Cigarettes After Sex - Cigarettes After Sex (2017)

Label: Partisan

1. K. (5:19)
  2. Each Time You Fall in Love (4:50)
  3. Sunsetz (3:34)
  10. Young & Dumb (4:33)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
Ik zit nu klaar in stage 3. Ben benieuwd live.

Live veel hetzelfde maar wel kei mooi. Sfeervol en goed uitgevoerd.

avatar van hidalgo
tsjonge tsjonge tsjonge wat een azijnzeikers hier tis toch een mooie cd
lekker sloom ff een tip koop deze op vinyl en zet je hem op 78 toeren
opgelost

avatar van E-Clect-Eddy
Meer een album voor laat op de avond of voor stressvrije middagjes.

In eerste instantie dacht ik dat het een zangeres was, misschien zou Greg een project moeten overwegen met Amanda Lear voor meer spanning

Pas twee beluisterd dus misschien dat die nog groeit, het eerste deel is elk geval wel lekker.

avatar van reptile71
Franck Maudit schreef:
Maar het is nu eenmaal geen EP. Dus zijn we zijn streng en klagen de stenen uit de aarde!
*mor mor mor*

Die EP uit 2012 heb ik en die is best heel aardig. Deze ken ik nog niet, maar ik verwacht dat het in het verlengde van die EP ligt. Kan me wel voorstellen dat het te veel van hetzelfde kan worden. Eerst maar eens een keer luisteren dus.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Deze eerste van Cigarettes After Sex is wat mij betreft een goed geslaagde plaat. De zware baslijnen die worden ingezet door de feminien zingende frontman Greg Gonzalez dragen de teksten. De eenvoudige, zweverige melodieën, die inderdaad kunnen doen denken aan Beach House, vullen de muzikale omlijsting perfect in. Door het aanhouden van hetzelfde tempo, ligt eentonigheid echter wel een beetje op de loer. Toch is Cigarettes After Sex origineel genoeg om niet te vervelen.

Genoeg droompop albums dus daar weten ze zich al niet in te onderscheiden. Niet erg, zolang het maar goed gebracht wordt. Nou dat doen ze. Maar het is wel echt dat sigaretje na de seks. De opwinding is al voorbij en dit sigaretje brandt vrij lang door.

Op een gegeven moment weet ik het wel en ben ik al in slaap gevallen. Schijnt ook nogal makkelijk te gaan na seks

avatar van Premonition
Nu de de herfst definitief lijkt ingetreden, wordt dit plaatje ook weer actueel. Kaarsje erbij, wijntje in de hand, toastje met port salut...
Dat is nu juist de makke van deze plaat, te comfortabel om steeds bij de hand te hebben. Heel raar, ik draai het regelmatig om het na 4 nummers weer weg te leggen, maar na 2 weken ligt ie weer op..
Toch verslavend blijkbaar.
Over de muziek dan, het is een vreemde mix van Chris Isaak, Mazzy Star, Beach House, Amanda Lear met Robin Guthrie achter de knoppen, vreemd plaatje....

Dim
Ook zonder geslachtsgemeenschap en genotsmiddelen is dit een prima plaatje voor de nachtelijke uren, al haal ik vaker niet dan wel het eind van het album.

avatar van Liz1978
Toepasselijke titel bij deze heerlijke plaat en zeer geschikt voor de nachtuiltjes ))

Premonition schreef:
Toch verslavend blijkbaar.

Mag ik je iets aanbevelen? Sla de Port Salut (wss van de Appie) over. Doe eens stoer, pak een pittig kaasje! Met een perfecte Pinot Noir en de muziek hoort zich heel anders aan.

De vergelijking met Chris Isaak herken ik ook. Qua gitaatwerk dan. En dat werkt ontspannend.

Cigarettes After Sex Live at AB - Ancienne Belgique - YouTube

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Dank voor het delen van de link Jan uit Berlijn!!

avatar van philtuper
Dim schreef:
Voor het zingen de kerk uit dus...

avatar van philtuper
Overigens, liefhebbers van deze dromerige nachtmuziek, luister vooral ook eens naar Acetone - 1992-2001 (2017). Slaapkamerpareltje als je het mij vraagt!

avatar van Pepino
Vind het niet persé slecht, maar ook weinig bijzonder. Beetje braaf en ééntonig allemaal.

avatar van portiss
Premonition schreef:

Hier heb je volledig gelijk. Vooral Beach House is niet te missen in deze plaat, op sommige momenten lijkt het net een album van Beach House zelfs, en dat is zeker geen belediging.

Ikzelf vind dit echt een geweldig album, heb nu al zin in de volgende avond wanneer de vuurkorf aan gaat en ik lekker Cigarettes After Sex kan opzetten.

Grote verassing dat de zangeres een vent blijkt te zijn. Heerlijk slaapverwekkend die echoing guitars en slome drumbeats. Dit album is een aanrader voor mensen die leiden aan insomnia. Dreampop indeed.

avatar van Lambchop
Vineyard schreef:

Echt hè, beetje een rye achtig iets.

avatar van brt
brt
Dit album is werkelijk fenomenaal geproduceerd en gemixt. Ogenschijnlijk gebeurt er weinig, maar er zitten zo veel trucjes in die het geluid van klein naar kamerbreed maken, de stem gortdroog tot badend in de reverb, een verborgen auto-tunetje etc.

Erg aan te raden om dit eens op een goede koptelefoon of audioset te luisteren; er valt veel te ontdekken.
Misschien is dat ook wel de 'redding' van dit album, want het zit verder natuurlijk wel erg veel in hetzelfde tempo en vijvertje te vissen en het arrangeertrucje van basic (kaal) couplet naar een meer gevuld refrein wordt ook bijna elke song gedaan - en dat snap ik wel, want het werkt uitstekend.

Er schijnt een nieuw album in de maak te zijn, ben benieuwd of hij nog een album op deze manier kan boeien. Als het maar low tempo blijft

avatar van Mausie
Mausie (crew)
brt schreef:

Om die redenen uitermate geschikt voor thuis. Op Best Kept Secret 2 jaar geleden was hun optreden erg teleurstellend. De sound komt live totaal niet uit de verf.

avatar van brt
brt
Ja kan ik me voorstellen Mausie. Het staat en valt echt bij de geperfectioneerde sound, dat is live natuurlijk wel erg lastig te brengen. Ik kan me voorstellen dat saaiheid en eenvormigheid dan op de loer staan.

Maar een festivalsetting lijkt me sowieso niet optimaal voor een band als CAS. Dit najaar wel 2x te zien in Paradiso, ik twijfel daar nog over, maar vrees dat het idd vooral thuis optimaal tot z'n recht komt

avatar van TEQUILA SUNRISE
De bandnaam zit me niet mee, ik rook niet en van de vocalen raak ik niet opgewonden.
Muzikaal is dit album wel dik in orde, dit ga ik nog wel een paar luisterbeurten geven.

Thekillers87327
Heel moeilijk om te beoordelen dit. CAS heeft een geweldige stijl en de nummers raken mij tot in het diepe. CAS heeft ook een hele unieke en originele sound. Het jammere is dat de nummers teveel op elkaar lijken. Dat is ook een valkuil van een band die de sfeer heel erg wil benadrukken in de nummers. Je kunt het ook van de andere kant zien. Veel goede zelfde nummers is beter dan 8 slechte en 1 goede.
K en apocolypse zijn de favo's hier!
Ik hoor graag soon meer van deze band!

avatar van musicfriek
Thekillers87327 schreef:
Ik hoor graag soon meer van deze band!
Dat kan klik

Thekillers87327
musicfriek schreef:
Dat kan klik

Oeee! Thanks haha ik dacht dat ze 1 nieuwe single hebben, maar dus een heel nieuw album..
Luisteren wordt dat?

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Thekillers87327 schreef:

Luisteren wordt dat?

Nou, als je deze al eentonig vindt, zou ik het maar laten. De nieuwe plaat heeft mindere nummers, en klinkt verder precies hetzelfde.

avatar van popstranger
Laidback klinkende muziek die zoals de groepsnaam al suggereert het goed doet bij bittere romantiek en melancholische sex. Dit is eerder de soundtrack die speelt wanneer ze net weg is, de rook van de sigaretten nog nakringelt en de alcohol staat te verschalen in de wijnglazen. Ook al klinkt het lieflijk toch is dit (gelukkig) geen knuffelrock. Nee, eerder wordt hier de hunkering naar datgene wat net buiten bereik is bezongen of de gedachte aan wat geweest is. Pakkend en subtiel; een beetje zoals ondergetekende...

avatar van FoolsGold
Denk toch wel dat deze plaat de afgelopen jaren het vaakst op m'n platenspeler is beland.
Onlangs voor het eerst m'n date gekust terwijl K. de revue passeerde met een wijntje en de kaarsjes aan en uiteindelijk uitliep naar meer goeds. Alleen maar liefde voor deze band!

avatar van EttaJamesBrown
De stem (4) van m’n dochter. En ik moet nu meeluisteren. Da’s best te doen.

avatar van KKOPPI
Alicia schreef:
Vervelend als je net bent gestopt...

Met wat precies?

avatar van Roxy6
Na eerst slecht enkele nummers op Apple Music te hebben gehoord in november toch overgegaan tot aanschaf van de cd.

En... zeker geen spijt wat een knap gemaakt album, soms heb ik de hele schijf drie-vier keer op de repeat en het verveelt nooit.

Aangename muziek om op de achtergrond te hebben bij het werk, maar ook om met de koptelefoon op bij te chillen.

Een evergreen, voor mij...

avatar van dumb_helicopter
Apocalypse en vooral K zijn ongelooflijk mooie nummers maar de rest wel heel erg een doorslagje hierop. Te veel van hetzelfde en te weinig origineel om hier een betere score aan uit te delen.

avatar van timhardt
Wat een geweldig mooi dromerig album. Hier laat ik me graag in verdrinken!