Jeff Buckley - Grace (1994)

Label: Columbia

1. Mojo Pin (5:44)
  2. Grace (5:24)
  3. Last Goodbye (4:37)
  4. Lilac Wine (4:34)
  5. So Real (4:45)
  6. Hallelujah (6:55)
  7. Lover, You Should Have Come Over (6:45)
  8. Corpus Christi Carol (2:58)
  9. Eternal Life (4:54)
  10. Dream Brother (5:28)
  11. Forget Her * (5:12)
  12. Dream Brother [Alternate Take] * (4:56)
  13. Lost Highway * (4:24)
  14. Alligator Wine * (3:20)
  15. Mama, You Been on My Mind * (3:26)
  16. Parchman Farm Blues - Preachin' Blues * (6:18)
  17. The Other Woman * (3:05)
  18. Kanga-Roo * (14:08)
  19. I Want Someone Badly * (2:36)

met Shudder to Think

20. Eternal Life [Road Version] * (4:48)
  21. Kick Out the Jams [Live] * (3:05)
  22. Dream Brother [Nag Champa Mix] * (5:25)
  23. Strawberry Street * (5:26)
  24. So Real [Live and Acoustic in Japan] * (4:25)
  25. Dream Brother [Live] * (7:43)
  26. Grace [Live] * (6:07)
  27. Mojo Pin [Live at Wetlands] * (13:47)
avatar van jurado
Is een classic album per definitie goed?
Ik ben een groot Pink Floyd fan maar ik hoor veel liever Grace dan "classic album " The Wall om maar een voorbeeld te noemen.
Laten we er gewoon vanuit gaan dat dit een weergaloos album is met een schitterende productie.

avatar van Edgar18
EHartmann schreef:
Grace komt nergens elders voor in de Top 10 of 20 of 30. Eerder lager dan top 50..... Grace vind ik meer een sub.
Toch wel. Mojo's nummer één Modern Rock Classic of All Time, in Australië gekozen tot één na favoriete album allertijden (klik), nummer 13 in Q's albumlijst allertijden, nummer 23 in de NME lijst, en misschien wel de belangrijkste: David Bowie noemde dit zijn favoriete album allertijden!

Je ziet, meer dan genoeg topscores. Verder lijkt de term klassieker of subklassieker mij niet zo relevant. het is duidelijk dat dit album wereldwijd wordt gerekend tot de beste albums ooit.

Dat een klassieker niet per definitie goed is lijkt me evident. Een aantal Pink Floyd album behoort ook zonder twijfel tot de grote klassiekers, maar persoonlijk vind ik het maar middelmatige meuk.

Het komt toch altijd weer neer op smaak. Ik ben daarom altijd voorzichtig met het afkeuren van iemands oordeel.
Feiten zijn echter feiten, zoals dit doorgaans wel als klassieker wordt gezien.
Of Jeff de wind mee had als zoon van en andere voordeeltjes, vind ik niet zo relevant.
Je moet het uiteindelijk wel op de muziek beoordelen.
Deze artiest was uiterst getalenteerd en het is verschrikkelijk zonde en triest dat hij er door het noodlot niet meer is.

avatar van Lura
Op 14 december zal een internationaal gezelschap in Eindhoven een muzikaal eerbetoon brengen aan Grace vanwege het vijfentwintigjarig bestaan ervan. Bijzonder is dat Gary Lucas speciaal uit New York hiervoor overkomt. Hij speelde niet alleen gitaar op Grace, maar schreef ook mee aan de eerste twee nummers, Mojo Pin en de titelsong. Hier is eventueel meer informatie te vinden : Programma 2019 - Naked Song - nakedsong.nl