Deep Purple - Infinite (2017)

Label: earMUSIC

1. Time for Bedlam (4:35)
  2. Hip Boots (3:23)
  3. All I Got Is You (4:42)
  4. One Night in Vegas (3:23)
  5. Get Me Outta Here (3:58)
  6. The Surprising (5:57)
  7. Johnny's Band (3:51)
  8. On Top of the World (4:01)
  9. Birds of Prey (5:47)
  10. Roadhouse Blues (6:00)
  11. Paradise Bar * (4:10)
  12. Uncommon Man [Instrumental Version] * (6:58)
  13. Hip Boots * (4:00)
  14. Strange Kind of Woman [Live in Alborg] * (5:46)
Steve Morse drukt steeds meer zijn stempel op DP. Ik heb alle soloalbums van Steve en dit album kan ook zomaar een soloalbum zijn van Morse. Met Deep Purple in Rock heeft dit dus niets meer te maken. Die "oude "Purple is over + sluiten, het is alleen nog de naam

avatar van ricardo
Neal Peart schreef:
Gelukkig niet! Zou niet best zijn ook! Gelukkig een lekker album van heren op leeftijd die nog vuur en passie genoeg bezitten om van begin tot eind lekker van te kunnen genieten!!

Wil je In Rock vuur en vlam horen, dan lekker die opzetten!

Dat is het mooie van een band die al jaren meegaat!

Keuze genoeg!

avatar van musician
Ik vind het ook een rare conclusie richting mannen die sinds 1968 (Paice) of 1969 (Gillan, Glover) al bij Deep Purple spelen.

avatar van Bluebird
Is het natuurlijk ook. En Morse en Airey doen geen millimeter onder voor Lord en Blackmore waarbij de laatste al niet eens meer in de band zou passen en ook Lord gaf destijds aan andere wegen te willen bewandelen. Laat staan dat er dan nog een chemie zou ontstaan wat nog tot enig nivo zou leiden. De 21st century lineup heeft dat in ieder geval wel en nog zeker een prima supergroep opgeleverd met een aantal uitstekende kwaliteitsalbums.

Icon E
Het is wel een aardig plaatje. Niets bijzonders maar wel leuk voor nu en dan. Het echte vuur is dertig jaar geleden al gedoofd. Wat overblijft is een paar lads die voor de lol nog wat dingen samen doen voor ons vermaak.

Irritant is wel de uitgebluste stem van Ian Gillan. Uiteraard blijft hij in de comfort zone omdat hij niets anders meer kan. Het stoort me wel. Al heel lang. Nog ergerlijker is het als hij op zijn pubers fuckwoordjes in zijn tekst stopt. Dat slaat helemaal nergens op en komt dus ook niet verbeten of gedreven over. Eerder lui en dom.

Ach het zijn slechts kleine mankementjes aan een verder geinig plaatje. Ik mag willen dat ik op dergelijke wijze oud kan worden.

avatar van liefkleinhertje
Er komt een gold edition aan met als extra CD een concert uit Frankrijk (Hellfest 16-6-2017) en wat ik daar van vind zal ik hier maar niet melden anders heb ik gelijk een ban aan m'n broek hangen

avatar van musician
Zakkenklopperij? Oplichting? Asociaal?
Ach, de pijp moet natuurlijk voor de mannen blijven roken.
En voor wie Infinite nog niet had gekocht, is het wellicht een interessante extra optie.

En een koopverplichting is er niet.
Er verschijnt ook nog wel een live cd uit 2017 zonder Infinite er bij, kan ik zonder aarzelen voorspellen.
Bij DP wordt niet op een uitgave meer of minder gekeken.

avatar van The_CrY
"De mannen" krijgen wellicht slechts 1% van de inkomsten van zo'n re-release. Het label wordt gespekt, de zakenmannen achter de muziek die er alleen voor de euro's zijn. Maar inderdaad, een koopverplichting is er niet, en zo'n live concert is best een geinig hebbedingetje voor sommigen.

Icon E
Ach, wie verdient er nog geld met het verkopen van cd's? Als het louter daarvoor bedoeld is, loopt de industrie harder achter dan ik dacht.
De aandacht voor het album blijft iets langer warm. Je geld wordt uiteindelijk bij de concertzalen en masse afgetroggeld. Maar je mag 'nee' zeggen. Dat is het mooie aan de Westerse wereld.

avatar van gigage
Afgelopen october is er van The Surprising nog een alleraardigste clip verschenen. Deze animatie bevat verwijzingen naar zowat alle deep purple albums (en een paar songs) maar ik heb de bananen nog niet gevonden. (en nee, ik ga het niet googelen, what's the fun in that)

avatar van Kronos
Beetje hetzelfde verhaal als de voorganger. Allemaal heel degelijk maar geen fantastische nummers te vinden. De relatief korte speelduur waarbij de cover het langste nummer is doet ook vermoeden dat er geen overschot aan inspiratie was. Het vakmanschap van de heren is uiteraard onmiskenbaar.

71/100

The Battle Rages On: 72/100
Now What?!: 72/100
Infinite: 71/100

avatar van gigage
Zelf vind ik infinite een pak minder dan Now What! en dan vooral compositorisch. Deze laatste sluit meer aan op Rapture... met de korte bondige aanpak. Op Now What ! zitten toch wat meer twists in the tails ( om maar in DP termen te blijven) en zijn de soloos beter uitgedacht. Infinite brengt daardoor weinig nieuws onder de zon, vakmanschap blijft wel gewaarborgd. maar ja, daar hoef ik deze niet voor op te zetten, keuze genoeg wat dat betreft. Dat de heren het nog met veel enthousiasme weten te brengen ca 50 jaar na oprichting is wel bewonderingswaardig. Niks dan lof.

avatar van dynamo d
Eens met gigage, ik vind vorige album ook beter dan Infinite. Hier staat weinig op dat ik weer eens ga beluisteren. Het zijn natuurlijk prima muzikanten maar de nummers zijn onvoldoende pakkend naar mijn muzieksmaak.