MIKA - Life in Cartoon Motion (2007)

Label: Island

1. Grace Kelly (3:09)
  2. Lollipop (3:05)
  3. My Interpretation (3:37)
  4. Love Today (3:57)
  5. Relax, Take It Easy (4:31)
  6. Any Other World (4:21)
  7. Billy Brown (3:16)
  8. Big Girl (You Are Beautiful) (4:10)
  9. Stuck in the Middle (4:10)
  10. Happy Ending / Over My Shoulder (10:21)
  11. Ring Ring * (2:48)
  12. Your Sympathy * (3:10)
Net als Scissor Sisters irriteert me dit soms heel erg: ik krijg er spontane jeuk van en ik krijg de neiging om mijn stereo het raam uit te gooien, maar er zijn ook momenten dat ik er blijkbaar voor in de juiste bui ben en dat de bubbels op de juiste manier naar mijn hoofd stijgen.
Verder voegt het niks toe: we hebben al een Scissor Sisters, we hebben al Queen en we hebben al Robbie Williams. Maar ach, als dit het goed doet in de top 40 vind ik dat zo erg nog niet, daar staan veel vervelender dingen in.

Ik vond het cd'tje helemaal leuk, maar nu net ff iets te vaak gehoord... Inmiddels half puntje gezakt dus (wilde niet teveel zakken meteen).. Blijven lekkere nummers op de plaat, maar nee het begint me beetje te vervelen/irriteren..

avatar van Pinsnider
Vond de recensie van deze plaat op KindaMuzik wel hout slaan: op zich is het hartstikke leuke muziek, maar het mag wel met wat meer humor gebracht worden. Nu zijn de liedjes toch vaak serieus van aard. Muv van Grace Kelly natuurlijk!! Hopelijk kan hij op zijn volgende plaat nog wat meer theatertrekjes van Mercury en humor van Williams meenemen en dan koop ik zijn plaat. Nu laat ik het bij een paar keer luisteren...

fastpulseboy
"the darkness" maar dan iets meer pop...
dus eigenlijk weer gewoon queen...hmmm in 2007?

avatar van Coentje
Net bij Jensen, pff wat een matige stem en matige muziek zeg

avatar van HaanHoen
Tja, ik hoor hier heel duidelijk Queen in, maar dan wel een eigentijdse en tevens betere variant (ben absoluut geen liefhebber van Queen).

Er staan een aantal nummers op die heel aardig klinken, maar meer dan aardig ook niet. Daarom hou ik het maar op een kleine 3*

avatar van Kos
Kos
Dat Grace Kelly is wel het meest verschrikkelijke singletje van de afgelopen jaren .

avatar van Jester
Ik word er juist erg vrolijk van, leuke single!

avatar van Facedown
Jester schreef:
Ik word er juist erg vrolijk van, leuke single!

Super!

avatar van Koenr
1,5
Kos schreef:

Niet dat ik het zo geweldig vind, maar het is toch wel 100x minder irritant dan dingen als Fergie.

avatar van Kos
Kos
Ehm... nee, Fergie is hierbij een soort Frank Sinatra voor de oren.

avatar van AadL
Cherylle schreef:
Ik vond het cd'tje helemaal leuk, maar nu net ff iets te vaak gehoord...

Heb m net aangeschaft en ik moet zeggen t is n erg vermakelijk plaatje. ik ben wel bang dat t inderdaad na een paar dagen luisteren helemaal de keel uitkomt. maar voor nu is t op vol volume, en meespringen maar.

avatar van Stuzzie
Ik heb 't album al zeker 20x beluisterd en ik vind hem nog steeds top!
Mijn stem wordt een 4,5* --> 5*

avatar van BlueVelvet
Wat is Grace Kelly toch een vermaledijd nummertje.
Met dat afschuwelijk gehijg en hoge gezang. De clip maakt het nog erger.
Geen Mika voor mij, weet ik na het bekijken van deze YouTube video.

avatar van Paap_Floyd
Laurora schreef:
Dit is iets wat in één keer helemaal in is en dan volgend jaar weer vergeten is. Natuurlijk is het nummer wat je nu hoort overal ook NU grappig om te horen, maar dat zet je toch nooit meer thuis op?
In tegenstelling tot de Scissor Sisters!! "Take your mama"

avatar van Lars.
ik word juist helemaal vrolijk van Grace Kelly

wel een lelijke voorkant btw..

Ha! Ik hoorde deze CD en ga gelijk naar Musicmeter. En inderdaad: het is vrolijk, het is lekker, wat een stem en ....het lijkt op Scissor Sisters. Dus: gelijk gezijk hier. Als het niet overdreven gekunsteld en depressief is dan gaan we het 'grachtengordelachtig' afkraken.

Mensen, niet geloven hoor. Dit is gewoon een erg lekker klasse debuut!

avatar van HaanHoen
west schreef:

Mensen, niet geloven hoor. Dit is gewoon een erg lekker klasse debuut!

Misschien hebben sommige hier andere waarde en dus ook een ander referentiekader dan jij. En ik meen mij niet te herineren dat ieder vrolijk album hier compleet de grond in wordt ingeboord.

Ik heb overigens helemaal niks tegen vrolijke muziek. Een feest album als Odelay van Beck staat dan ook in mijn top 10, een band als Jamiroquai ligt mij zeer goed, en ik schroom ook niet om eens een keer naar een vrolijk ska festival te gaan. Maar deze plaat weet mij gewoon niet te boeien.

En wat de stem betreft: die lijkt mij teveel op de zanger van Queen. En laat ik nou net een ongelooflijke hekel hebben aan Queen.

Overigens, na nog een paar keer de plaat gehoord te hebben, heb ik hem toch maar verlaagd naar een 2,5*

avatar van Pauluzz de BK
Vrolijk plaatje. Inderdaad een combi tussen Scissor Sisters/Tiga/Robbie W/Queen. Met een in de verte een Rufus W. uiterlijk. (zelfde humor?) An sich al bijzonder dat iemand als een combinatie van voorgaande kan klinken.
"Grace Kelly" en "Love Today" zijn veruit het gezelligst wat mij betreft.
Ik vrees dat dit de tand des tijds niet zal doorstaan en op een goed moment alleen maar heel irritant wordt en alleen in je lokale homodisco on high rotation blijft staan.
voor nu (still) *3

Mensen, niet geloven hoor. Dit is gewoon een erg lekker klasse debuut![/quote]

En daar sluit ik me volledig bij aan!! Geweldig album dit.

avatar van Gretz
Opvallende nummers met een aangenaam stemgeluid. De nummers hebben allemaal een bepaalde vrolijkheid maar zikjn toch heel verschillend. Deze man bewijst veelzijdig te zijn, hij kan het snellere uptempo werk perfect aan en ook de ballads komen goed uit de verf. En dat hij die buitengewoon hoge toonhoogten haalt is natuurlijk gewoon knap.
Relax, Take It Easy, Any Other World en Stuck in the Middle waardeer ik het beste iig. 4*

avatar van Cerclezot
Deze cd luistert vrolijk weg, maar er staat eigenlijk maar 1 topnummer op en dat is Grace Kelly. Het is dus allemaal vrij middelmatig. Vrees voor hem dat hij een eendagsvlieg zal worden.

Everybody's gonna 'hate today' ja.

Als 'ie gewoon zingt, is 'ie zelfs nog redelijk goed hoor, maar zodra hij bij de hoge noten komt, geeft hij me nog ergere rillingen dan de Scissor Sisters.

Geen stem van mij dus...

avatar van jurado
1,5
Cerclezot schreef:
Vrees voor hem dat hij een eendagsvlieg zal worden.

Laten we het hopen..

avatar van Oldfart
Kom dacht ik, laat ik het eens proberen: al is het maar half zo goed als ze overal beweren.......maar helaas.
Kromme tenen is nog een vriendelijke omschrijving, gekunsteld een andere.
Laat maar; gewoon weer niet mijn ding. Zal de pret niet verpesten door het stemgemiddelde omlaag te halen; ik houd me in.

avatar van Nickstbo
Een van de ergste albums sinds jaren . Na een paar minuten al beu gehoord . Tien nummer is ook een zwaar minpunt . Mensen , doe jezelf en je geld dit niet aan . Die van mij is al hervekocht !

Ik word hier helemaal blij van!! Doe mij maar vaker zijn cd'tje!!

Goede nummers vind ik Grace Kelly, Billy Brown, Lollipop en Any other world.

Ik zeg kopen, kopen, kopen!!! Zeker doen, ik vind dit geen miskoop. Ik blijf er vrolijk van worden :D

Van mij krijgt dit album 4*

avatar van FunkStar
Een beetje zoals Scissor Sisters, Queen, nu en dan een stukje Beatles en Robbie Williams, vleugjes Dolly Parton, sprankels Elton John...ik denk dat dit ge-ga-ran-deerd een topper word!

De single 'Grace Kelly' is al geweldig maar er komt een2e single aan en die heet 'Love Today', ook een topper!

Big Girl (You Are Beautiful) is ook erg lekker, beetje Robbie Williams! Erg goed album dus wat je dus niet mag laten liggen in de winkels!

fastpulseboy
FunkStar schreef:

het is al ge-ga-ran-deerd een topper...in verkoop cijfers dan. En is idd gejat van alle dingen die je net opnoemd, ook een houdbaarheidswaarde van maximaal een jaar denk ik (dan neem ik het nog ruim) en dan hoop ik het ook nooit meer te horen.