Pearl Jam - No Code (1996)

Label: Epic

9. Lukin (1:02)
  10. Present Tense (5:46)
  11. Mankind (3:28)
  12. I'm Open (2:57)
  13. Around the Bend (4:35)
avatar van luigifort
Ik heb ook weinig met Ten..veel meer met No Code..hail hail..in my tree en vooral off he goes

Misschien vreemd maar dit is mijn Pearl Jam 'zomerplaat'. Ik zal het gelijk weer eens opzetten zo

aERodynamIC schreef:

Herkenbaar!!
De plaat doet lekker luchtig aan!

avatar van rkdev
rkdev schreef:
Typisch voorbeeld van een Pearl Jam album NA "vs.", briljante nummers (Who You Are, In My Tree, Off He Goes, Present Tense) afgewisseld met prima nummers (Hail Hail, Mankind, Around The Bend), niemendalletjes (Sometimes, Smile, I'm Open, Red Mosquito) en zeer zwakke nummers (Habit, Lukin).
In mijn ogen een van de minste albums van Pearl Jam en op zich is dát na mijn herbeluistering van dit album gisteren niet veranderd. Toch heb ik er een half puntje bij gedaan. Dit komt vooral doordat Smile en I'm Open me beter bevielen dan ooit, en favoriet Present Tense opeens nóg meer 'binnenkwam'. Wel een moedig album want voor het eerst stapt PJ af van de pure rock van de eerste drie albums en voegt daar meer Americana (of zo) aan toe. Ik hoor duidelijke invloeden van Neil Young terug op dit album.

Vandaag is de geremasterde LP uitgebracht met ook fantastisch origineel artwork in 4-fold. Daarbij ook 1 van de sets met polaroid tekstkaarten. Oh ja: hij klinkt geweldig!

avatar van namsaap
west schreef:

Heb hem ook sinds vandaag. Prachtig en met zorg uitgevoerd. Toprelease! De muziek is overigens ook alleszins acceptabel

namsaap schreef:

Oh ja: de muziek....

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit album in de stijl van Vitalogy. Nog wel iets minder rock en meer voor het liedje. Als geheel is het consistenter, maar voor mij ontbreken de uitschieters (zowel naar boven als naar beneden). Neemt niet weg dat veel bands jaloers zouden zijn op een album als dit.

Een redelijk ingetogen plaat van Pearl Jam (op een paar uitzonderingen na), wat een aantal prachtige nummers oplevert als Off He Goes, Present Tense en Hail Hail.