Jeff Buckley - Grace (1994)

Label: Columbia

1. Mojo Pin (5:44)
  2. Grace (5:24)
  3. Last Goodbye (4:37)
  4. Lilac Wine (4:34)
  5. So Real (4:45)
  6. Hallelujah (6:55)
  7. Lover, You Should Have Come Over (6:45)
  8. Corpus Christi Carol (2:58)
  9. Eternal Life (4:54)
  10. Dream Brother (5:28)
  11. Forget Her * (5:12)
  12. Dream Brother [Alternate Take] * (4:56)
  13. Lost Highway * (4:24)
  14. Alligator Wine * (3:20)
  15. Mama, You Been on My Mind * (3:26)
  16. Parchman Farm Blues - Preachin' Blues * (6:18)
  17. The Other Woman * (3:05)
  18. Kanga-Roo * (14:08)
  19. I Want Someone Badly * (2:36)

met Shudder to Think

20. Eternal Life [Road Version] * (4:48)
  21. Kick Out the Jams [Live] * (3:05)
  22. Dream Brother [Nag Champa Mix] * (5:25)
  23. Strawberry Street * (5:26)
  24. So Real [Live and Acoustic in Japan] * (4:25)
  25. Dream Brother [Live] * (7:43)
  26. Grace [Live] * (6:07)
  27. Mojo Pin [Live at Wetlands] * (13:47)
avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Berichten verplaatst naar Genres > Rock > emo muziek

avatar van Pitchman
Ik ken eigenlijk alleen het nummer 'Hallelujah' die wel eens voorbij komt op de radio of de top 2000. Daarom zal ik dit album nooit aanschaffen. Wat een vreselijk zeiknummer is dit zeg. Ik irriteer me mateloos aan dit liedje. Als de rest van het album ook zo is dan geef ik dit album maar liever geen sterren. Zal hem binnenkort gaan beluisteren , misschien is de rest wel om aan te horen. Sommigen lopen er mee weg , dus er moet iets goeds in deze muziek zijn.

avatar van meneer
Pitchman schreef:

Succes ! Ik begrijp (en herken) je redenatie omtrent ‘Hallelujah’ zeker wel. Voor mij is dit één van de heftigste diepgaande albums die ik ken (eerder ergens hier beschreven). Ik ben benieuwd naar je reactie op het album en top dat je het toch een kans gaat geven.

avatar van Pitchman
Ik zal dit album zeker een kans geven. Ik herken deze situatie wel. Als je een album echt geweldig vind en dan lees je dat iemand anders er niet zo veel aan vind. Dan denk je bij jezelf , hoe kan hij er niets aan vinden? Dat heeft iedereen natuurlijk. Dat is ook het leuke aan deze site. Je moet ook zeker open staan voor alle muziek dat voorbij komt. Zo krijg je ook een bredere muzieksmaak. Zal me verdiepen in de emotionele stem van de heer Jeff Buckley. Wordt vervolgd...

Belangrijk in deze is dat je Jeff zijn stem trekt.
Dat is niet iedereen gegeven.
Unieke strot, onderscheidend vooral.
Muzikaal genoeg te genieten. Afwisselend ook.
Van flink stevig tot mooi ingetogen.
Als het je raakt is het een plaat die je nooit meer los laat.
Ondergetekende weet er alles van.

avatar van meneer
Pitchman schreef:
Als je een album echt geweldig vind en dan lees je dat iemand anders er niet zo veel aan vind. Dan denk je bij jezelf, hoe kan hij er niets aan vinden? Dat heeft iedereen natuurlijk. Dat is ook het leuke aan deze site..

Één van de mooiste ontdekkingen die ik juist hier op MuMe heb gedaan is dat ik leerde dat smaken verschillen en dat dit hier zeer gewaardeerd en gerespecteerd wordt (ja, er zijn weleens wat schobbejakken.. ). Maar dus zelfs als jij niks aan dit album vindt dan is dat jouw goed recht !

avatar van FrodoK
mooi woord, schobbejakken.

avatar van Johnny Marr
meneer schreef:

Maar dus zelfs als jij niks aan dit album vindt dan is dat jouw goed recht !

Ik vind er niet niks aan, maar ik vind er ook niet veel aan, snap je? Het enige album uit de top 20 hier op MuMe dat mij vrij weinig doet, zo goed als al de rest zijn 5*-platen bij mij

Er staan wel flinke uitschieters op deze plaat: Lilac Wine, het titelnummer, So Real en ja ook Hallelujah grijpen me wél flink bij m'n nekvel...alleen is dat niet bij alle nummers het geval.