Depeche Mode - Spirit (2017)

Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Going Backwards (5:42)
  2. Where's the Revolution (4:59)
  3. The Worst Crime (3:48)
  4. Scum (3:14)
  5. You Move (3:49)
  6. Cover Me (4:51)
  7. Eternal (2:24)
  8. Poison Heart (3:17)
  9. So Much Love (4:29)
  10. Poorman (4:25)
  11. No More (This Is the Last Time) (3:13)
  12. Fail (5:07)
  13. Cover Me [Alt Out] * (4:26)
  14. Scum [Frenetic Mix] * (5:26)
  15. Poison Heart [Tripped Mix] * (4:16)
  16. Fail [Cinematic Cut] * (5:37)
  17. So Much Love [Machine Mix] * (7:19)
avatar van matthijs
dazzler schreef:
Spirit is in hetzelfde bedje ziek als Delta Machine. (...)
Tjonge, wat een verschil met mijn enthousiasme. Ik hoorde deze vorige maand en verwachtte er weinig van. Erg positief verrast. Dave zingt met meer Soul ja, daar zijn we het over eens, alleen ik vind het een pluspunt. Jij vind het niet mooi? 'De voeling met haar wortels kwijt': tja, een nieuwe levensfase, dat hoor je wel al een poosje. Maar zolang de muziek raakt is dat prima. Ik vind sommige vrienden en familie ook anders dan vroeger. Maargoed, het kan ook niet meer klikken.

Weinig topnummers maar zeer genietbaar en afwisselend en zeker geen zapmomenten.

Ik ben ook weer prettig verrast door de mooie synth-geluiden, dat Martin na tientallen jaren nog zo creatief daarin is. Op de koptelefoon helemaal om je vingers bij af te likken.

Benieuwd of het zonder Fletch ook mooi blijft!

avatar van WesleyX16
Pasgeleden ook Delta Machine opgezet. Ja misschien een nieuwe levensfase. Depeche Mode is toch één van de weinige bands die me altijd heeft kunnen boeien met nieuwe muziek. Ik kan me bij veel generatiegenoten van Depeche Mode begrijpen, dat ze vooral teruggrijpen op hun succesperiodes. Want toen waren ze ook veel beter. Maar Depeche Mode is toch redelijk stabiel gebleven in hun songs.

avatar van Poeha
In maart komt het nieuwe album Memento Mori.

Alvast een voorproefje: Ghosts Again

avatar van Mjuman
Poeha schreef:
In maart komt het nieuwe album Memento Mori.

Alvast een voorproefje: Ghosts Again

Als het een video van Corbijn is, weet ik waar hij zijn inspiratie heeft gehaald:

The Seventh Seal

avatar van luigifort
Bijna halverwege, maar dit is toch ook wel een fijn album johan de witt

avatar van luigifort
Ik kan hier wel 4* aan kwijt, prima album!