dat bij jou niet zo is dan vind ik dat fijn voor je.

Woutjinho
waarom zoveel gezeur hierover? ik begrijp het wel een beetje, maar jullie vinden dan films hierover dan ook te ver gaan?

Ddk
Ik snap die discussie niet over de songtekst van angel of death. Waarom zouden ze wel mogen zingen over de dood en slachtpartijen en de duivel enz. maar niet daarover. Als het nou een stelletje neonazis waren die dr mengele probeerden te verheerlijken zou ik er ook Ik vind het onzin om te zeggen dat dit nummer 'te ver tegen zijn, maar dit is gewoon een keihard nummer met een shockerende tekst.
Als dit nummer te ver gaat gaan ook films als schindlers list te ver. Ik vind juist dat dit nummer, net zoals films en boeken over dit onderwerp, juist een heel goed protest zijn ertegen. Ze zorgen ervoor dat mensen niet vergeten hoe erg het was en zorgen ervoor dat het juist nooit meer gebeurd.
Geweldige cd b.t.w. In mijn ogen de best slayer-cd.

avatar van tomthumb
Ik vind het juist wel een goede discussie en we hoeven het heus niet met elkaar eens te worden. Ik blijf erbij dat als je eerst alleen maar zingt over fictieve niemendalletjes en opeens met een tekst komt over martelpraktijken in Auschwitz, puur vanwege het horrorelement, je niet vreemd moet opkijken wanneer je veel negatieve kritiek krijgt te verwerken. En voor een goed protest wordt er toch echt geen duidelijk standpunt ingenomen. De vergelijking met Schindlers list is zo scheef als een ouwe deur: De film is geen aaneenschakeling van gedetailleerde martelpraktijken zonder boodschap. Het enige smetje op een verder retegoed nummer afkomstig van een wereldplaat.

Ddk
Punt voor jou..

avatar van orbit
Superplaat! De beste uit het hele death/thrash-genre