Pearl Jam - Yield (1998)

3. No Way (4:19)
  4. Given to Fly (4:01)
  5. Wishlist (3:26)
  6. Pilate (3:00)
  7. Do the Evolution (3:54)
  8. Untitled (Red Dot) (1:06)
  9. MFC (2:27)
  10. Low Light (3:46)
  11. In Hiding (5:00)
  12. Push Me Pull Me (2:28)
  13. All Those Yesterdays / Hummus (7:47)
avatar van Rinus
Best wel een sterk album. Voor mij persoonlijk staat er 1 minder nummer op en dat is Push Me, Pull Me.

avatar van milesdavisjr
De plaat met in ieder geval de fraaiste hoes van de heren, hoewel Binaural ook mooi is qua artwork. Het weidse uitzicht deed mij destijds nog enigszins verlangen naar intense songs met melodieën die als gegoten zaten, nummers met zeggingskracht en meer van dat soort zaken. Hoewel de plaat mij beter kan bekoren dan zijn 2 voorgangers blijft ook dit album wisselvalligheid troef. Absolute kraker vormt Given to Fly, wat een pracht van een song, een van de mooiste in het oeuvre van de heren. Voor Low Light, Faithful en Wishlist hoeven de mannen zich ook niet te schamen. Wat overblijft zijn voor mijn gevoel weer leftovers en onuitgewerkte demo's waarvan de productie wel prima is maar vanuit compositorisch oogpunt gewoon mager te noemen is. Zo scoort Yield wat beter dan zijn 2 zwakke voorgangers vanwege de gememoreerde nummers maar staan er weer net zo veel zwakke songs tegenover.

Tussenstand:

1. Ten
2. Vs.
3. Yield
4. No Code
5. Vitalogy

avatar van Film Pegasus
Best wel een goed album, al is het geen klassieker van de band. Maar Pearl Jam laat horen dat ze de grunge wat ontgroeid zijn en een volwassen album kunnen maken, zonder dat ze hun stijl helemaal achterlaten. Deze muziek zal live nog beter klinken (denk ik). Er zitten wel wat leuke nummers bij. Best wel goed!

avatar van trebremmit
Beetje simpel album van Pearl Jam, weinig spannende muziek.

avatar van Tav74
Album dat ik bij de release een beetje links liet liggen, maar door de jaren heen steeds meer ben gaan waarderen.

Omdat het vandaag 25 jaar oud is, de lp weer eens opgelegd en ik moet zeggen dat ik het ineens wat meer waardeer. Halfje erbij toch wel.